Uudised / blogi
12.09.2016

Viis põhjust, miks ilma mobiilisõbraliku veebileheta oma äri ohtu sead!

Erik-Herald Valter, Google kliendihaldur
Viis põhjust, miks peaksid omama mobiilisõbralikku veebilehte. Mis juhtub ilma selleta, ning mis on veel lähiajal muutumas. Loe lähemalt.


 

Just viimase paari aasta jooksul on inimeste interneti kasutamise harjumustes toimunud oluline murrang. Odavad ja kiired mobiilse interneti paketid on pea kõigile tarbijatele jõukohased ning nutitelefoni või tahvelarvutit peetakse süle- või lauaarvutist tunduvalt mugavamaks - seda saab kasutada igal pool! Järgnevalt toome välja olulised argumendid, miks tänapäeval ilma mobiilisõbraliku veebileheta ei saa.

1. Üle poole elanikkonnast omab nutitelefoni

JÄTA KONTAKT JA RÄÄGIME LÄHEMALT>>
Paljudele on nutitelefon ainus vahend netis surfamiseks. Google andmetel omab tänaseks Eestis 63% elanikkonnast nutitelefoni ja keskmiselt 39% Google’i otsingutest sooritatakse mobiilis. On väga vähe ärivaldkondi, kus veebileht, selle asjalik sisu ja kasutusmugavus ei oma tähtsust. Igapäevatöös näeme ka täna üllatavalt palju veebilehti, mis ei vasta hetkestandarditele ja mida on mobiilse seadmega äärmiselt ebamugav kasutada.

2. Veebilehe mobiilisõbralikkus on määrav otsingutulemuste kuvamisel

Google lähtub tõusutrendist mobiilsete seadmete kasutamisel ja faktist, et aina enam sooritatakse otsinguid just nutitelefonis või tahvlis. Seetõttu reastab Google’i otsingumootor tulemusi ka kodulehe kasutusmugavust arvestades.
 

3. Potentsiaalne klient lahkub viletsalt veebilehelt kiiresti

Veebileht võib olla kuitahes sisukas ja mugav arvutiga lehitsedes, kuid statistika näitab, et kui mobiilses seadmes lehe vaatamine on ebamugav, siis loobutakse info otsimisest ja otsitakse hoopis mugavamat lehekülge. Enamikul kodulehtedest võiks tegelikult kaasaegsel kujul olla märkimisväärne potentsiaal müümisel või müügitegevuse toetamisel. Koduleht vajab pidevat arengut — piltlikult võiks uuendamata kodulehte võrrelda kauplusega, milles pole 20 aastat elementaarset sanitaarremonti tehtud.

4. Arenduste kiirus on määrav

Eestis on mobiilisõbralikke veebilehti kahetsusväärselt vähe. Liigagi tihti tehakse ka aastal 2016 uusi veebilehti, mis pole mobiilisõbralikud, põhjuseks on tihti nii hind kui teadmatus. Hea ülesehitusega mobiilisõbralikku veebilehte saab kahjuks veel tänagi nimetada suureks eeliseks konkurentide ees.

 

5. Tee uus veebileht või muuda vana mobiilisõbralikuks

Vana kodulehe mobiilisõbralikuks muutmine võib tihti olla ebamõistlikult kulukas ja töömahukam kui uue lehe tegemine, aga ka vastupidi. Mõistlik on kaardistada hetkeolukord ja seada eesmärgid, mida leht täitma peab: kas koduleht on orienteeritud otseselt müügitegevusele või pigem informatiivne? Kas soovid saada klientidelt päringuid, broneeringuid, panna nad ostu sooritama või hoopis midagi muud? Igal juhul on tänasel päeval koduleht pigem võimekas müügimees kui lihtsalt visiitkaart.
Pärast eeltoodud küsimustele vastamist saab kodulehe projektijuht koostada tegevuskava, välja arvutada töömahu ja kodulehe hinna. 
Meie pakume oma klientidele teenusena nii vana kodulehe kaasajastamist kui ka täiesti uue veebilehe loomist.

VÕTA ÜHENDUST JA TEEME MOBIILISÕBRALIKUKS>>

Kontrolli oma kodulehe mobiilisõbralikkust spetsiaalse Google’i tööriistaga: Google Mobile Friendly Test

Vaata lisaks

Ole kursis värskete digiuudistega:

Eesti esimene digiturunduse
e-raamat algusest lõpuni
Omanda ülivajalikud teadmised kasumlikumate turundusotsuste tegemiseks

Soovin e-raamatut

Kui terve on sinu koduleht? Testi tasuta! Open