Uudised / blogi
23.03.2017

Miks sa peaksid kasutama Google AdWordsi?

Siiri Oden, digimeedia projektijuht: Google AdWords on reklaamikanalina juba üle 16 aasta pakkunud efektiivseid ja tulemuslikke reklaamivõimalusi. Kui Sul AdWordsiga veel otsene kokkupuude puudub, siis olen Sulle selle artikliga  teenäitajaks.

Mis on Google Adwords?

Google Adwords on Google`i poolt pakutav reklaamikanal, kus saad täpselt ära määratleda kellele, kus ja millal reklaame näitad. Kuigi Google AdWords koondab enda alla väga palju erinevaid reklaamimise võimalusi – Search, Display, Remarketing, Gmail Ads (GSP), Youtube Ads, Mobile Ads – peetakse AdWordsist rääkides tavaliselt silmas just Google Search`i ehk otsingumootori reklaame. Räägime siis meiegi täna AdWordsi plussidest, pidades silmas just Google Search`i.

 

Miks on Google AdWords kasulik?

  1. Täpne reklaami sihtimine

Üks peamisi AdWordsi plusse on see, et saad päris täpselt paika panna, kellele, kus ja millal reklaame näitad. Selleks pead vaid välja valima märksõnad, millega Su potentsiaalsed kliendid Sinu toodet/teenust otsida võiksid ning kirjutama kasutajaid paeluva reklaamteksti. Väga üldises teoorias asi nii lihtne ongi!

Praktikas lisandub veel mitmeid olulisi nüansse, mida AdWordsiga reklaamimisel jälgima peab, kuid teoorias on AdWordsi toimimisloogika imeline! Sul on võimalus viia oma reklaam inimesteni, kes Sinu tooteid ja teenuseid Google'st juba otsivad ja kellel suure tõenäosusega on ostukavatsus juba olemas.

Lisaks saad valida, millises piirkonnas olevatele inimestele reklaame näidata – kas üle maailma? Või Eestis? Või ainult Ida-Virumaal? Juhul kui Sa ei soovi oma reklaame 24/7 näidata, siis saad keskenduda vaid aegadele, mil soovid oma klientide jaoks nähtav olla.
 
  1. Kvaliteetsed kontaktid ja kõrge tasuvus

Kuna otsingureklaamide puhul on initsiatiiv kasutaja käes, sest tema otsis toodet/teenust, millega Sina oma firmat reklaamid, on üldiselt AdWordsi kaudu tulnud külastused ja päringud väga kvaliteetsed ja reklaamide tasuvus kõrge.

 
  1. Mõõdetavad tulemused

Digimaailmas on hea see, et pea kõik on jälgitav ja mõõdetav. Nii ka Adwordsi puhul. Kui Adwords ühendada Google Analyticsiga, saab reklaamija hindamatut infot selle kohta, mida kasutajad tema kodulehel teevad (või tegemata jätavad), millised märksõnad töötavad tulemuslikumalt, millised reklaamtekstid annavad kasutajatele õige impulsi ning veel palju muudki. Sellise kulda väärt info põhjal on väga hea parendada nii Adwords'i kampaania toimivust, kui ka teisi reklaamikanaleid ja kodulehekülge ennastki.

 
  1. Eelis konkurentide eest

SEO on küll väga oluline ja kasulik, kuid AdWords on kiirem ja paindlikum. Lisaks veel asjaolu, et orgaanilisel otsingul on otsingumootori leheküljel 10 positsiooni ja Adwordsil kuni 7 reklaamipositsiooni, kusjuures neist kuni 4 positsiooni on orgaanilise otsingu ees/kohal. See tähendab, et kui pikaldase toimega SEOga võib saada esilehel 10 tulemuse hulka, siis AdWordsi reklaamid on neist ikkagi eespool, kusjuures Adwordsi reklaame hakatakse näitama peaaegu kohe pärast kampaania käivitamist.
Lisaks saab AdWordsi puhul kasutada mitut erinevat reklaami, mida vaheldumisi näidatakse, ning vajadusel neid kiiresti muuta. Kui reklaamidele lisada veel ka reklaamilaiendid, saab reklaamiga juba päris palju atraktiivset ja olulist infot edastada.

 
  1. Kiired tulemused

AdWordsiga saab üsna kiiresti väga häid tulemusi saavutada. Kuigi kampaania optimeerimine parimate tulemuste saavutamiseks võib pisut aega võtta, hakatakse Su reklaame näitama peaaegu kohe pärast kampaania käivitamist.
Kui oled valinud õiged märksõnad ja need õigesti sihtinud, peaksid ka Su kliendid kodulehele saabuma hakkama. 
  1. Paindlik reklaamikanal

Märkimist väärib ka asjaolu, et AdWords on paindlik. Kui miski sihtimises ei toimi hästi või nii nagu lootsid, saab kampaanias alati muudatusi teha ja oma strateegiat muuta. Sama oluline on ka see, et Adwordsiga saab testida erinevaid reklaamtekste, leidmaks kasutajatele mõjuvaim ja sobivaim sõnum. Võimalused, mis traditsiooniliste reklaamikanalite puhul tavaliselt puudub.

 
  1. Maksad vaid külastuste eest

See on lihtne – kui valitud märksõnad külastusi ei too, siis ei maksa ka reklaami näitamise eest. Miinus on muidugi see, et kui külastusi ei saa, ei saa tõenäoliselt ka kliente, kuid vähemalt ei maksa ka niisama reklaami näitamise eest.
 
  1. Võimalik ka väikese eelarvega reklaamida

Fakt, mis meeldib just paljudele väikestele ettevõtetele. Kui Sul pole võimalik suure eelarvega reklaamida, siis Adwordsis saad ka väikese eelarvega reklaami teha ja tulevikus vastavalt võimalustele kasvada. Maksad ju ikkagi külastuste eest ja seda annab lihtsalt reguleerida valides vähem ja/või soodsamaid märksõnu. Muidugi peab alati arvestama ka konkurentsiga, mille tõttu on konkurentsitihedate valdkondade reklaamimisel paratamatult vaja suuremat eelarvet kui väikese konkurentsiga valdkondade puhul.

 

Kokkuvõtteks

Kui soovid täpselt ja efektiivselt oma ettevõtet reklaamida, võiksid kindlasti proovida Adwordsi võimalusi. Kampaania seadistamine ja tulemustele optimeerimine võib küll algaja jaoks aeganõudev olla, kuid AdWords on kasulik erinevas suuruses ettevõtetele. Kui tahaksid AdWordsiga reklaamida, aga Sul on küsimusi või ise ei oska/ei jõua sellega tegeleda, võta meiega ühendust ja me aitame Sind hea meelega!
 

Loe lisaks:


Võta ühendust!

Ole kursis värskete digiuudistega:

Eesti esimene digiturunduse
e-raamat algusest lõpuni
Omanda ülivajalikud teadmised kasumlikumate turundusotsuste tegemiseks

Soovin e-raamatut

Kui terve on sinu koduleht? Testi tasuta! Open