Uudised / blogi
30.08.2016

Google AdWords algajatele: esmased näpunäited vigade vältimiseks

Erik-Herald Valter, Google kliendihaldur
Mida kujutab endast Google AdWords ning kuidas see töötab? Mida on oluline jälgida kampaaniat tehes?

 

Teen algatuseks kaks üsna julget oletust.

Esiteks: Sa pole kunagi proovinud teha otsingureklaami või kui oled, siis on see olnud ebatõhus.

Teiseks: Sa tahad mõista otsingureklaami eripära ja võimalusi ilma, et peaks sukelduma tehnilise teostusega seotud detailide rägastikku.

Kui eelnev peab Sinu puhul paika, peaks edasine minema libedalt.
 

Mis on Google AdWords?


Google AdWords on tekstipõhine reklaam, mis asub otsingutulemustest eespool ja mille juures on rohelises kastikeses kiri “Reklaam” või “Ad”, sõltuvalt sellest, mis keeles Sa Google otsingumootorit kasutad. Kuigi reklaam sarnaneb visuaalselt vägagi Google otsingust saadud vastustega, on tegelikult tegu tasulise reklaamiga.

Google AdWords orgaanilised tulemused ja makstud reklaam

AdWordsi eesmärk on Sinu reklaami kuvamine just neile inimestele, kes otsivad tooteid ja teenuseid, mida pakud, just siis, kui otsingu sooritaja neid tooteid või teenuseid vajab. Loe rohkem, mille alusel Google reklaame kuvab

 

Erinevalt traditsioonilisest reklaamist pole Google AdWordsi reklaami eesmärgiks enam ostuhuvi tekitamine, reklaami kuvatakse neile, kellel on reaalne huvi pakutava vastu juba olemas. Samas tekib reklaamijale rahaline kulu vaid siis, kui reklaamile reaalselt klikitakse, mitte reklaami kuvamise eest. Seega, reklaami võib näidata kasvõi 1000 korda, kuid kui keegi sellel ei vajuta, on reklaamija jaoks kulu täpselt 0€.
 

Kuidas Google AdWords töötab?

Kõige olulisem on selgusele jõuda, mida reklaamiga saavutada tahetakse? Lihtne on öelda, et rohkem müüki ja suuremat kasumit, kuid kindlasti on mõistlik paika panna selgemini välja joonistuvad eesmärgid, mille täitumist on võimalik täpsemalt hinnata.

Näiteks võib eesmärgiks olla konkreetsete toodete või teenuste müügi kasvatamine, ettevõtte tuntuse suurendamine või uuele turule sisenemine.

 

Märksõnad

Google AdWords’i otsingumootori reklaami nurgakiviks on kampaania märksõnad, sest reklaami kuvatakse ainult nendele inimestele, kes teevad otsinguid kasutades Sinu kampaaniasse kaasatud märksõnad. Selleks, et ka kasu tekiks, peavad need märksõnad olema selgelt vastavuses Sinu ettevõtte kodulehel pakutavaga.

Google otsimootori tulemused ja reklaamid

Regioon

Reklaami saab kuvada üle Eesti, kuid kui tegutsed vaid mõnedes linnades või maakondades, saab koondada kogu reklaami näitamise nendele piirkondadele. Sama kehtib teiste riikide kohta.

 

Reklaami sisu

Kui märksõnad on paigas ja regioonid samuti, pole märksõnareklaam veel sugugi valmis. Selleks, et reklaam oleks tõhus, peab reklaamis kuvatav tekst (ehk copy) olema tabav ja kutsuv. Lisaks kindlasti andma ka võimalikult selgelt edasi seda, mida pakud ja kellele. Nii väheneb võimalus, et kodulehele suunatud inimesed ei leia sealt otsitud tulemust.
 

Kuidas toimuvat mõista?

Käivitatud kampaaniat tuleb mõõta ja hinnata:

Otsingumootoris tehtava reklaami statistika tuumaks on näitamised ja klikid. Reklaamijal on võimalik näha, kui mitu korda iga märksõnaga tema reklaami näidati ning kui suur hulk näitamistest viis kodulehe külastuseni.


Palujude reklaamijate jaoks lõppeb siin ka kogu kampaaniaga seotud tegevus. Mida enamat tahta? Kahjuks hoiavad paljud Google AdWords’i teenuse pakkujad oma kliente pimeduses ja ei selgita oma klientidele, kuidas eelmainitud andmete abil reklaamikampaania korralikult tööle panna.

 

Google AdWords veerud - klikid, näitamised, CTR, Otsingu näitamiste osakaal

 

Näitamiste ja klikkide mahu abil arvutatakse välja oluline näitaja, klikkimise määr (CTR – Click Through Rate). Tegu on protsendiga, mis näitab, kui suur hulk reklaami näinud inimestest reklaamil klikkisid ja sihtlehele jõudsid. Nii saab hinnata reklaami sisu tõhusust — mida kõrgem määr, seda parem tekst on.


Samuti tuleb tähelepanu pöörata reklaami näitamiste osakaalule otsingutes, teisisõnu jälgida, kui paljudele kõigist kampaanias kasutavate märksõnadega otsingute sooritajatest Sinu reklaami kuvati. Ideaalne number on muidugi 100% - kõik kes on Sinu tooteid või teenuseid otsisid, on näinud ka Sinu reklaami. Reaalselt see number aga  kõigub, sest nagu päevad pole vennad, pole ka kuud ega hooajad. Oluline on jooksvalt reageerida muudatustele inimeste otsingukäitumises. Kui otsingu näitamise osakaal on näiteks 50%, tähendab see, et tegelikult võiks Google AdWords kaudu jõuda Sinu kodulehele kaks korda rohkem potentsiaalseid kliente kui seni.


Näiteks kui soovime näidata klientidele reklaami märksõnaga „Autoremont Tallinnas“, siis on kuueelarve 300€. See tähendab 100% näitamist.
Tihti soovitakse aga poole väiksemat eelarvet — 150€, mis tähendab, et otsingu näitamiste osakaal on 50%.

Siit ka põhjus, miks osade AdWordsi pakkumiste hinnavahed on kümne või sajakordsed.
 

Keskmist positsiooni on oluline jälgida just seetõttu, et Google AdWords’i kasutamisel soovitakse olla otsingulehe ülaosas. Hetkel on seal aga ainult 4 reklaamkohta. Selleks, et Sinu reklaam tuleks just seal välja, võiks märksõna keskmine positsioon olla kindlasti väiksem, kui 4,0. Parimal juhul on see vastav näitaja 1,0 (see sümboliseerib esikohta otsingutulemustes), kuid absoluutse tipu saavutamine ei olegi esmatähtis.

Google Adwords ei ole kasulik? Lase teha seda professionaalidel

  

Kõik tundub lihtne?

Kõigest Google AdWords’iga seonduvast ongi lihtsam rääkida, kui teha, sama kehtib paljudes teisteski eluvaldkondades. Kui eesmärgiks on saavutada parim või vähemalt väga hea tulemus, kipub kogu protsess olema vägagi ajamahukas. Hea ja kasumliku AdWords kampaania loomine on põhjalik protsess, selle jooksev haldamine ja optimeerimine nõuab palju teadmisi ja tegutsemist. Kui see väljakutse tundub Sulle vastuvõetav, olen valmis toetama soovituste ja nõuga. Kui tahad väärtustada oma aega ning saada parim võimalik tulemus, võta minuga ühendust.
 
Tekkis mõtteid? Võta meiega ühendust.


 

Loe lisaks:

 
Kõik uudised...

Ole kursis värskete digiuudistega:

Eesti esimene digiturunduse
e-raamat algusest lõpuni
Omanda ülivajalikud teadmised kasumlikumate turundusotsuste tegemiseks

Soovin e-raamatut

Kui terve on sinu koduleht? Testi tasuta! Open