Uudised / blogi
31.03.2015

Mobiililt tehtud Google otsingute arv on aastaga kahekordistunud

Nutitelefonide pealetung internetist toodete ja teenuste otsimisel tõrjub laua- ja sülearvuteid juba nii selgelt tagaplaanile, et telefonisõbraliku veebilehe tegemata jätmine võib kurjalt kätte maksta juba lähiajal. 

Just lihtsamate toodete ja teenuste otsimiseks ei pane paljud enam arvutit käima isegi siis, kui viibitakse kodus või tööl arvutist mõne meetri kaugusel. Internetipäring tehakse pigem diivanil lesides telefoni või tahvelarvuti abil. Ilmselt on sama kogenud enamik, kes eelmainitud seadet omavad. 


Tendentsi toetavad ka mobiilse internetiteenuse pakkujate järjest soodsamad paketid, parem levi ja suuremad laadimiskiirused. “Kas aega veel on?” viskab internetiturunduse teemalist blogi pidav spetsialist Jüri Hass oma blogis küsimuse õhku. Samas blogipostituses näidatud numbrid räägivad enda eest. Jüri võrdleb mobiilsetelt seadmetelt tehtud päringute hulka Google otsingumootoris 2013. aasta märtsis ja 2014. aasta aprillis.  Näiteks, naistele suunatud iluteenuste ja rõivakaubanduse osas on otsingute arv pea kahekordistunud. Kui ilusalonge otsiti mullu Google otsingus mobiilse seadme abil veidi vähem kui üheksal protsendil juhtudest, siis tänavu oli osakaal juba ligi 12 protsenti. Mehed on arengus kiiremadki - meeste juuksurit otsiti mullu mobiilse seadmega umbes kuuel protsendil juhtudest, kuid tänavu on number juba 11 protsenti. 


Märkimisväärse tõusu on teinud ka autopesulad ja pitsakohad, mida otsitakse mobiilse seadme abil juba 15 protsendil juhtudest. “Arvestades tendentsi, peaks veebileht olema tehtud nii, et üks veebilehe mall oleks tava- ja sülearvutitele optimeeritud ning teine mobiilsetele seadmetele. Seadme äratundmine ja veebilehe malli vahetus peaks toimuma automaatselt." Erilist raugemismärki mitte näitav buumiolukord Eesti IT-sektoris hoiab endiselt üleval muuhulgs ka mobiilsete veebilehtede tegemise hinda. Tunduvalt odavam sellest on kasutada mõnd valmislahendust. 


Digitaalse meedia agentuur FCR Media pakub läbi oma tuntud kaubamärkide mitmeid sobivaid lahendusi enese nähtavaks tegemisel just väiksematele ja keskmise suurusega ettevõtetele, kel pole tihti suurt turunduseelarvet ega turundusmeeskonda. Meie digimeedia tootevalikuga saab tutvuda siin! Jüri Hass on internetiturunduse spetsialist ja blogija (internetiturunduse.blogspot.com)

Ole kursis värskete digiuudistega:

Eesti esimene digiturunduse
e-raamat algusest lõpuni
Omanda ülivajalikud teadmised kasumlikumate turundusotsuste tegemiseks

Soovin e-raamatut

Kui terve on sinu koduleht? Testi tasuta! Open