Uudised / blogi
04.05.2015

Veebilehe mobiilisõbralikkus hakkab mõjutama Google AdWordsi reklaami hinda

Hiljuti hakkas Google oma otsingumootori orgaanilises otsingus kasutama mobiilsetele seadmetele kohandatud malliga veebilehtede puhul silti "mobiilisõbralik" ja teatas ametlikult, et veebilehe mobiilisõbralikkusest sõltub ka selle positsioon otsingus.

Hiljuti hakkas Google oma otsingumootori orgaanilises otsingus kasutama mobiilsetele seadmetele kohandatud malliga veebilehtede puhul silti "mobiilisõbralik" ja teatas ametlikult, et veebilehe mobiilisõbralikkusest sõltub ka selle positsioon otsingus.
Nüüd tulevad USA-st ja Kanadast signaalid, et Google on hakanud seda silti testima ka Google AdWords reklaamidel.
Hetkel Eestis seda näha pole olnud, kuid tõenäoliselt üsna pea hakatakse seda testima ka meil. 
 

Mida see endaga kaasa toob? Tõenäoliselt loogika jääb samaks nagu orgaanilises otsingus. Kui reklaamija veebileht ei ole mobiilisõbralik, siis hakkab ta kliki eest samal positsioonil rohkem maksma kui konkureeriv "mobiilisõbralik" koduleht. Tõenäoliselt tekib 2 eraldi kvaliteediskoori - üks laua- ning sülearvutitele ja teine mobiilsetele seadmetele.
 

Suuremal enamusel ettevõtetest ei ole kodulehed mobiilisõbralikud ja seetõttu tekib arvestatav konkurentsieelis just nendel ettevõttetel, mille veebilehed vastavad kiiresti muutuvatele nõuetele. Eestis on ammu juba olemas lahendused, näiteks mSite või responsive tüüpi malliga pakett WebMe-lt. 
 

Tuletan meelde, et inimesed kasutavad ennekõige just oma nutifone teenuste ja toodete otsimiseks ja kui ettevõte pole seal nähtav, kuna selle koduleht ei ole mobiilisõbralik, siis nende potentsiaalsete klientide jaoks seda ettevõtet lihtsalt pole. Isegi kui nutifoni kasutaja satub sellisele kodulehele, siis enamus juhtudest ta lahkub sellelt, kuna väikese ekraaniga seadmetega pole kerge tavapäraseid veebilehti lugeda ja vajalikku informatsiooni leida. Sellepärast siin minu üleskutse kõigile: mõelge inimestele, kellel taskus nutikas telefon, sest varsti on nemad enamuses!
 

Loe muudel internetiturundust puudutavatel teemadel Jüri Hassi blogist internetiturunduse.blogspot.com
FCR Media on ainus Google AdWords Premium SMB/VKE Partner Baltikumis ning võitnud Google’i 2009-2013 EMEA (Euroopa, Lähis-Ida ja Aafrika) Premier SMB Partnerite Auhinnad Kvaliteediskoori kategoorias. See tähendab meie klientidele rohkem reklaamide näitamisi, kõrgemaid positsioone ja soodsamaid klikihindu. Kasutades meie kontohaldusteenust võid kindel olla, et Sinu äri on heades kätes.

Ole kursis värskete digiuudistega:

Eesti esimene digiturunduse
e-raamat algusest lõpuni
Omanda ülivajalikud teadmised kasumlikumate turundusotsuste tegemiseks

Soovin e-raamatut

Kui terve on sinu koduleht? Testi tasuta! Open