Uudised / blogi
15.01.2018

SEO vs Adwords – Puust ja Punaseks(III-osa): kumb jääb peale?

SEO liiklus on usaldusväärne ja kvaliteetne, Google Adwords (Search + Display) annab aga paindlikkuse, mida iga ettevõte oma turundustegevustes vajab.
Martin Varrand kirjutab oma arvamusartiklis selgesõnaliselt, et SEO on digiturunduse kuningas. Peab nõustuma. Kuigi, seda osalisellt! Kui SEO on kuningas, siis Adwords on selle kuningriigi peaminister oma nõunikega, kes seda kuningriiki reaalselt ka arendab ja edendab. Ärge saage valesti aru, orgaaniline liiklus oma tuumana on Google´i core competence. See on A ja O, mis on nende brandi ülemaailmselt võrdsustanud info otsimisega (googeldamine). Küll aga rahalises ja ajalises mõistes lonkab SEO tugevalt jalga. Õigete märksõnadele optimeerimine võtab kaua aega ning googeldamise trendid võivad muutuda kiiremini, kui jõuame sisu toota
33% kogu trafficust läheb esimesele kolmele orgaanilisele URL’ile, mida otsitud märksõnaga kuvatakse. Ülejäänud jaotuvad vastavalt ülejäänud orgaanilise ja Adwords liikluse vahel. Tihti mõtestatakse SEO’d ehk orgaanilist liiklust tasuta liiklusena, mille püüdmiseks sisuliselt raha vaja ei ole. Unustatakse seega aeg ja mõtte resurss, mida SEO optimeerimisele meeletult kulub.
Kokkuvõtlikult peab ütlema, et kanaleid tuleb valida vastavalt püstitatud eesmärkidele ning vastavalt kindlale vajadusele. Iga digiajastul tegev ettevõte, kes omab veebilehte peaks laskma seda on-site optimeerida, seda juba sellepärast, et veebilehe laadimiskiirusest oleneb suuresti kui palju ja mida teie kliendid veebilehel teevad ja kuidas käituvad.
AdWords            
Kuu Külastusi Kulu Põrkemäär Kulu kliki kohta Broneeringute väärtus Veebilehe laadimiskiirus (s)
201611 3143 386.97€ 27.34% 0.12€ 0.00€ 5.7
201612 2685 336.83€ 27.09% 0.13€ 0.00€ 3.6
201701 3028 426.90€ 28.88% 0.14€ 94.00€ 2.8
201702 2528 314.60€ 30.53% 0.12€ 0.00€ 3.7
201703 3305 419.14€ 37.66% 0.13€ 65.00€ 3.7
201704 3402 283.68€ 35.19% 0.08€ 795.20€ 3.6
201705 2496 375.53€ 38.06% 0.15€ 1,013.00€ 2.9
201706 1800 323.10€ 37.46% 0.18€ 772.96€ 3.8
201707 1797 863.59€ 46.56% 0.48€ 0.00€ 3.6
201708 1104 338.48€ 47.79% 0.31€ 344.98€ 3.2
201709 1430 420.25€ 45.09% 0.29€ 266.00€ 3.8
201710 1876 502.99€ 42.56% 0.27€ 1,117.00€ 2.9
22.11.17
  • Andmed viimase 12 kuu kohta
  • AdWords kampaania efektiivsus on olnud osaliselt korrelatsioonis kodulehe laadimiskiirusega. Eelmisel aastal oli see näitaja keskmiselt üle 5 sekundi. Olukord hakkas paranema aasta alguses jaanuaris, kui kiirus langes ajutiselt alla 3 sekundi ning mai kuus langes see samuti alla 3 sekundi, seepärast olid mai tulemused sarnased oktoobri omadega. Kogu veebiliikluse konversioonimäär kasvas samuti rekordilisele tasemele ja müük võrreldes eelmise aastaga tervelt 40%
 
SEO liiklus on usaldusväärne ja kvaliteetne, millel on äärmiselt suur ja tähtis osa iga veebilehe turunduskanalites. Küll aga annab Adwords (Search + Display) paindlikkuse, mida iga ettevõte oma turundustegevustes vajavad. Pelgalt sisuturundusega ei saa me jooksvalt oma turundussõnumeid muuta. Seda saame aga teha Adwords kanalite läbi. Nagu kirjeldatud, võimaldab Google suurepäraseid võimalusi kampaaniate personaliseerimiseks. Soosiku valimine oleks praeguses kontekstis kindlasti liialt subjektiivne. Igal ettevõttel on digimaailmas omad eesmärgid, vastavalt millele ka tuleks valida antud kanalite vahel ning võimalusel panna SEO ja adwords üksteise heaks tööle, mitte nende vahel valida.  

Ole kursis värskete digiuudistega:

Eesti esimene digiturunduse
e-raamat algusest lõpuni
Omanda ülivajalikud teadmised kasumlikumate turundusotsuste tegemiseks

Soovin e-raamatut

Kui terve on sinu koduleht? Testi tasuta! Open