Bond Capitali asutaja Mary Meeker toob oma iga-aastases internetitrendide raportis välja, et kuigi enam kui pooled maailma inimestest kasutavad internetti, on kasutajate arvu kasv aeglustumas.

11. juunil avaldatud raport hõlmab 333 lehekülge infot, mille läbitöötamine on üsna ajamahukas – seetõttu toome meie välja olulisema, mis puudutab otseselt digiturundust.

Värskest uuringust selgub, et internetti kasutab 3,8 miljardit inimest ehk veidi üle poole (51%) maailma rahvastikust. Kuigi esmakordselt on üle poole maailmast internetis, on kasutajate kasv aeglustumas – seda tõdemust toetab ka nutitelefonide tootmise langev trend. Suurim osa internetikasutajatest elab Hiinas (21%), Indias (12%) ja Ameerika Ühendriikides (8%). Samas kasutab näiteks Indias internetti alla poole sealsetest inimestest ja Hiinas ei kasuta internetti enam kui kolmandik inimestest.

Joonis 1. Globaalsete internetikasutajate kasv aeglustub. Autor: Mary Meeker

E-kaubanduse osakaal on järjepidevalt kasvamas. Ameerika Ühendriikides suurenes e-kaubanduse müügimaht võrreldes eelmise aastaga 12,4%, füüsiline poodlemine aga vaid 2%. See trend näitlikustab selgelt, kui oluline on omada tänapäevasel digimaastikul e-poodi.

Joonis 2. E-kaubanduse kasv. Autor: Mary Meeker

Digireklaami osas tõi Meeker välja, et 2010. aastal tarbisid Ameerika Ühendriikide elanikud peamise meediakanalina televisiooni (43%), sellele järgnes arvuti (25%) ning 8% olid nutitelefonis.

2018. aastaks on aga televisiooni ja digimeediakanalite tarbimine ühtlustunud. Televisiooni tarbis 34% ja mobiili 33% elanikest, kuid arvutis veedetud aeg langes kaheksa aastaga 7%. Kuigi teleka vaatamise ja sealse reklaamimahu suhe on jäänud võrdseks, on mõlemad võrreldes 2010. aastaga 9% langenud. See-eest on hüppelise tõusu teinud mobiilis veedetud aeg ja sealne reklaamimaht, mis on kasvanud 66-kordselt võrreldes 2010. aastaga.

Joonis 3. Meedias veedetud aeg vs kulutused reklaamile. Autor: Mary Meeker

Internetireklaami platvormidena on Google ja Facebook selged liidrid, kuid teised platvormid kasvavad jõudsalt. Meekeri andmeil on Amazoni kasv peaaegu kaks korda jõulisem kui Google’i oma, mis omakorda toob kaasa märkimisväärsed muutused ostujõulise tarbijaskonna digimeedia tarbimises.

Joonis 4. Interneti reklaamiplatvormid. Autor: Mary Meeker.

Digitaalmeedia kasutamine kasvas viimastel aastatel hüppeliselt – täiskasvanud veedavad digitaalmeedias ligikaudu 6,3 tundi päevas ning suure osa sellest mobiilis. Kuigi läbi aastate on täiskasvanud üsna stabiilselt veetnud aega arvutis, veedetakse võrreldes 2010. aastaga mobiilis aega üheksa korda rohkem.

Joonis 5. Digitaalmeedia ajaline kasutus. Autor: Mary Meeker

Kõige rohkem kasutatakse endiselt Facebooki, kuid Facebooki kasutustrend on aeglustumas. Meekeri raportist selgub, et kõige kiiremini kasvavad hetkel YouTube ja Instagram. YouTube’i edu taga seisneb see, et videote vaatamine on liikunud kaasa inimeste mugavusega ning kolinud mobiilsetesse seadmetesse.

Joonis 6. Platvormi kasutusprotsent internetikasutajate seas. Autor: Mary Meeker

Lisaks tõi Meeker välja, et digitaalmeedias olevate videote puhul on lühikese vormi (short-form) videod endiselt kõige populaarsemad. Meie poolt loodud kampaanias Meravitale saime ka ise veenduda lühikese vormi videote kasumlikkuses (vt Mitmekordselt tagasiteenitud reklaami investeering).

Mida peaks aga Meekeri raportist meelde jätma? Meie hinnangul võiks lähtuda alljärgnevast viiest soovitusest, mis näitavad suunda, kuhu internet lähiaastail kasvab:

  1. Kuigi Facebook on endiselt kõige populaarsem, on selle kasutustrend aeglustumas.
  2. Üheks kõige kiiremini kasvavaks platvormiks on YouTube – videote vaatamine on viie aasta jooksul kahekordistunud.
  3. Nutitelefonis veedetav aeg kasvab endiselt – täiskasvanu veedab digitaalmeedias aega keskmiselt 6,3 tundi päevas ning seda valdavalt telefoni kasutades.
  4. Kuigi Google’is ja Facebookis on reklaamkulud endiselt kõige suuremad, kasvab nende järel jõuliselt ka Amazon.
  5. E-kaubandus kasvab stabiilselt ning kuigi füüsilise poodlemise trend on samuti tõusuteel, kasvab see 6,2 korda aeglasemalt kui e-kaubandus.

Seotud artiklid