Uudised / blogi
13.06.2016

SEO tähendab rohkemat, kui vaid märksõnade positsioonid!

Veebilehe leitavuse eeldusteks on hea sisu, loogiline struktuur ja lehe kasutajasõbralikkus. “Täites neid tingimusi on lehel paremad võimalused täita talle pandud eesmärke. Samas pole kunagi mõistlik panustada vaid ühele kaardile, nii ka veebi arendades,” teab FCR Media SEO spetsialist Sven Ulmand.

Kas ainult SEO tegemisest piisab?

 

Panustama ei peaks ainult SEO-le, tuleks kaasata ka teisi toetavaid kanaleid. Näiteks Google AdWords’i reklaam, sotsiaalmeedia ja meilikampaaniad. Igal kanalil on oma head ja vead, kuid kindla eesmärgi saavutamiseks tuleb valida sobivaim vahend.

 

Kuidas mõjutavad märksõnad SEO protsessi?

Nende roll on oluline, taas tuleb näha laiemat pilti, ei tasu panustada vaid ühele märksõnale. Lähiminevikust on hea näide USA-st: Otsingusõna “lemonade” (ingl. k. limonaad) otsiti veel 2016. aasta aprilli algul keskmiselt 246 000 korda kuus, Google’i otsingu esilehe tulemustes olid vaid limonaadiga seotud vasted. Juuni algul on sõna keskmine otsingumaht 3,5 miljonit korda kuus. Nimelt andis megastaar Beyoncé 23. aprillil välja albumi nimega “Lemonade”, arvake, mida see endaga kaasa tõi?

Viie päevaga olid Google esilehe kümnest esilehe otsingutulemusest kolm seotud Beyoncé’ga. 11. päeval juba viis ja poolteise kuu möödudes on kõik kümme tulemust juba Beyoncé päralt.

(Loe täpsemalt: www.seerinteractive.com/blog/beyonce/)

See tähendab totaalset SEO katastroofi neile limonaadimüüjatele, kelle kõik panused olid märksõnal “lemonade”. Samas need limonaadimüüjad, kes panustasid kvaliteetse sisu loomisele ja mitmesõnalistele otsinguterminitele (long tail e pika saba efekt), on endiselt omadega mäel, sest kasutajad, kes soovivad leida infot limonaadi kohta, kohandavad oma otsingufraase, et soovitud infot leida.

 

Lauljatar sisuliselt nullis limpsimüüjate SEO-pingutused?

Jah, kunagi pole välistatud, et võib tulla keegi mingist ootamatust valdkonnast ja pühkida su pildilt. Selleks tuleb valmis olla, nii hakkabki SEO spetsialist tööga peale kaugemalt. Vaatab üle kodulehe sisu ja struktuuri ning analüüsib seda. Oluline on, et sisu oleks ka tegelikult sisukas ja kasulik, mitte lihtsalt teksti-, pildi- või videomassiiv ruumitäiteks.

Samuti on väga tähtis roll lehe kasutusloogikal ja -mugavusel. Kodulehe sisu ja ülesehitus peavad aimama soove, mis kasutajal sisu tarbimisel tekivad ja suunama õigel hetkel soovitud toiminguid tegema.

 

Kui oluline on, et koduleht oleks kasutajasõbralik ja tehniliselt korras?

Otsingumootorid arvestavad erinevaid tehnilisi näitajaid. Inimkasutajale on neist kõige paremini nähtavad lehekülje mobiilisõbralikkus ja laadimiskiirus. Lisaks on veel terve rida tehnilisi parameetreid, mida inimsilm ei näe, kuid, mis tähtsad kodulehti külastavate otsingumootrite robotite jaoks.

Oluline osa on veel kodulehe meta-andmetel — alamlehtede pealkirjadel ja lühikirjeldustel, mis peavad hästi kokku võtma kodulehel olevat sisu, kuna neid kuvatakse otsingumootorite tulemuste lehel.

 

Kas SEO puhul saab kunagi öelda: “Korras, tehtud!”?

SEO valdkonnas tekib vahel ajutisi võimalusi, mille abil saavutatakse kiiresti soovitud tulemus ja kõrged eesmärgid. Tavaliselt on selle taga mõni nüanss otsingumootorite toimimisloogikas, mida hakatakse ära kasutama, kuid varem või hiljem teevad otsingumootorid algoritmides vastavad paradused ja varasemale „edule“ võib järgneda hoopiski karistus. Stabiilsuse ja tulemuslikkuse tagab selleski valdkonnas aus ja pidev töö, mille tulemuseks on pidevalt uuenev, sisukas ja kasutajasõbralik koduleht. Vastus küsimusele on: “Ei saa!”
  Loe, kuidas kujuneb SEO teenuse hind
 

Pingutame koos, et Sinu internetiturunduse eesmärgid täituksid

Võta meiega ühendust

Ole kursis värskete digiuudistega:

Eesti esimene digiturunduse
e-raamat algusest lõpuni
Omanda ülivajalikud teadmised kasumlikumate turundusotsuste tegemiseks

Soovin e-raamatut

Kui terve on sinu koduleht? Testi tasuta! Open