Uudised / blogi
10.01.2017

INFOGRAAFIK: Turundustrendid aastal 2017

Martin Varrand, Turundus- ja kommunikatsioonispetsialist
2016. aasta alguses kirjutasin artikli teemal: „millised on turundustrendid aastal 2016?“. Mullusteks peamisteks märksõnadeks pakkusin toona „sisuturundus“, „sotsiaalmeedia“, „nutitelefonide jätkuv kasv“. Nüüd võin tõdeda, et läks täppi — üllatavalt suur osa ettevõtetest panustas eelmisel aastal sisuturundusse.
Facebooki reklaamid tegid sellist võidukäiku, et 2017. aastaks ennustab Facebook reklaamiostjate piirmäära täitumist, mille tulemusel ei jätku Facebookil enam pinda, mida välja reklaamida. Nutitelefonid tegid maailmas meeletut võidukäiku, Eestis tõusis nutitelefoni kasutajate protsent 63%-le elanikkonnast, kasvades 2016. aastaga 6%!
Taaskord on aastanumber vahetunud, vaatame, mida on turunduses oodata 2017. aastal?

 

Millised on siis uuemad tuuled turundusmaastikul?

Live Chat – astu oma klientidele privaatse vestlusega samm lähemale

Erinevad vestlusäpid on juba paljude Eesti inimeste seas üheks peamiseks suhtluskanaliks nende igapäevases elus. Populaarseimad neist, nagu näiteks Facebook Messenger, Whatsapp, Skype on meist enamikul juba nutitelefonis olemas ja pidevalt kasutuses. Jääb vaid tõdeda: kus on tarbija, seal on äri!

Suhtlusrakenduste arendajad arvavad samuti ja töötavad pidevalt selle kallal, et meie, ettevõtted, saaksime oma klientidega veelgi efektiivsemalt suhelda. Üheks heaks näiteks on Facebook Messenger, mis tuli eelmisel aastal välja Messenger chatbotiga. See võimaldab ettevõtjal luua Facebook Messengeri keskkonnas sisuliselt automaatsed vastused, tagamaks kiirema ja efektiivsema suhtluse. Näiteks saab kasutaja otsida Messengeri aknas mõnda ettevõtte toodet, mille peale chatbot vastuse annab.
 
Facebook Messenger äpil on täna üle 900 miljoni kasutaja.

Veidi pärast chatbot-i lansseerimist teatas Facebook, et nüüd saab Facebook Messengeri kaudu ka makseid teostada, ilma et süsteem maksmiseks panga keskkonda suunaks. Hoolimata sellest, et nimetatud uuendused on veel USA-ski uued ja huvitavad ning chatbot’il pole eesti keel veel päris selge, on tegu kindlasti uue ja huvitava funktsiooniga, mis ka Eestis turundamist alanud aastal mõjutab.

 

Kodulehe konversioonide optimeerimine (CRO) – võta kodulehe liiklusest viimast

Kokkuvõtvalt on kodulehe konversioonide optimeerimine (CRO) oma kodulehe liikluse pidev analüüsimine ja saadud andmete põhjal kodulehel paranduste tegemine. Tegevuse mõtteks on saada paremaid tulemusi kodulehele seatud eesmärkide täitmisel. Siin pole midagi väga uut, kuid konversioonide optimeerimisest on saanud niivõrd oluline osa terves turundusahelas, et on väga kulukas sellele mitte tähelepanu pöörata.

Pideva monitoorimise abil saad ettevõtjana teha järjest targemaid otsuseid turunduseelarve suunamisel. Kodulehe konversioonide optimeerimine aitab mõõta kasutajate käitumist Sinu kodulehel, leida üles peamised pudelikaelad, mis on takistusteks müüginumbrite suurenemisel ja näitab ära, millised elemendid Sinu kodulehel peamise edu toovad. Selle praktika olulisim eesmärk tuua iga turundusse panustatud euroga üha rohkem eurosid tagasi.

Turunduse automatiseerimine

Turunduse automatiseerimine on küllaltki lai valdkond ja loomulikult tuleb selle mõistmiseks panustada aega. See ei tähenda, et tulevikus ettevõtte turundamisesse enam ise sekkuma ei peaks, turunduse automatiseerimine on praktika, mis võimaldab teatud olulisi ülesandeid automatiseerida, et turundus oleks efektiivsem.
 
Turunduse automatiseerimise olemus tasub omale selgeks teha. See aitab automaatsete tööprotsessidega eristada kodulehe liiklusest potentsiaalseid kliente ja saata neile personaalseid pakkumisi ja uudiskirju. Tulemusena on Sul automaatne süsteem, mis teeb "külmast" kodulehe külastajast truu kliendi.

Turunduse automatiseerimine puudutab siinkohal ka tugevasti kogu ettevõtte müügiprotsessi ja klienditeeninduse automatiseerimist. See võimaldab ettevõttel ehitada tugevaid, segmenteeritud kliendibaase, saata klientidele automaatseid personaalseid emaile, et luua üha tugevamaid sidemeid kliendiga.

Turunduse automatiseerimise peamised eelised on näiteks:
  • Klientide pidev haldamine ja kaasamine tugevamate kliendisuhete eesmärgil
  • Mõõdetavad tulemused
  • Personaalsus ja kommunikatsiooni täpne sihtimine
  • Turunduse efektiivsemaks muutmine
  • Turundus- ja müügiosakonna koostöö arendamine
 

Trendid, millest räägitakse igal aastal, nii ka tänavu:
 

Unikaalse, kõrgekvaliteedilise, sisu loomine

Hea sisu on eduka turunduse alustala — on seda olnud ja on ka edaspidi. Selleks, et klient Sinu juurde ostma tuleks, peab tal tekkima usaldus. Teadmine, et just Sinu toode või teenus on see õige ja ettevõte tunneb valdkonda, kus tegutseb. Tunde tekkimiseks, ei piisa vaid toote omaduste lahti kirjutamisest kodulehel, kasutajale tuleb pidevalt pakkuda uut ja usaldusväärset infot, mis aitab teda ostuotsuse kujunemisel.
Inimestele meeldib unikaalne, huvitav sisu. Kasuta selle esitamiseks erinevaid viise - õpetused, pildid, videod, infograafikud, tabelid jne.

Internetikasutajad on oma harjumustelt järjest liikuvamad, nutiseadmeid kantakse aina enam kaasas. Infot tarbitakse väga kiiresti ja igal pool. Nii on üha olulisem luua kvaliteetset sisu, konkreetset ja lühidat sisu. Pidevat kasvutrendi näitab siinkohal juba aastaid lugude jutustamine videote abil.

Mobiil ees, arvuti taga

Järjest suurenev nutiseadmete kasv on märk sellest, et täna ei piisa kodulehe puhul enam nutiseadme sõbralikkusele mõtlemisest. Turundust planeerides tuleb mõelda mobiilisõbralikkusele enne ja alles seejärel arvutile. Hetkel veel nutitelefonide kasutajate hulk ei ületa arvutikasutajaid, kuid tõsiasi on, et nutitelefonide kasutatavus Eestis kasvab jõuliselt, samas arvutikasutajate hulk on aastaid samal tasemel püsinud.

Sama trendi jälgib väga tähelepanelikult ka Google, mis astub väga jõulisi samme selle poole, et ettevõtjad pööraks rohkem tähelepanu kodulehe mobiilisõbralikkusele. Kasvõi mullu sügisel teatas Google ametlikult, et mobiilisõbralikud veebilehed saavad nüüdsest konkreetse eelise Google’i otsingutulemuste positsioonidel. Ometigi on veel Eestis palju veebilehti, mis ei ole nutiseadmega mugavalt kasutatavad.

Need muutused on põhjuseks, miks tuleb mobiil seada prioriteediks. Meil on harjumus vaadata esmalt, kuidas miski arvutis välja näeb, kuid siin peab mõtlemist muutma.

Samal teeal:

Tekitas mõtteid? Võta meiega ühendust!

Ole kursis värskete digiuudistega:

Eesti esimene digiturunduse
e-raamat algusest lõpuni
Omanda ülivajalikud teadmised kasumlikumate turundusotsuste tegemiseks

Soovin e-raamatut

Kui terve on sinu koduleht? Testi tasuta! Open