Uudised / blogi
22.01.2018

Oluline SEO muutus: Veebilehe laadimiskiirus hakkab mõjutama Google’i otsingutulemusi mobiilis

Kui viimastel aastatel on Google’i otsingutulemustes headele positsioonidele jõudmise peamisteks eeldusteks olnud sisukas, funktsionaalne ja mobiilisõbralik veebileht, siis 17. jaanuaril teatas Google, et alates käesoleva aasta juulist hakkab veebilehe allalaadimiskiirus otseselt mõjutama seda, mis järjekorras otsingutulemusi kuvatakse.
Eelkõige muutub olukord nende veebilehtede jaoks, mille laadimine võtab kasutaja silmis liiga kaua aega. Seda, kui kaua on kaua ja milline on aeglaselt laadiv veebileht, Google välja ei ütle. FCR Media SEO spetsialistide praktikast lähtuvalt saab aga väita, et kui veebileht laeb end kauem kui 3-4 sekundit, siis asub kasutaja alternatiive otsima.

Aeglane laadimine ei tähenda siiski, et aeglaselt laadiv, kuid funktsionaalne ja kasuliku sisuga veebileht kaoks täielikult otsingutulemustest, eelmainitud faktorid on endiselt peamisteks tulemuste järjestamisel. Samas investeerib aina enam ettevõtteid kodulehe optimeerimisse, mistõttu veebilehtede kvaliteet on oluliselt kasvanud. Kuna üldine tase on kõrge, võib aeglane laadimine saada just peamiseks teguriks, mis veebilehte otsingutulemustes allapoole langetab.

Veebilehe laadimiskiirus on ka praegu oluline järjestusfaktor, kuid seda just arvuti-, mitte mobiilikasutaja vaatevinklist. Arvutite puhul on internetiühenduse kiirus oluliselt suurem, kui mobiilsel internetil, kui testid enda veebilehte arvutis, võib tunduda, et Sinu veebileht on piisavalt kiire. Selleks, et saada aimu, mida Google algoritmid Sinu veebilehest arvavad, kasuta Google PageSped Insights tööriista. Antud tööristaga näed veebilehe hinnangut eraldi desktop arvutite ja mobiilsete seadmetega kasutades. Kui tulemused on alla 80 punkti 100-st, on paras aeg mõelda kodulehe optimeerimisele.
Enda klientide veebilehtede laadimiskiirust oleme parandanud SEO teenuse raames juba aastast 2015 ja kogemus on näidanud, et selle tulemusel paranevad meie klientide positsioonid Google’i otsingumootoris. Kasvab orgaaniline veebiliiklus ja konversioonimäärad teistest veebiliikluse kanalitest.
Enamgi veel, kodulehe optimeerimine on aidanud vähendada meediakulu Google AdWords’i kampaaniate puhul, sest üks element kolmest, mis mõjutab kliki hinda kujundavat kvaliteediskoori, on kasutajakogemus, sealhulgas ka laadimiskiirus, ning teine sihtlehe relevantsus. Seepärast avaldab hästi optimeeritud koduleht nii SEO-tehnilises kui ka klassikalises mõttes olulist positiivset mõju Sinu ärile. Kuna tegemist on professionaalsete teadmistega, siis soovitan pöörduda SEO spetsialisti poole, kes teab, mida ja kuidas vaja teha. Tutvu ka meie kodulehe optimeerimise teenusega siin.
 

Ole kursis värskete digiuudistega:

Eesti esimene digiturunduse
e-raamat algusest lõpuni
Omanda ülivajalikud teadmised kasumlikumate turundusotsuste tegemiseks

Soovin e-raamatut

Kui terve on sinu koduleht? Testi tasuta! Open