Uudised / blogi
20.04.2015

Soovitused reklaamimisel Google AdWords keskkonnas.

Eesti turul on AdWords reklaamkeskkonna kasutajaid ja pakkujaid palju ning hind mida pealtnäha sarnase teenuse eest investeeritakse on samuti väga erinev. Google Premium VKE Partneri FCR Media AS kontohaldur Harlis Velk toob välja olulisema, mida Google AdWordsi kasutades on mõistlik jälgida. 

Sea konkreetsed eesmärgid 

Suur osa reklaamijatest soovib lihtsalt Google’i otsingumootoris nähtav olla. Tegelikult tähendavad erinevad eesmärgid erinevaid reklaamkeskkondi, kampaania seadistust, reklaamtekste ehk väärtuspakkumist ja märksõnu. Kampaaniaid on mõistlik optimeerida konkreetse eesmärgi jaoks, mitut erinevat eesmärki on pea võimatu täita. Eesmärgid jagunevad kolme kategooriasse: uue kaubamärgi või teenuse tutvustamisel võiks mõõta kui suurele osale soovitud sihgrupist reklaamid nähtavaks said. Veebilehe külastuste suurendamisel aga vaadata Google Analytics’i klikkide statistikat, vaadelda külastuse väärtust ja arvestada kulu külastaja kohta. Müügi suurendamise puhul mõõdetakse saadud tellimuste arvu ja reklaamkulu tellimuse kohta, sarnaselt toimitakse ka Remarketing kampaaniate puhul. 

 

Sõnasta oma väärtuspakkumine 

Kes on sinu klient ja miks peaks ta eelistama sind konkurentidele? Selgemini sõnastatud sihtgrupp ja väärtuspakkumine viivad toodete ja teenuste reklaami õigete klientideni. Sinu jaoks tähendab see kõrgemaid positsioone ja soodsamaid klikihindu. Jäädes oma reklaamtekstides pealiskaudseks, oled üks paljudest. Kui müüd kvaliteeti, ütle seda. Kui pakud teenust ainult Tallinnas, too see välja. Veendu, et sinu väärtuspakkumine on nähtav ka kliendile, kes on jõudnud sinu veebilehele. Suuna kliendid kohe õigete teenuste juurde. Too välja oluline, ütle klientidele peaks edasi tegema. Kasutajad on järjest lühema „süütenööriga“, kui soovitud infot ei leita piisavalt kiiresti, siis lahkutakse. Veebilehed, kus on välja toodud vaid pakutavate toodete-teenuste nimekiri, ei ole enam konkurentsivõimelised.  

 

AdWords reklaamkampaaniate ise haldamine 

Kampaaniate ise tegemisel eksitakse järgmises: kampaania sihtimine, struktureerimine ja optimeerimine. Liiga üldised märksõnad ja väärtuspakkumine, välistuste ja kvaliteediskoori ignoreerimine, kampaania statistikat ei osata analüüsida.
Tulemuslik kampaania nõuab kogemusi ja aega. Mõistlik on see järgmistele reklaamijatele: Oled hallanud mitmeid kampaaniaid, tead kõiki võimalusi ja oskad kampaaniat seadistada vastavalt soovitud tulemusele. Suudad tulemused konteksti panna. Sul on aega kampaania jälgimiseks ja optimeerimiseks ning jõuad uuendustega kursis olla. Suudad kampaaniat kontrollida - tooted, teenused ja väärtuspakkumised muutuvad väga kiiresti.  Kui eelnevaks pole aega või oskusi, võiks konsulteerida spetsialistiga. 

 

Kuidas mõista Google AdWords teenuse vahendajate pakkumisi? 

AdWords edasimüüjate eesmärgiks on pakkuda kliendile tema investeeringu eest oluliselt paremat tulemust kui klient saaks ise kampaaniat hallates. Eelarved on enamasti külastuspõhised ja madalam pakkumine tähendab reeglina madalamat prognoositud veebilehe külastuste arvu. Kuna AdWords on oksjonipõhine, ei saa seal garanteerida kindlat positsiooni või 100% reklaamide näitamist. Reklaame näidatakse erinevalt sõltuvalt kasutajast, seadmest ja ajast.
Reklaamide asetusi ja näitamisi mõjutavad lisaks eelarvele ka märksõnade kvaliteet ja konkurentide tegevus.  AdWordsi haldajad võivad teenuse eest küsida fikseeritud summat, protsenti kampaania eelarvest, või eraldi tasu kampaania loomise ja halduse eest. Väga madal teenustasu viitab enamasti sellele, et pärast kampaania aktiiveerimist ei tegeleta sellega piisavalt. 

 

Kuidas Google partnerit valida? 

Eelistada tasub Google Partners sertifikaadiga ettevõtteid, kes on leitavad Google Partners Search lehel. Partneristaatus garanteerib kontohaldurite pädevuse AdWords reklaamkeskkonnas. Ametlik partner peab kinni headest kontohalduse- ja kliendisuhtluse tavadest. Partnerettevõttel on kogemus reklaamkampaaniate läbiviimisel. Google Partners sertifikaadiga ettevõtte valimine minimeerib riskid ja annab kindluse, et kampaaniaga aktiivselt tegeletakse.  FCR Media AS on baltimaade ainus Google AdWords Premium VKE Partner ning saanud 2009-2013 Google’i EMEA (Euroopa, Lähis-Ida ja Aafrika) Premier SMB Partnerite Kvaliteediskoori kategoorias  1. koha.

Ole kursis värskete digiuudistega:

Eesti esimene digiturunduse
e-raamat algusest lõpuni
Omanda ülivajalikud teadmised kasumlikumate turundusotsuste tegemiseks

Soovin e-raamatut

Kui terve on sinu koduleht? Testi tasuta! Open