Uudised / blogi
10.12.2015

Kuidas veebilehe tõhusust mõõta ehk vana kooli turundaja unetud ööd

Kes vähegi suuremas ettevõttes töötanud, on kuulnud turundusosakonda rääkimas brändi tuntusest ja sellega seotud (enamasti märkimisväärsetest) kuludest. Seda, kui palju raha need kulutused tagasi toovad, tihti väga detailselt ei jälgitagi.

 Ka uue kodulehe loomisel tuuakse üllatavalt tihti argumendiks, et kõigil konkurentidel on ilusad lehed, meil peab ka olema – tähelepanu pööratakse vaid säravale kestale. Kasutamata jäetakse aga potentsiaal, mis võiks kodulehe ka reaalselt teenima panna. “Internetis on kõik väga lihtsasti mõõdetav ja see on mõistlik enda kasuks tööle panna,” kinnitab FCR Media Eesti SEO kontohaldur Sven Ulmand. Ta toob välja tegurid, millega peaks arvestama, et kodulehest ettevõtte töös ka päriselt kasu oleks.
 


“Eelkõige on veebi tulemuste mõõtmisel ja analüüsimisel mõistlik investeerida vastavate teadmistega tööjõudu või osta see teenus sisse. Tasuta Google Analytics on mõõtmisel täiesti sobiv tööriist.”

Sven Ulmand, FCR Media SEO kontohaldur
 


Millised võiks olla kodulehe eesmärgid?

  • E-poed – loomulikult sooritatud ostude hulk, aga mõistlik on tegelikult mõõta kõiki etappe toote korvi lisamisest kuni ostu eduka sooritamiseni.
  • Teenindusettevõtted (nt ilusalong või autoteenindus) – külastaja broneerib aja.
  • Spetsiifilisemaid teenuseid pakkuvad firmad – külastaja esitab päringu, eesmärgiks on saada kliendi telefoninumber või meiliaadress, et temaga ühendust võtta ja tema vajaduste põhjal teha hinnapakkumine.
  • Informatiivse/hariva sisuga veebid – eesmärgiks on kliendi harimine ja seeläbi enda kui partneri kinnistamine, mitte otsene müügitegevus.


Mikroeesmärgid – hoolimata sellest, milline on veebilehekülje esmane eesmärk, on kasulik lisaks eelmainitud suurtele eesmärkidele mõõta ka tegevusi, mis pole tihti küll otseselt rahas mõõdetavad, aga üldist pilti vaadates omavad siiski arvestatavat tähtsust. Näiteks uudiskirja tellimine ja sotsiaalmeedia lehtedega liituma kutsumine.

Jälgi, et kodulehe külastaja saaks soovitud tegevuse teostada võimalikult lihtsalt. Ära eelda, et kui klient on ostu sooritamisest või teenuse tellimisest huvitatud, siis küll ta leiab kodulehel õige koha, kus seda teha. Sujuva kasutajakogemusega saab suure osa pudelikaelu juba eos likvideerida.

 

Mille eest maksta?

Google´i digiturunduse visionäär Avinash Kaushik soovitab 10% eelarvest kulutada tööriistadele ja 90% ajudele. Just nii on ka veebilehe tulemuslikkuse mõõtmisel – 90% eelarvest tasub investeerida inimestesse, kes suudavad mõõtetööriistade abil saadud andmeid analüüsida ja tulemuste põhjal vajalikud muudatused ellu viia.
 

Mida tulemuste mõõtmise abil teha saab?

Kõige olulisem on mõõta konversioonimäära. See tähendab seda, milline hulk kodulehekülje külastajatest sooritab Teie poolt soovitud tegevuse. Paljuski sõltub see loomulikult valdkonnast, kuid tavaliselt jõuab näiteks e-poes ostuni 1,5-2% külastajatest. Samuti annab konversioonimäära mõõtmine võimaluse reaalselt mõõta oma kõhutunnet: mis müüb rohkem – kas palju pilte või detailsed tootekirjeldused? Kuigi konversioonimäär 1,5% tundub väike, ära unusta, et konversioonimäära tõusmine 3-4% peale tähendab tegelikult juba müügi kahekordistumist. Samuti saad kiiresti tagasisidet kodulehe võimalike pudelikaelte kohta. Kuhu paigutada meililistiga liitumise kutse või kontaktivorm? Kuidas kutsuda liituma ettevõtte Facebooki lehega? Pole mõtet jälgida ainult oste, jälgi ka erinevaid protsessi osi. Traditsiooniliste reklaamikanalite tulemuste mõõtmiseks kasuta eraldi veebiaadresse ja -lehti, nii näed, kui palju külastajaid tuleb veebilehele läbi reklaami näiteks trükiväljaannetes või välimeedias.

 

Ole kursis värskete digiuudistega:

Eesti esimene digiturunduse
e-raamat algusest lõpuni
Omanda ülivajalikud teadmised kasumlikumate turundusotsuste tegemiseks

Soovin e-raamatut

Kui terve on sinu koduleht? Testi tasuta! Open