Uudised / blogi
12.10.2016

Kas mu praegune AdWordsi partner teeb head tööd?

Kuidas ära tunda, kas koostöö partneriga on olnud hea? Loe, mida oleks vaja teada ja tähele panna, tehes koostööd AdWordsi alal.
 

Oled valinud oma Google AdWords’i reklaamikampaaniate turundusettevõtte, mis lubas ära teha kõik Sinu jaoks keerulised, ajamahukad või tüütud tööd, mis omakorda nende jaoks on igapäevatööks. Oletame, et koostöö on kestnud juba mõnda aega, vähemalt kolm kuud, kuidas hinnata töö tulemuslikkust?

1) Eesmärgid — kas need on saavutatud, mida endalt ja partnerilt küsida?

Kui Sul neile küsimustele vastust pole, on kogu ülejäänud info ja statistika lihtsalt infomüra. Tihti juhtub, et AdWords’i kampaaniate puhul räägitakse vaid märksõnade hulgast ja klikkidest, kuid mitte otsesest kasust, mida reklaam alati tooma peaks.
 

2)   Sõnasta lähteülesanne korrektselt!

Süvene teemasse ja sõnasta eesmärgid selgelt nii enda kui partneri jaoks. Pea meeles, et märksõnad ja reklaami näitamiste arv on vaid vahendid tulemuseni jõudmiseks. Eesmärgiks võiks olla näiteks kodulehe külastused, tehtud päringud või tehingud. Küsi partnerilt konkreetset selgitust, kuidas ta Sinu poolt seatud eesmärgid saavutada kavatseb?


3)   Jälgi statistikat, küsi tagasisidet

Piisavalt põhjalikku infot külastuste ja muude toimingute kohta, mille eest oled AdWords’i kampaaniat tehes maksnud, annab Google Analytics. Boonusena saad loomulikult info kõige muu kohta, mis Su kodulehel toimub. Google Analytics’i paigaldamine on võimalik enamikele kodulehtedele. Ära lase end pimeduses hoida — partneri paarirealised meilid mõne meelevaldse numbriga ei ole piisavaks tagasisideks, küsi selgitusi, kuidas kasutatud märksõnad töötavad kampaania eesmärgi nimel.
 

4)   Kas partner tutvustab Sulle Google AdWords’i lisavõimalusi?

Partnerluse juures pole oluline ainult tehniline teostus, vaid koostöö kvaliteet laiemalt. Google AdWords on võimas tööriist koos paljude lisavõimalustega, mis kõik aitavad eesmärki saavutada. Koostöö raames peaks tegelema kõigi võimalustega, alustades õigete märksõnade väljaselgitamisest ja lõpetades erinevate lisaväljundite, nagu näiteks Google Display bännerreklaami, Youtube’i ja Gmail’i, kaasamisega.
Just mainitud lisavõimalustest on lihtne mööda hiilida, sest kliendid pole võimalustega kursis, kahjuks saab sama öelda ka osade teenusepakkujate kohta.

 

Tugev partner peab suutma Sinuga kaasa mõelda, Sinu eesmärke ja vajadusi mõistma ning suutma kogu protsessi jooksvalt analüüsida.

 

Kuidas Google AdWords’i kasutamine praktikas välja näeb?

Õigesti hallatud Google AdWords’i kampaania on tõhus turundusvahend arvestades saavutatud tulemusele kulunud vahendeid. Võib öelda, et kui klient on piisavalt informeeritud ja mõistab reklaamivõimaluse dünaamikat ning kasulikkust, küsib ta ise: “Millesse oleks mõtet veel rahaliselt panustada?”
 

Tundub jabur? Vaatame lähemalt:

1)   Panustad Google AdWords’i reklaamile igakuiselt nt 400€

2)   Sul on kodulehele installeeritud Google Analytics, tänu millele näed läbi eCommerce rakenduse, et müüd igakuiselt läbi Google AdWords’i reklaami nt 2500€  eest kaupa. Järelikult toob iga reklaami panustatud euro tagasi 6,25€. Oletame, et Sinu kauba või teenuse kasumimarginaaliks on 30% - nii jääb lõpuks puhtalt kätte 500€.

3)   Eeldusel, et Sinu tegevusvaldkonnas saab märksõnu veel lisada ning tõsta igakuise eelarve 4000€ kuus, oleks müüginumbriks juba 25000€
 

Eelnevast selgub ka põhjus, miks mõned ettevõtted ka Eestis kulutavad väga suuri summasid Google AdWords’i märksõnareklaamile. Erinevalt paljudest teistest reklaamidest on siin võimalik välja arvutada vägagi täpne konversioonikulu ja nii on teada, mitu eurot iga investeeritud euro tagasi toob.

 

Milline ei tohiks üks Google AdWordsi raport olla?

Google AdWords Halb Pakkumine


Algatuseks meeleolukas AdWords "raport", mille sai üks meie praegustest klientidest oma eelmiselt teenusepakkujalt:
 

1865 klikki kuus – wow! 51000 reklaami näitamist kuus. Ja seda kõike 60 euro eest kuus!

 

Kuigi saadud info rõhub peamiselt emotsioonidele, on antud numbrite põhjal võimalik üht-teist ka välja arvutada:

1) CTR ehk reklaamide klikitavus

klikkide arv jagatakse näitamiste arvuga ja korrutatakse 100-ga.


CTR (1865 : 51000) x 100 = 3,66%

Kommentaar: Antud tulemus jääb alla Eesti keskmise, mis on ligikaudu 5%
 

2) Keskmine klikihind (koos haldustasuga)

Jagame kuise eelarve saadud klikkide arvuga.
60 : 1865 = 0,032€

Kommentaar: Wow! 3 eurosenti on ebareaalselt hea klikihind! See tähendab, et sealt saab oma osa Google ja ka haldustasuks jääb raha.

Kõigile tasuta kasutamiseks mõeldud Google Keywords Planner’i tööriista abil näeb aga reaalseid hindu, mis klikid maksavad, allpool toodud puiduvaldkonna näited loovad üsna hea ülevaate keskmisest hinnatasemest:

Põrandalaud – soovituslik pakkumine 0.28€ kliki eest.
Vineer – soovituslik pakkumine 0.18€ kliki eest.
Terrassilauad – soovituslik pakkumine 0.43€ kliki eest
Puitmaterjali müük — soovituslik pakkumine 0.34€ kliki eest


Vaadeldes mistahes millist meie Google AdWords’i kampaaniat, mis on hästi sisse töötanud ning optimeeritud, siis on Google pakutud hinnad pigem reaalsed ja erinevad raportis toodud andmetest 10-15 korda.

3)  Korralikus raportis võiks olla välja toodud ka otsingu näitamiste osakaal ja selle tõusu/langustrendi põhjused võrreldes eelneva perioodiga.

Järeldused

 

Miks konkreetne partner oma kliendiga nii käitus ja valeandmeid esitas, teab ilmselt tema ise. Kahjuks polnud kliendi kodulehele installeeritud ka Google Analytics’it, et tulemusi analüüsida. Olemasoleva info põhjal saab järeldada vaid järgimist:

Ilmselt jäi teenust ostnud ettevõttel väga suure hulga potentsiaalsete klientidega kontakt loomata, kuna reklaame tõenäoliselt lihtsalt ei näidatud. Arvamust toetab ka asjaolu, et 60€ kuueelarvega on võimalik katta vaid murdosa reaalsetest otsingumahtudest. Sama hästi oleks võinud need 60€ ka heategevusse panustada.

 

Loe lisaks:

Ole kursis värskete digiuudistega:

Eesti esimene digiturunduse
e-raamat algusest lõpuni
Omanda ülivajalikud teadmised kasumlikumate turundusotsuste tegemiseks

Soovin e-raamatut

Kui terve on sinu koduleht? Testi tasuta! Open