Uudised / blogi
24.01.2017

Google AdWords trendid 2017 - Mida pead teadma

Elmo Jõeleht, E-kanalite müügijuht

Digiturundajad juba teavad, et 2017 aasta toob AdWords’i nii mõndagi uut võrreldes eelmise aastaga — lisaks uutele digividinatele loomulikult suurema konkurentsi parematele positsioonidele ning vajaduse olla veel rohkem sõbralik mobiilsete seadmete suhtes. Aga mis veel?
 

Elmo Jõeleht, E-Kanalite müügijuht räägib, mis on Google AdWordsi trendid aastal 2017. Oluline on teada kuhu poole digimaailm liigub, et ka ise vastavalt õigeid suundi võtta. Loe ja ole kursis:


Andmete analüüsi tähtsus


Andmete üleküllus ehk Big DataJuba praegu on käes Big Data ajastu. See tähendab, et meil on kasutada tohutult suur hulk andmeid. See on info, mida õigesti tööle panes suudame luua enda jaoks suure kasu, aga see eeldab, et oskame läheneda analüütiselt ja leida andmetes enda jaoks väärtuslikku infot.
See annab eelduse arvata, et 2017. aasta toob juurde andmeanalüütikute töökohti. Saadav info aitab meil paremini kõnetada klienti, ehitada paremini üles kampaanid ning turundada efektiivsemalt oma toodet või teenust.

Mida võtta kaasa 2017. aastasse?
Analüüsi saadud infot ning pane see enda kasuks tööle. Sul pole iial varem olnud nii palju infot kasutada kui nüüd.

 

Püsi kasvava konkurentsiga lainel

Kuna Google AdWords’is konkurents positsioonidele kasvab, siis ka 2017. aasta turundustrendides mängib see olulist rolli. Reklaamijale tähendab see harilikult kõrgemat klikihinda (CPC), sest samale kohale tahab saada rohkem ettevõtteid.
Konkurentsis olemiseks on sisuliselt kaks võimalust: maksta kõrgemat klikihinda või optimeerida oma kampaaniad paremaks.
Nii pead mõtlema ka oma toote peale, oluliseks mõõdikuks antud juhul on CPA – Cost per acquisition ehk kulu konversiooni kohta. Selle paneb paika turg ja Sinu toode.


Mida võtta kaasa 2017. aastasse?
Jälgi konkurentide tegemisi ning püsi konkurentsis, maksimeerides AdWords’i kampaaniate kulgu.



Google Extended Headlines

Google tõi eelmise aasta keskel välja pikendatud pealkirjad. Algul anti need agentuuridele testimiseks beeta-versioonis, mis juba siis tundus huvitava väljundina. Testisime ka meie ühes artiklis ning leidsime, et otseselt CTR-i (klikkimise määra) ja konversioonimäära see üleliia palju ei mõjutanud, kuid leidsime, et see annab oluliselt paremad võimalused väärtuspakkumise edasiandmiseks.

2017. aasta algul on aga andnud Google märku, et kõik varasemad (lühemad) tekstid peab üle viima pikematele variantidele. Selleks tasub aega varuda, kuna senise ühe pealkirja ja kahe kirjeldava rea asemel on nüüd kaks pikemat pealkirja ja üks pikem kirjeldus, mis sunnib natuke struktuuri ümber mõtlema.

Mida võtta kaasa 2017. aastasse?
Elmo Jõeleht soovitab: vii kõik oma otsinguvõrgustiku reklaamid üle pikendatud pealkirjadele ning lisa neile hea väärtuspakkumine.

Aga mida teevad ettevõtjad teistes maades?

Eesti, Läti, Soome, Rootsi statistika ettevõtete turundustegevusest
Vaata pildilt, mis toimub meie naaberriikides. Sealt lähtub, et kõige vähem veebilehti protsentuaalselt on Lätis, ning siis tuleme meie. Soome ja Rootsini on veel pikk maa minna, kus ettevõtte koduleht on olulisel kohal tema äritegevusel. Võrreldes Eestit Euroopa Liidu keskmisega, paigutume me keskele.
Kui me vaatame sotsiaalmeedia kasutatavust oma turundustegevustes, siis Eestis kasutab seda vaid 2 ettevõtjat 5-st. Eesrinnas on jällegi Soome, kus selle vajalikkust näeb kolm ettevõtjat viiest. Läti puhul näeb/proovib selle vajalikkust oma ettevõtte edule vaid iga neljas ettevõtja.
Internetireklaame kasutab üldiselt Euroopas keskmiselt iga neljas ettevõtja ning sinna paigutuvad ka Eesti ja Läti. Küll aga Soomes ja Rootsis on antud protsendid paremad, kasvades Rootsis pea 2x paremate tulemusteni.

Soovides neid kõrvutada siis on eesrinnas Soome ning Rootsi, siis järgneme meie ning seejärel Läti. Tegelikult ootaks Eestist E-riigina natukene kõrgemaid tulemusi.


Statistika internetireklaamide sihtimise kohta Eestis, Lätis, Rootsis ja Soomes
Kui me vaatame neid ettevõtjaid lähemalt, kes juba teevad reklaame (kas siis ise või agentuuri kaudu), siis saame järeldada nii mõndagi.
Kontekstipõhise sihitud reklaami osakaal jääb Eestis alla keskmise. Rohkem kasutavad seda oma turundustegevustes Läti, edestades kõiki teisi. Vähim kasutatakse seda Rootsis. See teadmine annab meile teadmise, et oleme õigel teel, kuid tasub üha rohkem õigele sihtimisele rõhku panna (millest ka siin artiklis juttu).
Asukohapõhist sihtimist kasutab Eestis 27% reklaamijatest, jäädes alla Euroopa liidu keskmisele. Rootsi on redelil küll pulk madalamal, kuid Läti ja Soome on kaugemal ees 39%-ga. Arvestades Euroopa Liidu keskmist võib arvestada, et antud maades on asukohapõhine reklaamide sihtimine tähtsamal kohal.
Käitumise järgi sihivad reklaame Euroopas keskmiselt 27% reklaamijatest, mis ühtib ka Läti numbritega. Eesti koht on aga oluliselt kõrgemal, küündides 38%-ni. Soome edestab meid 4% võrra. Nõrgim tulemus jääb Rootsile, kus käitumispõhist sihtimist kasutab vaid iga neljas reklaamija.

Soovides teha järeldusi ning võrrelda, saame, et enim tegeleb reklaamide sihtimisega Läti ja Soome. Seejärel järgneb Eesti ning kõige väiksemat kaalu reklaamide sihtimisele omistab Rootsi. See annab alust arvata, et meil on potentsiaali veelgi paremini reklaame sihtida meie õigetele klientidele, et saavutada paremaid tulemusi 
Vaata lähemalt Eurostati kodulehelt.


Lähtu mobiilsetest seadmetest

Pole uudis AdWords’i maailmas, et  aastal 2017 on mobiilsed seadmed juba eelistatud arvutitele. See tähendab, et peaksid ka vastavalt oma kodulehe arendamisse suhtuma. Tasub võrrelda, kuidas toimivad reklaamid erinevates seadmetes.
Võib-olla töötab tahvlis mingi reklaamtekst paremini kui arvutis? Või toob teine reklaamtekst oluliselt rohkem konversioone mobiilis, kui tahvlis või arvutis?
On raiskamine, kui inimesed otsivad meie tooteid või teenuseid mobiilist, aga koduleht neid korrektselt leida ei võimalda, seega peaksid üle vaatama ka klikihinnad ja positsioonid seadmete lõikes soovitab Elmo Jõeleht.

Mida võtta kaasa 2017 aastasse?
Kontrolli, kas Su reklaamtekstid ning sihtleht on mobiilisõbralikud? Vaid nii jõuad paremini oma kliendini.
 

 

Sihtimine muutub üha tähtsamaks

Google AdWords reklaamide sihtimine
Kuna inimesed muutuvad reklaamist üleküllastunud maailmas üha “reklaamipimedamaks”, kasvab õige sihtimise tähtsus. Reklaami nõrk sõnum ja sihtimine jõuab üha vähemateni potentsiaalsetest klientidest.
Kuna digiturundus lubab sihtida ja mõõta tulemusi väga hästi, siis peaks seda võimalust ka kasutama.
Halb reklaami sihtimine tõstab konversioonikulu, sest siis näeme liiga palju vaeva õige kliendi leidmiseks. See tähendab, et maksame liiga palju ühe meile sobiva tehingu (näiteks müügi) eest, või ei ole see meile üldsegi rentaabel.
 
Mida võtta kaasa 2017. aastasse? 
Mõtle korralikult läbi, kes on need, keda soovid oma toote või teenusega kõnetada, ning sihi see just neile kasutades kõiki Sinu valduses olevaid tööriistu.

 

Sihtlehe vastavusse viimine hetkeolukorraga

Sihtlehe kvaliteet on kõige alus, sest see on koht, kus meie klient sooritab soovitud tegevuse. Sihtlehe osatähtsust ei tohiks ka 2017. aastal unustada. Vastupidi, kõigi muude tegevuste kaal on väike, kui me koduleht on nõrk.
Muuhulgas on ülimalt oluline ka mobiilne lehekülg. Meil võib olla väga hea toode ning väärtuspakkumine, kuid kui koduleht seda ei toeta, jääb abinõudest väheks. Seepärast ongi kõige aluseks toode ja teenus.
Hoia silma peal kvaliteediskooril ning kodulehe mobiilsusel. Kui konkurentide lehed on paremad, siis saavad nad tõenäoliselt eelise.
 

Mida võtta kaasa 2017. aastasse?

Jälgi, kuidas kliendid Sinu kodulehel käituvad, likvideeri pudelikaelad, mis takistavad kampaania edukat toimimist ja saavuta seatud eesmärgid!
 

  
Need ei ole kõik punktid, kuid ülevaade olulisematest punktidest mida me soovitame ja ise peame silmas klientide AdWordsi kampaaniaid optimeerides.
 
Kuna digiturunduses muutub kõik üsna kiiresti, tasub olla ree peal. Kui soovid olla kursis uusimate uudistega, siis liitu meie uudiskirjaga!

Seotud artiklid samast seeriast:


Kui tekkis küsimusi, aitame meeleldi!
 

Ole kursis värskete digiuudistega:

Eesti esimene digiturunduse
e-raamat algusest lõpuni
Omanda ülivajalikud teadmised kasumlikumate turundusotsuste tegemiseks

Soovin e-raamatut

Kui terve on sinu koduleht? Testi tasuta! Open