Uudised / blogi
02.08.2017

Kuidas me kasvatasime e-poe oste 30% - kohvishop.ee case study

Kohvishop.ee tegevusalaks, nagu nimigi ütleb, on kvaliteetse kohvi ja kohvimasinate müük. Toodete müük käib läbi e-poe. Kliendi eesmärk oli lihtne ja arusaadav: läbi Google AdWordsi reklaamide tõsta e-poe kaudu tehtavate müükide arvu. 
 

Mida me tegime:

Kaardistasime kliendi võimalused ja eesmärgi. Lähtuvalt eelarvest leidsime, et kõige parema tulemuse saame pakkuda otsingukampaaniaga.

Kampaania ülesseadmist alustame alati märksõnaanalüüsiga. Tuleb mõista toodet ja teenust ning kuidas inimesed sellega suhestuvad. Tulemuseks saame kõige relevantsemad märksõnad, pidades silmas kliendi tegevusvaldkonda.

Sidusime kliendi Analytics’i Adwordsi kontoga. Seejärel seadistasime kliendi Analytics’i ekommertsi andmeid edastama. Samuti seadistasime remarketingi listid, et pakkuda hilisemaks võimaluseks ka taasturundust.
 
Peale kampaania lansseerimist ja esialgsete andmete kogumist välistasime madalama konversioonimääraga märksõnad, seadistasime pakkumisi ja lisasime efektiivsemaid otsingutermineid. Tänu sellele parandasime veelgi reklaamide keskmist positsiooni ja läbiklikitavuse protsenti ning viisime alla külastuse hinda. 


Tulemuste mõõtmine

Ostukäitumist analüüsides joonistusid välja selged mustrid. 80% külastajatest esimesel korral ostu ei sooritanud, lisaks oli suur osa konversioonini viivast liiklusest märgitud “referral’i” alla. Selleks, et kanali tulemusi ja mõju paremini mõista, mudeldasime andmeid lisaks tavapärasele “viimase kliki mudelile” ka positsiooni ja viimase Adwordsi reklaamist tulnud kliki põhiselt ning lisasime kolmanda osapoole makselingid “referral exclusion listi.”

*Joonisel on näha konversioonide teekonnad (veebilehe külastajate ostuteekond).

Kampaania halduseks kasutasime majasiseselt välja töötatud Adwords’i scriptidel baseeruvat IPR tööriista, mis võimaldab kontohalduril igapäevaselt saada kiire ülevaate kliendi kontol toimuvast.
 

Kampaania tulemused:

Kampaania vältel suurendasime kliendi e-poe müüki 35%. E-poe konversioonimäär kampaania esimesel kuul, oli 4,95%. Pärast parandusi kampaaniate sihtimises ja halduses saavutasime järgneva kuu konversioonimääraks 6,23%. Keskmiseks reklaamide läbiklikitavuse protsendiks oli 12% ja näitamiste osakaaluks 85,38%.

*Ülemisel joonisel on näha läbiklikitavuse % (sinine, kõrval ka trendijoon) kampaania lõikes.
*Alumisel joonisel on näha konversioonide muutus ja arv kampaania vältel.


*Joonisel on näha kanalite osakaal kogukülastustest. Sessioonide arvu muutus alates Analytics’i seadistamisest ja konversioonide % kampaania lõikes.

Kampaaniaperioodil oli 57% ostude juures müügi funnel’is Adwordsi otsingukampaania. Google Adwords oli konversioonini jõudmisel kasutajate esmaseks puutepunktiks 85 korral. Tuginedes viimase Adwords’i reklaami kliki mudelile (mida on võimalik andmete hindamiseks kasutada, kui ei tehta reklaame teistes kanalites ega ei ole investeeritud samaaegselt SEO’sse), arvutasime välja kampaania ROAS’e. ROAS – return on ad spend ehk kui palju tõi tagasi iga kampaaniasse investeeritud euro.
 
Kohvishop.ee puhul on meil rõõm, et meie töö kandis vilja - iga € , mis meie kaudu Adwordsi investeeriti, tõi kliendile tagasi 3.70€.


Kui soovid ka AdWordsile kulutatud eurod tulusaks investeeringuks pöörata, siis tutvu meie teenusega ja võta ühendust SIIN.

 

Ole kursis värskete digiuudistega:

Eesti esimene digiturunduse
e-raamat algusest lõpuni
Omanda ülivajalikud teadmised kasumlikumate turundusotsuste tegemiseks

Soovin e-raamatut

Kui terve on sinu koduleht? Testi tasuta! Open