Uudised / blogi
19.02.2016

SEO trendid aastal 2016

Jüri hass, interneturunduse spetsialist

Kuna mobiilsetest seadmetest tehtud otsingute osakaal on juba suurem kui tavaarvutite oma ning kasvab päevast päeva edasi, siis kõigepealt peaks iga ettevõte tähelepanu pöörama kodulehe sobivusele erinevate ekraanisuurustega mobiilsete seadmetes ehk jälgima, et koduleht oleks mobiilisõbralik

Jüri Hass räägib, mobiilisõbralikkusest. Selleks, et testida oma kodulehe mobiilisõbralikkust, võib kasutada Google tööriista Mobile-Frendly Test Tool.



 

Kui sinu koduleht ei ole mobiilisõbralik, siis on kolm peamist võimalust olukorra parandamiseks:

 

  • Lase spetsialistidel teha vajalikud muudatused, et olemasolev kodulehe mall saaks mobiilisõbralikuks. See lahendus on mõistlik, kui muus osas on kodulehe SEO korras ja koduleht kui müügikanal töötab efektiivselt.
  • Telli täiesti uus tänapäevane mall, mis on algusest peale mobiilsõbralik. Selline lähenemine võib tihti olla kiireim viis olukorra parandamiseks juhul, kui eelnevalt on SEO-le juba aega ja raha investeeritud. Osade sisuhaldustarkvarade, näiteks WordPress’i, puhul on see suhteliselt lihtne. Samas mõnede lahenduste puhul jällegi liiga kulukas või isegi võimatu.
  • Telli täiesti uus koduleht mobiilisõbraliku malliga. See on mõistlik juhul, kui eelnevalt pole kodulehe SEO-le tähelepanu pööratud.
 

Lokaalne SEO lokaalsele ärile

Suurem osa ettevõtetest on lokaalse profiiliga. Siin tooksin eraldi välja Google lokaalse otsingu ja sellest lähtuvalt lokaalse SEO tähtsuse kasvu. Usun, et kõik on näinud sellist pilti Google otsingumootoris:



Tegemist on eraldi toimiva lokaalse otsinguga. Need tulemused tulevad kolmekaupa makstud reklaami (AdWords) ja orgaanilise otsingutulemuste vahele. Eesmärk on selge - Google tahab pakkuda otsingumootori kasutajale maksimaalset asjakohast ja kasulikku informatsiooni. Kui kasutaja otsib konkreetset teenust asudes konkreetses piirkonnas, siis kõige asjakohasem on näidata kasutajale just tema läheduses asuvaid teenusepakkujaid.


Millest peaksin alustama?

Selleks, et sinu ettevõtte informatsioon tuleks lokaalses otsingus välja, on tarvis teha ettevõttele Google'i Minu Ettevõtte konto. Selle tulemusel avaldatakse ettevõtte andmed otsingumootoris, Google Maps'is ja Google+ otsingus.

Selleks, et ettvõtte informatsioon tuleks nähtavale esimese 3 tulemuse seas, peab meeles pidama, et ei piisa vaid oma ettevõtte konto avamisest ja kontaktandmete avaldamisest. Peab tähelepanu pöörama kaasnevale Google+ lehele lisades sinna erinevaid ettevõttega, teenuste või toodetega seotud pilte. Lisaks peab postitama regulaarselt uudiseid ning muud ettevõttega seotud informatsiooni.

Kontoga kaasneb ka arvustuste plokk. Mida rohkem positiivseid arvustusi, seda tõenäolisem on, et ettevõtte informatsioon tuleb lokaalses otsingus esile. Oluline on asju õigesti teha ja seetõttu on mõistlik Google'i Minu Ettevõtte konto lasta teha internetiturundusega kursis oleval eksperdil või digimeedia agentuuril.


Kuidas koduleht lokaalselt optimeerida?

Teine ja mitte vähem tähtis pool lokaalsest SEO-st on kodulehe optimeerimine selliselt, et see oleks leitav soovitud piirkonnas või piirkonna kohta tehtud otsingute korral ka orgaanilises otsingus.


Otsingutulemuste kuvamisel kasutab Google otsingumootor informatsiooni otsija asukoha ja kodulehel avaldatud asukohta kohta. Nii on tähtis, et kodulehel oleks ettevõtte tegevuspiirkonna kohta õige informatsioon.

Olulist rolli lokaalses SEO-s mängib ka info ja kodulehe aadressi avaldamine internetis avaldatud infokataloogides nagu näiteks 1182.ee, kuna seal avaldatakse info asukoha ja tegevuspiirkondade kohta. Google otsingumootor hindab taolisi kohalikke infokatalooge üsna kõrgelt ning kasutab taolist informatsiooni asukohaga seotud otsingutulemustes.

 

Kodulehe kasulikkus muutub olulisemaks

Kuigi Google seda ametlikult ei tunnista, on eksperdid kogu maailmas pannud tähele, et kodulehe külastaja käitumine lehel mõjutab üha rohkem seda, milline koduleht saab otsingumootoris parema reitingu.
 

Pööra rõhku sisule


Kõige tähtsam kasutaja käitumist mõjutav tegur on kasulik ja asjakohane ning külastaja kavatsustele vastav sisu, Siin tuleb mõista, et erinevate otsingusõnade ja terminite abil kodulehele jõudnud inimene käitub sellel väga erinevalt. Erinevust on näha isegi siis, kui kodulehele jõudmiseks kasutati otsingus sõna mitmuses või ainsuses. Põhjus selles, et inimese kavatsused on taoliste otsingute puhul erinevad.


Milliste märksõnadega külastaja minu teenust otsib?

Mängu tuleb termin "põrkemäär", mis näitab, kui suur protsent kodulehe külastajatest lahkub kodulehelt ilma, et sooritaks mingeid kasulikke tegevusi (näiteks kontaktlehe vaatamine, liikumine kodulehel). Hetkel kiireim ja tõhusaim viis SEO jaoks õigetele fraasidele või märksõnadele leidmiseks on teha Google AdWords'i reklaamikampaania ja analüüsida seda, kuidas ühe või teise fraasi või märksõna puhul käituti. Selleks peab kasutama Google Analytics'it või muud vähemalt samaväärset teenust. Mõistlik on tellida professionaalne teenus, kus oma ala spetsialist näeb asju, mida ilma kogemuseta on raske näha ja mõista (näiteks FCR Expert).

Originaalartikli avaldas Jüri enda blogis: SEO trendid aastal 2016



Aitame Sind rõõmuga, kui soovid uute SEO trendidega kaasas käia!

Võta meiega ühendust

Ole kursis värskete digiuudistega:

Eesti esimene digiturunduse
e-raamat algusest lõpuni
Omanda ülivajalikud teadmised kasumlikumate turundusotsuste tegemiseks

Soovin e-raamatut

Kui terve on sinu koduleht? Testi tasuta! Open