Uudised / blogi
10.11.2016

Nüüd ametlik! Google: Mobiilisõbralikud lehed saavad eelise

Jüri Hass, Internetiturunduse spetsialist
Oleme ka varasemalt kirjutanud, et kodulehe mobiilisõbralikkus on soodustavaks faktoriks lehe positsioonile otsingutulemustes. Loe, mida peaksid teadma
Jüri Hass, Internetiturunduse spetsialist räägib uuest Google algoritmi uuendusest. Kui varasemalt polnud Google seda siiani ametlikult välja öelnud, siis nüüd seda tehti — veebilehtede indekseerimisel võetakse arvesse eelkõige mobiilset sisu ja kasutusmugavust, täpsemalt saab sel teemal lugeda Google Webmaster Central ajaveebist.

Märke sellisest muutusest oli õhus juba varem. Kirjutasime sel teemal juba mullu aasta 17. aprillil, kui Google teatas ametlikult, et mobiilsetes seadmetes hakatakse otsingumootori otsingutulemuste järjestamisel arvestama mobiilikasutajale sõbralikke kodulehtede sisu. Lugemist pooleteise aasta tagusest artiklist leiab siit: "Veebilehe mobiilisõbralikkus mõjutab Google otsingumootoris positsiooni."

Mida muudatus kaasa toob?

Sisuliselt tähendab see, et kodulehed, mis pole mobiilisõbralikud, võivad muudatuse tulemusel kaotada praegused positsioonid. Seda seetõttu, et üha rohkem inimesi kasutab nutiseadmeid. Seega on eelistatud need kodulehed, mis toimivad ühtmoodi hästi kõigis seadmetes — neil on sama sisu ja kasutatakse samu URL-e nii lauaarvuti kui nutiseadme puhul, sõltumata seadme ekraani suurusest.

Näiteks, kui on olemas hea lehekülg arvutiekraanil vaatamiseks, kuid nutiseadmes näidatakse mitteskaleeruvat sisu, siis on see pigem miinuseks. Ning kuna Google jaoks on esmatähtis kvaliteetne ja relevantne sisu, siis arvestab ta sellega.

Kuigi Google ametlikust blogist seda otseselt välja ei loe, olen kindel, et oluliseks faktoriks saab ka mobiilse versiooni kasutajasõbralikkus, järeldan seda antud lõigust:
… pea meeles, et funktsionaalne arvutiekraanile mõeldud veebileht võib olla tõhusam kui halvasti toimiv või mittetäielik mobiiliversioon veebilehest. On mõistlikum teha mobiilisõbralik veebileht ning avaldada see siis, kui leht täiesti valmis on.

Samas ei kao vaid arvutiekraanil korralikult töötavad veebilehed veel otsingutulemustest kuhugi, Google’i silmis kvaliteetsemad leheküljed ehk need, mis arvestavad nutiseadme kasutajaga, pääsevad lihtsalt ettepoole.
 

Kui palju on aega muutusteks?

Kuigi Google alles teatas, et hakkas algoritmimuutust testima, mis tähendab, et muutus ei tohiks nähtavust Google’i otsingumootoris veel oluliselt mõjutada. Küll aga peaks olema selleks valmis.

Samas on märke, et vaatamata hiljutisele ametlikule teadaandele, on tegelikult mobiilse versiooni olemasolu juba avaldanud mõju kodulehtedele, millele on hiljuti tehtud mobiilisõbralik mall.

Diagrammid allpool näitavad, ettevõtte kodulehe tulemused paranesid nii arvutites (desktop), kui ka nutitelefonides (mobile) pärast seda, kui tegime kodulehe malli skaleeruvaks, kusjuures kohendasime ka vastavalt kodulehe eesmärgile selle kasutajamugavust mobiilikasutaja jaoks.

Oranž joon kujutab aastatagust liiklust. Sinine joon kajastab liiklust pärast kodulehel läbi viidud parandusi.


Võrreldud on 2015. aasta augustit, kui tegime kliendile mobiilsõbraliku kodulehe ning 2016. aasta augustit. Selle ajaga on paranenud ka positsioonid orgaanilistes otsingutulemustes.

Fakt on see, et ainuüksi mobiilisõbraliku malli installeerimisest ei piisa, vaid igapäevaselt peaks tegelema ka kasutajakogemusega, millest üks oluline tegur on kodulehe laadimise kiirus ja ilmselt olulisemgi veel kodulehe kasulikkus.
 
Panime rõhku kodulehe kiiruse parandamisele, sest mobiilne internet pole veel oma kiiruse poolest võrreldav kaabli kaudu tulevaga. Sisuliselt on need tegevused osa tänapäeval levinud tegevusest ehk kodulehe optimeerimisest otsingumootoritele (SEO või ehk mSEO-st), mida klientidele teeme.


Selleks, et kontrollida kodulehe mobiilisõbralikkust soovitame kasutada Google enda poolt välja pakutud tööristu:

 

Vaata lähemalt:

Ole kursis värskete digiuudistega:

Eesti esimene digiturunduse
e-raamat algusest lõpuni
Omanda ülivajalikud teadmised kasumlikumate turundusotsuste tegemiseks

Soovin e-raamatut

Kui terve on sinu koduleht? Testi tasuta! Open