Uudised / blogi
29.01.2016

Millised on turundustrendid aastal 2016?

FCR Media reklaamispetsialist Martin Varrand: "Pole kahtlust, et turundusvaldkond on hetkel meeletu kiirusega muutumas. Tänapäeva turundust mõjutab suuresti interneti ja praeguseks ka nutiseadmete järjest kasvav kasutatavus. Paljude kliendid ei ole enam ammu seal, kus arvatakse neid olevat, mis tähendab vaid üht: Sul tuleb oma klientidega uuesti ühele lainele saada."

Kust nad infot otsivad ja milliseid sotsiaalmeedia kanaleid kasutavad? Kanaleid ja võimalusi enda näitamiseks on meeletult ning kohe kindlasti  ei ole vaja kõikides neis figureerida. Teha valik on ülimalt oluline, et jõuaksid oma kliendini. Järgnevalt tutvustan alanud aasta kuumemaid turunduskanaleid, et Su otsustamist lihtsustada.
- Martin Varrand

Inbound turundus 

Inbound turundus kujutab endast digitaalturunduse ahelat, mis toob ise kliendid Sinu ettevõtteni, näiteks kodulehele, ja teeb neist lõpuks kliendid, kes kodulehel ostu sooritavad. Erinevalt tavaturundusest ei keskendu see klientide otsimisele.

Kvaliteetse sisu loomine

Märke, et kvaliteetse sisu loomisest ei pääse varsti enam keegi, on õhus olnud juba aastaid. Täna võib öelda, see hetk ongi käes. Originaalne ja kasulikku infot jagav sisu Sinu ettevõtte tegevuse kohta tekitab usaldusväärsust ja mõjub hästi positiivse kasutajakogemuse loomisele. Samuti on kvaliteetne sisu järjest määravama tähtsusega otsingumootorites orgaaniliselt välja tulekuks. Samuti on sel aastal üheks märksõnaks kliendi kaasamine - oluline on sisu loomisel lähtuda probleemist kliendi pilgu läbi. Kes ennast tekst-, foto- ja videolugude loomisel mugavalt ei tunne, peaks pöörduma sisuturunduse spetsialistide poole. Kasvõi konsultatsiooniks, et aru saada, millest ja kuidas rääkida.


Kvaliteet loeb!

Ära tee iial järelandmisi kvaliteedis. Igav sisu ei kõneta inimesi, nad ei raiska selle tarbimisele aega, tähelepanu võitmiseks ja sisu tarbija köitmiseks on Sul aega keskmiselt viis sekundit. Sisuturundus on pikaajaline ja läbimõeldud protsess, mille eesmärgiks on luua kõrge kvaliteediga kliendikontakte.

Mõtle turunduslikult
Ligi 60% sisust, mis ettevõtetes toodetakse, läheb raisku. See tähendab, et seda sisu ei kasutata turunduslikult ära. Kogu kokku kõik artiklid, sisujupid, mis kirjeldavad Sinu ettevõtte tegevust ning anna nendele turunduslik väljund!
 
 Ole mitmekülgne
  • Muuda oma kodulehe sisu efektiivseks. Seda nii kliendi kui SEO seisukohalt
  • Tooda huvitava ja kasuliku sisuga videoid
  • Kirjuta artikleid ja blogipostitusi
  • Jaga sisu ka sotsiaalmeedias ning reklaami oma parimaid tekste või videoid
 
 

SEO ehk otsingumootoritele optimeerimine

 
Et aru saada algava aasta olulisematest SEO-d puudutavatest uuendustest ja arengutest, tuleb mõista SEO kohta ettevõtte turunduslikus tegevuses. Ideaalses maailmas algab ettevõtte turunduslik tegevus korralikust kodulehest, millele järgneb läbimõeldud sisuloome ning mugav kasutajakogemus. Kui eelnimetatud faktorid on hästi teostatud, saame hakata rääkima SEO-st.
 
Nagu juba öeldud, on aina olulisem koduleheküljel olevates tekstides pakkuda külastajaile kasulikku ja huvitavat sisu. Otsingumootorid arendavad oma algoritme üha tulisemalt selle nimel, et otsingut teostanud inimene leiaks lehelt seda, mida ta tegelikult teada tahtis.
 
See, et SEO tänases turunduskliimas niivõrd oluline on, ei tähenda, et peaksid nüüd esimese asjana tellimust kinnitama minema. Soovitan esimese asjana võtta aega oma kodulehe analüüsimiseks ning vajadusel teha seda koos spetsialistiga.
 

Disain


Inbound turunduse üks oluline osa on disain. On mitmeid põhjuseid, miks visuaalne sisu muutub järjest olulisemaks. Nutiseadmete levik ja üha kiirenev internetiühendus loob inimestele üha paremad tingimused piltide ja videote vaatamiseks, seda isegi liikvel olles. Kirjalik sisuturundus muutub järjest massilisemaks, mistõttu pööravad inimesed aina rohkem tähelepanu visuaalselt huvitavatele vormidele. Samuti soovitakse infot saada üha kiiremini, mis omakorda räägib foto- ja videosisu kasuks.


Sotsiaalmeedia


Sotsiaalmeedia ja otsing
Aastaid on Google otsing olnud populaarseim otsinguallikas brändide, toodete ja teenuste otsinguks. Kasvav populaarsus sotsiaalmeedia otsingutes on seda tasapisi muutmas. Järjest rohkem usaldatakse näiteks Facebooki, Youtube või Pintresti otsingutulemusi. Facebook on kujunemas üheks tõsisemaks konkurendiks Google’le, luues omaenda otsingumootorit.

Orgaaniline nähtavus on võtmesõna
Digiturunduse edu suunab järjest rohkem ettevõtteid ja turundajaid sotsiaalmeediasse, mis omakorda tähendab, et orgaanilise nähtavuse saavutamine muutub üha raskemaks. Võimalusi on kaks: kas luua võimalikult kvaliteetset ja huvitavat sisu, mida inimesed soovivad ka teistele jagada või reklaamida oma sisu raha eest. Seoses Facebook’s suureneva konkurentsiga, soovitan tutvuda ka teiste alternatiivsete, kuid efektiivsete sotsiaalmeedia platvorvidega - Instagram, Twitter, LinkedIn, Pintrest.
Muide, kui paljud peavad Youtube’i kohaks, kuhu laadida oma videod, siis tänaseks võib öelda, et tegu on Eestis sama populaarse sotsiaalmeediakanaliga kui Facebook.
 

 

Mobiilide kasutatavus

2015. aastal tegid võimsat võidukäiku nutitelefonid. Kümnes riigis üle maailma tõukas nutitelefonide kasutatavus troonilt arvuti, kuid vähe sellest, Google teatas ka oma algoritmi uuendustest, mis muutis oluliseks veebilehe optimeerimise ka nutiseadmetele.



Ka Eestis ei lähe enam kaua, kuni nutitelefonide kasutatavus ületab arvuti oma. Seega on viimane aeg muuta ennast ka nutiseadme kasutaja jaoks nähtavaks. Kodulehe optimeerimine nutiseadmetele on möödapääsmatu samm. Oled Sa ise oma kodulehte nutiseadmega vaadanud? Kas seda on mugav kasutada?



Järgmiseks soovitan koostöös SEO spetsialistiga kaaluda kodulehe optimeerimist nutiseadmetele. On nüansse, miks Google otsingut teostades tuleb Sinu koduleht nutiseadmes ja arvutis erineval positsioonil välja. Kuna väga suur osa Google otsingutest sooritatakse nutiseadmes, siis on ülioluline tulla esimeste seas esile.

Aitame Sind rõõmuga, kui soovid uute digiturunduse trendidega kaasas käia!

Võta meiega ühendust

Ole kursis värskete digiuudistega:

Eesti esimene digiturunduse
e-raamat algusest lõpuni
Omanda ülivajalikud teadmised kasumlikumate turundusotsuste tegemiseks

Soovin e-raamatut

Kui terve on sinu koduleht? Testi tasuta! Open