Uudised / blogi
23.11.2015

Koduleht ei kõneta?

Lihtsad nõuanded, kuidas luua kodulehe sisu

“Olles täiesti aus, siis potentsiaalset klienti tegelikult ei huvita esmajoones mitte sinu firma ajalugu, vaid see, mida sa müüd ja miks sa konkurentidest parem oled,” toob FCR Media SEO kontohaldur Sven Ulmand ühte lausesse kokku põhilise, mille vastu kodulehe sisu luues

eksitakse.

Suurim viga, mida kodulehe sisu luues teha saab, on keskenduda ettevõtte ajaloo ja ennast kiitvate lausete esile toomisele. Valdkonniti võib ettevõtte ajalugu olla usalduse garantiiks, kuid klient tutvub firma taustaga reeglina siis, kui huvi pakutava vastu on juba tekkinud.


Ettevõtet tutvustav tekst vastab küsimusele “Kes te olete?”. Müügile suunatud veebilehe sisus peab esile tulema vastus küsimusele “Mida te pakute ja kuidas konkurentidest paremad olete?” Rõhku tasub panna just nende toodete ja teenuste kirjeldamisele, millele ka müümisel soovitakse keskenduda.

Otsingumootor saab tekstist aru

Kuna ettevõtte veebileht on osa müügiprotsessist isegi siis, kui müügitehing internetis ei toimu, on mõistlik pöörata tähelepanu lehe sisule ja leitavusele otsingumootorites (SEO). Hea sisu on SEO lahutamatuks komponendiks. 

“Ingliskeelsete lehekülgede puhul pole haruldane, kui otsingumootor kuvab esimeste tulemuste seas lehekülje, millelt klient saab vastuse oma küsimusele, ilma et tekstis, kust ta vastuse saab, oleks märgitud täpselt neid otsingusõnu, mis ta otsingumootorisse sisestas,” toob Ulmand näite. Sellest saab järeldada vaid, et loeb hea sisu, mitte ainult ettevõttega seotud

märksõnade loetlemine toodete või teenuste leheküljel. Eesti keele puhul on arengusuunad samad, kuigi nii efektiivselt otsingumootorid eestikeelset sisu veel ei tuvasta.

Kuidas mõjutab sisu müüki?

Näiteks mööbli müük läbi interneti. Klienti huvitavaid faktoreid on palju: kas tegu on masstoodangu või eritellimusmööbliga? Milliseid materjalekasutatakse? Värvivalik? Toote täpsed mõõdud? Kas toode on kokku pandud? Transporditava pakendi mõõdud? 

Klientide olulisimate küsimuste ennetamine kodulehel võib viia reaalse tehinguni juba internetis. Samas aitab küsimuste vastustest koosnev lehekülje sisu tõusta kõrgemale otsingutulemustes.

Paraku on tänini levinud kodulehed, kus on vaid info: toodame köögimööblit, küsi pakkumist!
Tõenäosus kliente taolise pöördumisega pakkumist küsima või kohtumist kokku leppima meelitada

on tänases kontekstis väga väike, vaja läheb konkreetseid selgitusi ja põhjendusi juba kodulehel.


Kodulehekülje loomisel on vaja täpselt määratleda sihtgrupp, kellele lehekülg on suunatud ja lähtuvalt sellest luua lehe sisu. Sama toodet või teenust on võimalik detailselt kirjeldada nii oma ala asjatundjale kui ka võhikule. Sõltub, kellega soovitakse müügitehinguni jõuda.

Ära kopeeri tootekirjeldusi

Eraldi probleem võib tekkida veel veebipoodide puhul. Kui ühte ja sama toodet müüb kümme erinevat veebipoodi, siis enamasti kopeerivad kõik nad maaletoojalt saadud tootekirjeldused

oma veebilehele. Taoliste andmete sisestamisega ei tohiks tegeleda programmijupp või copy-paste  liigutust tegev inimrobot.


Tootekirjelduste koostamisele saab läheneda loovalt – abi on tooteteksti ümber sõnastamisest ja täiendava info lisamisest. SEO spetsialist oskab reeglina klienti sisu loomisel suunata, esitada küsimusi, millele kodulehelt vastuse leidma peaks. Samas on kodulehe sisu loomist võimalik osta ka eraldi teenusena, üldiselt on taolise teenuse pakkujad kursis ka SEO põhimõtetega.
 

Long tail ehk pika saba efekt



Tõeliselt populaarsed märksõnad moodustavad päringute hulgast tegelikult vaid 15-20%. Ülejäänud 80-85% otsingufraasidest moodustavad nn pika saba. Üldistatult võib öelda, et tegemist on kolmest või enamast sõnast koosnevate päringutega, mis iseloomustavad hästi otsitavat teenust või toodet,

kuid neid fraase otsitakse võib-olla ainult kümme korda kuus või isegi vähem. Ometigi moodustavad need fraasid kokku valdava osa teostatud otsingutest, kusjuures tõenäosus, et otsija leiab ka soovitud info, on kordi suurem. Siit taas kord tõestus, et tasub panustada kvaliteetse sisu loomisele, mitte piirduda pelgalt märksõnade loetlemisega.

Ole kursis värskete digiuudistega:

Eesti esimene digiturunduse
e-raamat algusest lõpuni
Omanda ülivajalikud teadmised kasumlikumate turundusotsuste tegemiseks

Soovin e-raamatut

Kui terve on sinu koduleht? Testi tasuta! Open