Uudised / blogi
20.04.2015

SEO - Võlurohi 21. sajandi kliendi võitmiseks

Inimeste sensorid olid vanasti kõrv ja silm - reklaami kuulati ja vaadati. “Online brändi tajuvad inimesed teisiti, seda võiks nimetada digimeeleks, mis meil viimaste aastatega välja arenenud on, suur osa digimeelest tegeleb reklaamimüra vältimisega,” ütleb FCR Media digitoodete arendusjuht Ruslan Gogin. 
 

SEO-d (ingl. k search engine optimization - kodulehe otsingumootoritele optimeerimine) peetakse tihti tehniliseks väljendiks. “Tegu pole ainult optimeerimise, vaid terve veebibrändi kujundamisega. Mitte ainult märksõnad, vaid ettevõtte maine ja kohalolek internetis. See on kogum, mis moodustab internetiettevõtte väärtuse,” kirjeldab Gogin. Head veebibrändi iseloomustavad omadused on samad, mis klassikalisel, veel kümnendi eest ainuvõimalikul brändil - ilus visuaalne identiteet ja maine ehk klientide tagasiside. 


Samas tegurid, millest need omadused koosnevad, pole enam samad. Vaateaken ja silt ukse kohal on asendunud veebilehega. Head asukohta nimetatakse leitavuseks otsingumootoris ja kliendi tagasiside ei levi enam mitte suust suhu, vaid üsna avalikult sotsiaalmeedias ja foorumites. Klientide tagasisidele tuleb reageerida kiiresti “Klassikalise ja internetibrändi vahe on kiiruses, mis on väga oluline märksõna. Ettevõtjale tähendab see vajadust reageerida oma äri kohta levivale infole kiiresti,” märgib Gogin. Ta selgitab, et varem määras brändi tugevuse kaupluste või esinduste hulk, brändist rääkivate inimeste hulk, meediakajastuste hulk - mida suurem, seda parem. Nüüd leiab arvamused ja tagasiside toote või teenuse kohta paari hiireklikiga. 


Oluliselt on muutunud meedia roll. “Usaldusväärsuse mõiste on palju tundlikum. Varem peeti meediat usaldusväärseks. Tänapäeval on usaldusväärne praktiline kasutaja. Meediat pigem ei usaldata ja peetakse manipulatsioonivahendiks,” kirjeldab Gogin. Ajas muutuvad ka inimeste sensorid. Silm ja kõrv, mis olid veel lähiminevikus vastuvõtlikud reklaamile, on nüüd asendunud reklaamifiltri ja digimeelega, mis pigem tunneb end lausreklaamist häirituna ning otsib pidevalt võimalusi reklaami ja selle sisu vältimiseks, otsides ainult vajalikku. See omakorda nõuab nutti reklaami tegijatelt - reklaam peab olema huvitav ja andma tarbijale kasulikku infot. 
 

 

Viimaste aastate trend on asukohapõhine otsing


Klassikalise brändi tugevuse mõõdupuuks oli reklaami hulk, kulu vs kontaktid ja meediakajastus. Digibrändi puhul võib ühe rahulolematu kliendi veebiotsingutes esile kerkiv foorumipostitus, olla tugevam jõud kui üüratu suurreklaamieelarve. “B2B ärimudelist on saanud H2H (inimeselt inimesele) ärimudel,” leiab Gogin. On hea kui tuleb negatiivset tagasisidet: “Vaid positiivse tagasiside abil on võimatu edasi liikuda. Halb tagasiside viitab brändi nõrkadele kohtadele, annab võimaluse pidevalt muutuva keskkonnaga kohaneda,” leiab Gogin. 


Pidev ja kiire muutumine, reageerimine väliskeskkonna muutustele on internetiäris elu ja surma küsimus. Reageerida tuleb kohe, mitte oodata ja varsti näha, et keegi teeb sama asja paremini.   Viimase paari aasta jooksul on oluliselt kasvanud asukohapõhised teenused, see puudutab ka SEO-d, sest otsingumootor annab aina rohkem tulemusi asukohapõhiselt. Kas vajad seda klienti, kes sinu äriga samal tänaval just praegu otsib sinu pakutavat teenust? FCR Media SEO-teenus koosneb mitmest etapist. Vaatame läbi veebilehe kujunduse, koodi ja sisu. Anname hinnangu, kas veebileht sellisel kujul üldse toimiks. Kas sellel on identiteet olemas? 


Järgmises etapis soodustame info levikut otsimootorites ja sotsiaalmeedias. Nii tõuseb lehe esindatuse kvaliteet, kasvab tagasiside hulk, mis omakorda tähendab, et bränd on lihtsamini leitav ning inimesed tunnevad brändi tulevikuski ära.  Kasutame sama lahendust teistes riikides FCR Media gruppi kuuluvate ettevõtetega ning vahetame omavahel pidevalt infot. Tegu on toimiva mudeliga, näiteks Iirimaal on sooritanud korduvaid oste 90% FCR Media SEO-teenuse valinud klientidest. 
 

 

Kuidas SEO reaalselt toimib?
 

Võtkem SEO näidiskliendiks Tallinnas asuv ilusalong. Vastavalt Google’i  statistikale otsitakse sõna "ilusalongid tallinnas" vähemalt 480 korda kuus. Otsingus esikohal olevat linki klikib 90% kasutajatest. See tähendab, et kui klient on antud märksõnaga esikohal, saab ta vähemalt 432 potentsiaalset klienti kuus oma kodulehele ning ei peaks selle eest maksma sentigi reklaamiraha.

Ole kursis värskete digiuudistega:

Eesti esimene digiturunduse
e-raamat algusest lõpuni
Omanda ülivajalikud teadmised kasumlikumate turundusotsuste tegemiseks

Soovin e-raamatut

Kui terve on sinu koduleht? Testi tasuta! Open