Uudised / blogi
03.02.2017

Internetiturundus 3: Vahendid

Elmo Jõeleht, E-Kanalite müügijuht

Sa oled eelmistes osades (1. ja 2.) üle vaadanud selle, mis on see toode või teenus, mida Sa soovid müüa ning selle, kes on Su kliendid ning Sa soovid hakata müüma. TORE! Vaatame, mis on vahendid ja võimalused reklaamimiseks.

Elmo Jõeleht, E-Kanalite müügijuht räägib, mis vahenditega edasi minna oma toote või teenusega.
Sul on hea ja läbimõeldud toode või teenus, aga inimesed ei tea sellest neid teavitamata midagi. 
Internet võimaldab nii uue toote turule toomist kui ka juba toimiva toote müüki kasvatada tunduvalt väiksemate kuludega ja efektiivsemalt, kui seda saaks teha klassikalisi, aastakümneid ainuvõimalikeks olnud turunduskanaleid pidi.
 

Sellest artiklist leiad levinuimad internetiturunduse vahendid, nende ülevaate, plussid ja miinused.


Eeldus: Kodulehe olemasolu

Kõigi internetiturunduse tegevuste aluseks on koduleht, see on sihtkoht, kuhu peaks potentsiaalne klient erinevate turundustegevuste tulemusel jõudma. Kui Sul see puudub, siis peaks olema kodulehe valmistamine Sinu esimene samm.
  • Heal kodulehel peab olema eesmärk, näiteks jagada väärtuslikku informatsiooni ja olla seeläbi hariv või siis viia juba konkreetse päringu või tehinguni.
Sinu toode või teenus on kõige alus ning koduleht peab seda toetama.

Kuidas internetireklaamid töötavab?

Reklaamikampaaniad, mida tegema hakkad, suunavad kliendid Sinu kodulehele, veel parem kui spetsiaalsele kodulehe alamlehele (nimetatakse ka maandumislehks või landing page’ks), mis on üles ehitatud nii, et soodustada müügitegevust.

Kindlasti peaks klient leidma Sinu veebilehelt kergesti vastused oma küsimustele ning info selle kohta, kust ja kuidas saab ta toodet või teenust tellida.
Hea koduleht annab meile võimaluse analüüsida erinevaid külastuse etappe, mida parendadaes saame tõsta külastuste efektiivsust, mis väljendub konversioonimääras (loe täpsemalt, kuidas kujuneb konversioonimäär)

Nüüd aga ülevaade põhilistest turundusvahenditest, mille abil tulevased kliendid Sinu kodulehele jõuavad.


Google AdWordsSinu kliendid ja Sinu toode - kuidas jõuda klientideni

Google AdWords’i reklaamivõrgustik on tõenäoliselt enimtuntud internetireklaami keskkond. Põhjus lihtne, inimesed kasutavad Google’it ja tegu on keskkonnaga, kus saab väga lihtsasti oma tooted ja teenused nähtavaks teha. Lisaks on tegu väga läbipaistva ja tõhusa reklaamimisvõimalusega — maksta tuleb vaid klikkide eest, millega jõutakse Sinu kodulehele. See tähendab, et reklaame võib näidata kuitahes palju kordi, kuid kui keegi sinna ei vajuta, siis reklaamijal raha ei kulu. 

Adwords’i reklaamid sobivad Sulle siis, kui:
Sihid kliente, kes otsivad konkreetselt Sinu toodet, võid end reklaamida klientidele mistahes maades (vastavalt maale saab valida reklaami keele), ning üsna laias valikus sihtgruppidele.
AdWords’i reklaamid jaotuvad peamiselt kaheks: Otsinguvõrgustiku reklaamid ning Display-võrgustiku reklaamid.

 


Google otsinguvõrgustiku reklaamid

Kuidas töötab: Otsinguvõrgustiku reklaamide selgrooks on märksõnade loetelu. See on nimekiri märksõnadest, mida guugeldades näidatakse reklaame.

Plussid: Märksõnade abil saab reklaami väga täpselt sihtida ning reklaami näitamist välistada, maksad vaid klikipõhiselt

Miinused: Klikihind on kõrge, mis nõrgema ülesehitusega toodete puhul ei lase reklaamimist kasumlikuks muuta

Rohkem infot otsinguvõrgustiku reklaamide kohta.
 

Google Display võrgustiku reklaamid

Kuidas töötab: Display reklaamid ilmuvad erinevatel Google partnervõrgustike saitidel, kes on enda lehele lisanud vastava kastikese. Eestis populaarsematest lehtedest tuntumatest näiteks Youtube, Postimees, Okidoki ja veel tuhanded lehed. Ka Youtube videod on tegelikult Google Display-võrgustiku reklaamid. Display-võrgustiku reklaamid tunneb ära üleval paremal asetsevate siniste info ja sulgemise nuppude järgi.
Turundustegevused peaksid olema hästi läbi mõeldud, järjepidevad ning kindlasti mõõdetavad -Elmo Jõeleht
Display võrgustiku banner

Plussid: Väga suur näitamisulatus, võimalik sihtida oma reklaame vastavalt kliendi huvidele või veebilehtedele, mida Su kliendid külastavad. Reklaamid ilmuvad tuhandetel lehekülgedel üle maailma, kus Sinu valitud sihtgrupp liigub. Väga hea moodus brändi tuntuse suurendamiseks (palju näitamisi madala hinna eest).

Miinused: Paljusid huvigruppe on keeruline sihtida; ostuhuvi on väiksen ning reeglina ka konversioonimäär.

Rohkem infot Display-võrgustiku kohta siit



SEO ehk kodulehe optimeerimine otsingumootoritele

Kuidas töötab: Kodulehe erinevate parameetrite optimeerimine selliselt, et leht paistaks Google’i otsingutulemustes paremini välja ning tooks kodulehele rohkem väärtuslikke päringuid.
Samuti on SEO tähtis osa CRO ehk konversioonide optimeerimine. See tähendab, et kodulehel tehakse parendusi olemasoleva info põhjal, tõstmaks konversioonimäära. Mida parem konversioonimäär on, seda rohkem koduleht Sulle raha teenib.

Plussid: Koht orgaanilistes otsingutulemustes on tasuta ning kliki eest maksma ei pea; On ka hulk inimesi, kes kasutavad reklaami blokeerijat ning nemad tasulisi reklaame ei näe.

Miinused: Muudatuste mõju SEO parendamisel on aeglane, võrreldes tasuliste reklaamidega halvem nähtavus ja paigutus. SEO on järjepidev protsess ja ka pidev kuluallikas.

Rohkem infot SEO kohta siit.



E-maili kampaaniad

Kuidas töötab: Turundusliku sisuga e-kirjade saatmine e-kirja masspostitusena. Reeglina saadetakse selliseid e-kirju juba olemasolevale kliendibaasile, kes on soovinud saada Sinu uudiskirja. Teise võimalusena lihtsalt kogutud või ostetud e-posti aadressite nimekirjale. Neid kahte sihtgruppi tasub kindlasti eristada, sest esimesed neist teavad Sinu ettevõtet ja pakutavat toodet või teenust, teiste puhul ei tarvitse see nii olla ning see vajab teist lähenemist.
 
Plussid: Kui e-maili aadressid on kogutud väärtuslikelt klientidelt, siis on üsna lihtne panna nad ka soovitud tegevust tegema. Saab A/B testida erinevaid variante, et konversioone maksimeerida (A/B testimise käigus näidatakse erinevatele kasutajatele erinevaid kodulehe versioone ja monitooritakse kasutaja käitumist, selgitamaks välja, kumb versioon on parem).

Miinused: Tulemuslike kampaaniate jaoks on vaja üles ehitada korralikud e-maili listid. Kliente tuleb segmenteerida ning iga kliendigruppi peaks kõnetama eraldi, just talle sobivate argumentidega. Suuremas koguses e-kirjade saatmine on tasuline.

Õige e-maili kampaania annab palju väärtuslikku infot ning aitab konversioone parendada.
E-maili kampaania


 

Sotsiaalmeedia

Kuidas töötab: Sotsiaalmeedia reklaamid toimivad veidi erinevalt näiteks Google’i reklaamidest. Kui Google toob piltlikult öeldes kliendid Sinuni, siis sotsiaalmeedia turundus on pikaajaline töö jõudmaks õigete klientideni. Õigete klientide all pean silmas seda, et tänane sotsiaalmeedia pakub suurepäraseid võimalusi oma ettevõtte kliendibaasi ja fännide kasvatamisel. Kindlasti ei ole kõik sotsiaalmeedia kasutajad Sinu kliendid ja seetõttu on vaja täpse strateegia ja oskusliku sotsiaalmeedia halduse läbi jõuda just nende õigete inimesteni.

Plussid: Inimesed veedavad suure osa oma ajast sotsiaalmeedias ja enamjaolt (nagu ka sõna "sotsiaal" seda ilmestab) on eesmärk inimestega suhtlemine ja sotsialiseerumine. See võimaldab ettevõtjatel unikaalsel viisil jõuda oma sihttarbijateni ja astuda nendega suhtlusesse, mida ei paku ükski teine turunduskanal. 

Miinused: Reklaami näitamiste orgaaniline ulatus on viimastel aastatel oluliselt vähenenud. Selleks, et sotsiaalmeedias oma sõnumiga inimesteni jõuda, ei piisa enam tasuta postitustest, vaid tuleb oskuslikult ja targalt ka rahaliselt postitusi reklaamida. 

Loe rohkem Facebooki reklaamide kohta siit.
 

GSP (Gmail Sponsored Promotions) ehk Gmaili reklaamid

Gmaili reklaamid - Google Sponsored Promotions ehk GSP



Kuidas töötab: GSP reklaam ilmub Gmaili postkastis Promotions almakategoorias. Visuaalselt näeb kasutaja reklaampostituste kausta sarnaselt oma teistele e-postkasti kaustadele. Reklaami sihtimine toimub paljuski sarnaselt Google AdWords Display võrgustiku puhul –- märksõnade, huvide, demograafia jms alusel.

Plussid: Saame sihtida kliente, kes saavad meie konkurentidelt uudiskirju, tegu ideaalse võimalusega konkurentide klientideni jõudmiseks.

Miinused: Ettevõtteid on raske sihtida, kuna enamus neist ei kasuta Gmaili.

Rohkem infot GSP Reklaamide kohta siit.
 


Sisuturundus

Kuidas töötab: Kuna sisuturundus on kulukas ja pikaajaline protsess, siis nimetatakse Eestis sisuturunduseks igasuguse meedias avaldatud artikli, video, foto või muu vahendi kasutamist oma toote või teenuse reklaamimiseks. Enamasti on taoline kommertssisu raskesti eristatav muust ajakirjanduslikust sisust ning sisuturunduse puhul antakse infot neutraalses ja huvitavas vormis, püüdmata midagi agressiivselt müüa.
Sisuturndus laiemalt tähendab tihti ka erinevate teemavaldkondade eestkõneleja rolli võtmist, tihtipeale puuduvad seda laadi sisus ja tegevustes otsesed seosed ettevõtte pakutavate toodete, teenuste või suisa tegevusvaldkonnaga.

Plussid: Huvitav sisu, mida inimesed tarbivad on kasulik SEO komponent, kuna artiklid jm sisu tulevad otsingus välja neile, kes sinu kohta infot otsivad.

Miinused: Tegu on pika ja kuluka protsessiga, mille tulemust on kohati, näiteks paberväljaannete puhul, keeruline mõõta.

Loe lähemalt sisuturundusest

Toote ja Teenuse Turunduamine internetis oma klientidele

Remarketing


Kuidas töötab: Remarketing’i käigus kasutatakse klientide kohta kogutud infot ning proovitakse neid suunata Sinu kodulehel Sinu poolt soovitud tegevust tegema. Reklaame näidatakse just neile, kes on Sinu lehel juba käinud ja seal mingi tegevuse teinud või tegemata jätnud.

Plussid: Remarketing’i suureks eeliseks on asjaolu, et inimesel on tõenäoliselt Su koduleht juba meeles ning tõenäoliselt ta ei sattunud varem sellele ilma eesmärgita. Tuletades end meelde, suureneb kordades tõenäosus, et korduvkülastaja teeb soovitud tehingu, mis esimesel külastusel pooleli jäi.

Miinused: Nõuab hea remarketing listi kogumist, mis võtab veidike aega.

Loe lähemalt remarketingist.
 

Kasutades mitmeid väljundeid koos:

Kindlasti ei tohiks turundustegevusi piirata vaid ühe reklaamikanali kasutamisega, mitmes kohas nähtud reklaam kõnetab inimest paremini — see tõmbab ta tähelepanu ja tekitab suuremat usaldust ning veendumust, et tegu ongi hea tootega.
 
 
Näide lahendustest:
Elmo Jõeleht toob näite: enne mistahes digiturundusvahendi valimist peaksid endalt küsima, mis on reklaami eesmärk? Seda aitab Sul määratleda meie internetiturunduse artiklitesarja teine osa
Kindlasti ei peaks valima vaid üht reklaamikanalit, kuna üks toetab teist.


Levinum kampaaniate kombineerimisviis on järgmine:

Tihti alustatakse Google AdWords’i otsingureklaamiga. Kui otsingureklaam on end sisse töötanud (vähemalt 3 kuud), kasutatakse saadud infot ära ka SEO jaoks, sest nüüd teame, mis sõnad meile konversioone toovad ja mis märksõnadele tasub kodulehte optimeerida.

Terviklahendusena on AdWords + SEO + Facebook on üks levinumaid turundustegevuse toetaja, kõik kolm on ka eraldi mõõdetava tulemusega.

Brändi tuntuse tõstmiseks on olulisel kohal sotsiaalmeedia, kuna paljud kliendid otsivad Sind sealt. Seega peaksid panustama huvitavatele Facebook’i positustele, mis hoiavad sind pildil.
Samas määrab üldjuhul sobiva kombinatsiooni valiku ettevõtte ning selle pakutavate toodete ja teenuste eripära.
Tekkis mõtteid? Võta meiega ühendust!


Loe lisaks:


Loodame, et said nüüd parema pildi vahenditest, mis aitavad Su toodet või teenust paremini esile tuua. Tulemuslik digiturundus nõuab oskuslikke teadmisi ja kogemusi.
Kui tekkis küsimusi, aitame meeleldi!
 

Ole kursis värskete digiuudistega:

Eesti esimene digiturunduse
e-raamat algusest lõpuni
Omanda ülivajalikud teadmised kasumlikumate turundusotsuste tegemiseks

Soovin e-raamatut

Kui terve on sinu koduleht? Testi tasuta! Open