Uudised / blogi
21.12.2017

SEO vs. Adwords – Puust ja punaseks (II-osa)

Google AdWords tööriistad jagunevad suures osas kaheks: Google Search ja Google Display Network. Kindlasti peaksid mõlemad olema oluline osa Sinu digikampaaniast. Loe lähemalt millal mida kasutada.

Google adwords jaguneb suures osas kaheks: Adwords Search ja Adwords Display.

Adwords search
 



Search võimaldab teha kiireid ja laiapõhjalisi kampaaniad vastavalt vajadusele ning hetke (müügi)eesmärkidele.

Tihti piirdutakse search-kampaaniates arusaamaga, et ainuke võimalus ülesehituseks on klassikaline (pildil näidatud variant). Unustatakse ära remarketing listide võimalused – RLSA (remarketing lists for search advertising). Antud lähenemine annab võimaluse suunata oma reklaam täpselt nende inimesteni, kes on vastava kampaania vastu juba mingil määral huvi tundnud. E-poe näitel saame püüda täpselt neid inimesi, kes on külastanud näiteks vastava kampaania ostukorvi. Lisades {keyword:märksõna} lisandi saame muuta reklaami äärmiselt personaalseks, mis hästi implementeerides paneb klienti tundma, et tegemist on isegi personaalse pakkumisega.

Adwords Search plussid
  • Võimalus väga täpselt ostuhuvilistele klientidele sihtida
  • Võimalus jõuda õige kliendini õigel ajal (ostuotsuse tegemisel)
     
Adwords Search miinused
  • Laiapõhjaline kampaania võib osutuda kalliks
  • Eesmärkide ebaselge kirjeldamine võib reklaami suunata valede inimesteni.
     
Kasutamine – Google Adwords reklaamide kasutamine oleneb suuresti püstitatud eesmärkidest ning reklaamkampaania vajadusest. Parim tava on kasutada Adwords Search’i kui soovitakse suurendada müüki (aastaringselt, või osana kampaaniast).


Adwords Display



 
Google Adwords Display network on bannerite põhine reklaam Google’i partnerite veebilehtedel. Olgu lisatud, et täna Eestis kuuluvad sinna alla ka suurimad meedia väljaanded nagu Delfi, Postimees jpt. Display reklaame kasutatakse enamasti brandingu eesmärkidel, jõudmaks oma sõnumiga laiema üldsuseni. Antud valdkonna suurimaks plussiks on kindlasti täpse sihtimise võimalus. Antud keskkonnas saab väga täpselt ära määratleda oma ettevõtte sihtrühma ning vastavalt sellele ka kohandada oma reklaamid vastavalt sellele.

Siinkohal peab kindlasti välja tooma ka remarketingi võimaluse. Display Remarketing annab võimaluse sihtida väga täpselt juba nendele inimestele, kes on varasemalt teie veebilehega kontaktis olnud. Remarketing listid annavad suurepärase võimaluse koguda listidesse inimesi, kes on olnud konkreetselt huvitatud Teie tootest, olgu selleks inimesed, kes on käinud teie kontaktilehel, või asetanud mõne toote teie ostukorvi. Antud lähenemine annab suurepärase võimaluse näidata neile huvi tundvatele klientidele juba personaliseeritud bannerit – nt „Siin on Sinu -10% ostukorvi asetatud tootelt“


Adwords Display plussid
  • Võimalus jõuda väga paljude inimesteni
  • Võimalus kampaania funnel isikupärastada
  • Remarketing listide importimine
     
Adwords Display miinused
  • Inimestel võib esineda banneri pimedust
  • Valesti suunates võib läbiklikkimise määr olla kesine
     
Kasutamine – Tulles turule uue toote või teenusega on mõistlik Display Networki kasutada tuntuse kogumiseks. Sobib hästi brandingu lisakanalina, tõstes inimestes huvi antud toote või teenuse vastu. Remarketing liste implementeerides annab suurepärase võimaluse ehitada välja kasumlik müügi kanal, mille õigesti kasutamisel on positiivne ROI (return on investment) juba paratamatus.
Google Adwords koos oma kõikide võimalustega moodustab 80% Google’i kogukäibest. Seda ka põhjusega. Google Adwords keskkond võimaldab olenemata ettevõtte suurusest suurepärast väljundit oma digitaalseid kanaleid kasvatada, seda aga ainult juhul, kui tööriistasid õigesti kasutada.
 



Jätkub…

Ole kursis värskete digiuudistega:

Eesti esimene digiturunduse
e-raamat algusest lõpuni
Omanda ülivajalikud teadmised kasumlikumate turundusotsuste tegemiseks

Soovin e-raamatut

Kui terve on sinu koduleht? Testi tasuta! Open