Uudised / blogi
07.02.2018

Facebookis turundamine, mida oodata aastal 2018?

Sotsiaalmeedias turundamise populaarsus kasvab igapäevaga. Loe lisaks, mida Facebook oma tootearenduses oluliseks peab ja kuidas seda enda ettevõttele kasulikult ära kasutada.
Sotsiaalmeedias turundamine on võrreldes eelmise aastaga teinud massiivse hüppe. Facebooki reklaamiplatvormiga ühines eelmisel aastal enam kui kolm miljonit uut turundajat (tehes kogusummaks kuus miljonit). See number kasvab igapäevaselt! Kõrgenenud konkurents tähendab aga kõrgemat reklaamihinda. Eelmisel aastal kasvasid facebooki reklaamide hinnad tervelt 35%. Sisenedes 2018 aastasse kasvab sotsiaalmeedia platvormide areng veelgi. Pidevalt uuenevad funktsioonid on turundajate igapäevane reaalsus, millest tingituna seisab professionaalidel ees võidujooks ajaga. Kes suudab esmalt realiseerida uued võimalused turul, sellel on ka selge konkurentsieelis. Mida see tähendab aga väikettevõtjale, kes soovib ära kasutada maailma suurimate sotsiaalmeediaplatvormide hüvesid, kuid ei oma suuri turunduseelarveid, millega rahvusvaheliste brandidega konkureerida?
Kõige olulisem on pidevalt olla kursis turundustrendidega ning katsetada uusi funktsioone, et leida enda brändi jaoks sobivaim/tasuvaim reklaamiväljund. Antud kontekstis tasub kindlasti kaaluda professionaalset abi, kuna materjale, millega iganädalaselt tutvuda, on palju.
 

Miks fännide kogumine tulemust ei anna?

 
Alates 2007. aastast, kui Facebook'i fännilehed esimest korda ilmusid, on see keskkond tundmatuseni muutunud. Miljonid ettevõtted kasutavad antud kanalit, et olla pidevas kontaktis oma tarbijatega. Orgaaniline liiklus Facebook'i lehel tundub kui tasuta reklaamikanal, kuid alates 2012.a on see kanal üha enam nähtavust kaotanud. Kui 2007. aastal jõudis fännilehe postitus tervelt 16% jälgijaskonnast, siis täna on karmiks reaalsuseks saanud 2% nähtavus. Seda kõike tänu share, like, tag mängudele, mis meie kõigi uudisvoogu igapäevaselt „kaunistavad“. Alates 2018. aastast on räägitud uuest funktsioonist, mis eraldab sotsiaalse sisu reklaamitavast täielikult. See aga tähendab, et ettevõtete fännilehe postitused loetakse reklaamsisuks. Mida see tähendab makstud reklaamidele?
Facebook'i algorütmid armastavad relevantset ja kvaliteetset sisu – olulisim märksõna antud kontekstis saab olema relevantsusskoor (relevancy score), mis on kurvaks uudiseks üldistele boost post (rahaliselt esile tõstetud) kampaaniatele. Au sisse tõusevad custom ja similar audience põhised kampaaniad, mis pakuvad valitud sihtrühmale ka reaalset väärtust.


Video, Video, Video
 

On teada, et Facebook prioritiseerib videoreklaame makstud reklaamikanalites, samuti on tõusuteel ka video tähtsus ettevõtete orgaaniliste postituste hulgas. Keskeltläbi tarbitakse Facebook'i vahendusel igapäevaselt 100 miljonit tundi videosisu päevas! Video ulatus (reach) on 135% suurem kui staatiliste piltidega postitustel. Ehk kasutades videot oma sisuturunduskanalites, tõuseb postituste nähtavus tasuta pea kahekordseks. Ühtlasi on võimalik Facebook'is suunata videoreklaami sarnaselt Youtube’le väga sihitud sihtrühmale, tänu millele on ettevõtetel võimalus lüüa kaks kärbest ühe hoobiga – laiaulatuslik bränding läbi orgaaniliste kanalite ning täpselt sihitud reklaam valitud sihtgrupile.
 

Uued võimalused
 

Tundub justkui Facebook lansseeriks uusi funktsioone igal nädalal. Igapäevaselt uuendustega kursis olemine tundub justkui tuuleveskitega võitlemine. Pidevad uuendused ja parandused aga kannavad endaga kaasas ühte väga konkreetset märksõna – kvaliteet! Facebook tahab enda kasutajatele näidata relevantset sisu, ajal, mil inimene võiks selle vastu huvi tunda. Selle väite kinnituseks on Facebook lanseerinud kaks uut funktsiooni:
  • Kampaania eelarve optimeerimine (Campaign budget optimization) on tulev väljund, mis aitab turundajatel katsetada erinevaid reklaamitüüpe üheaegselt, lastes Facebook'i algoritmidel neid pidevas omavahelises konkurentsis optimeerida. Kasvav tehisintellektuaalne teadlikkus saab selles kontekstis igapäevaseks reaalsuseks.
  • Samuti tõuseb A/B testimine üha enam au sisse; Loov A/B testimine (creative split testing) funktsioon võimaldab lihtsalt ja kiirelt valideerida kampaania visuaale ja sõnumeid.


 

Täpne sihtimine annab tulemuse
 

Reklaamimine maailma suurimal sotsiaalmeedia platvormidel ei pruugi olla iga ettevõtte prioriteet, kuid arvestades sellega, et platvormi kasutab igapäevaselt pea miljard inimest, on raske eirata selle ärilisi võimalusi. Koos kasutajate arvu kasvuga on tõusnud (kodu)turundajate arv aasta-aastalt ekspodentsiaalselt, muutes turgu üha rohkem konkureerivaks, millest tingituna on kasvavas trendis ka reklaamide hinnad. Kuna antud kanalis ei võrdu eelarve suurus kampaania tulemuslikkusega, vaid kampaania kvaliteediga, siis juhul kui te pole kindlad, kuidas sotsiaalmeediat oma turundusplaani kaasata, võtke ühendust meie facebooki spetsialistiga – kindlasti leiame teile ühise koostöövormi!
 

Ole kursis värskete digiuudistega:

Eesti esimene digiturunduse
e-raamat algusest lõpuni
Omanda ülivajalikud teadmised kasumlikumate turundusotsuste tegemiseks

Soovin e-raamatut

Kui terve on sinu koduleht? Testi tasuta! Open