Uudised / blogi
16.02.2017

Facebooki piksel - Miks nõnda oluline?

Martin Varrand, Digiturunduse spetsialist

Facebooki piksel on JavaScript kood (tükk koodi), mis paigaldatakse ettevõtte kodulehele. See kood hakkab jälgima kodulehel toimuvat ja edastab seejärel andmed tagasi Facebooki. 

Martin Varrand, digiturunduse spetsialist räägib, kuidas Facebooki pixel annab Sulle Facebookis reklaamides erakordsed võimalused reklaamide sihtimiseks, optimeerimiseks ja tulemuste analüüsiks.


Reklaamide sihtimine tänu Facebooki pikslile

Nagu ma ennist mainisin, siis Facebooki piksel mõõdab kodulehel toimuvat ja edastab andmed tagasi Facebooki. Nende andmete järgi on Sul võimalik oma Facebooki reklaamid sihtida hiljem nendele inimestele, kes Sinu kodulehekülge on kord juba külastanud. Mis veel parem, Sul on võimalik oma reklaamid sihtida inimestele, kes on Sinu kodulehel teinud konkreetseid tegevusi, näiteks külastanud mõnd konkreetset lehekülge või sooritanud ostu/päringu. See on kindlasti sihtimise puhul üks parimaid võimalusi, sest kõige väärtuslikum sihtrühm on need inimesed, kes on Sinu vastu kord juba huvi üles näidanud. 

Sihtimisvalikud Facebooki piksli abil:
  • kõik kodulehe külastajaid viimase 180 päeva jooksul
  • Kõik inimesed, kes on külastanud saidil konkreetseid lehti
  • Kõiki inimesi, kes on külastanud konkreetseid lehti, kuid mitte… (ehk näiteks on võimalik sihtida  inimesi, kes on toote lisanud ostukorvi, kuid jätnud ostu sooritamata)
  • Kõiki inimesi, kes on küll viimase 180 päeva jooksul veebilehte külastanud, kuid hiljuti pole seda teinud (näiteks viimase kuu jooksul ei ole külastanud)
  • Inimesed, kes sooritasid lehel mõne tegevuse (ostu, päringu jne)
  • Kasutajate aktiivsuse alusel (saidil viibitud aeg %)
 

Reklaamide optimeerimine Facebooki piksli abil


Facebooki piksel on üks suurepärane tööriist ka reklaamide optimeerimise puhul. Kui Sinu reklaami eesmärk on kodulehel rohkem müüa, siis on Facebooki piksel hädavajalik. Kui kodulehel on Facebooki piksel, siis saad reklaamide objektiiviks valida konversioonidele optimeerimise. Selle objektiivi valik ütleb Facebookile, et ma tahan, et Sa jälgid reklaami kaudu kodulehele tulnud inimeste tegevusi (ostu sooritamist, toote ostukorvi lisamist jne) ja optimeerid reklaamid vastavalt sellele.

Toon Sulle lihtsa näite:
Sa soovid saada rohkem müüki. Oled oma kodulehele seadistanud Facebooki piksli ja samuti erinevad eventi’d, mis eesmärkide täitmist mõõdavad. Paned reklaamid jooksma ja Facebook hakkab neid tegevusi jälgima. Kui nüüd piksel registreerib Facebooki reklaami kaudu tulnud eventi (ostu), siis see annab Facebookile infot, millist tüüpi inimene suurema tõenäosusega Sinu lehel ostu sooritab. Mida rohkem oste Facebooki piksel registreerib, seda täpsem on Facebookil ettekujutus Sinu ideaalkliendi profiilist. Eriti heaks läheb asi nüüd, kus Facebook hakkab automaatselt reklaame näitama rohkem inimestele, kes kattuvad hästi Sinu kliendiprofiiliga ja seeläbi suurema tõenäosusega ostu sooritavad. Vägev, mis?
 

Reklaamide analüüs Facebooki piksli abil

Kui Sa ei jälgi õigeid andmeid, siis Sa teed valesid otsuseid. Fakt. Selleks, et Sa saaksid jälgida õigeid andmeid, on Sul vaja Facebooki pikslit. Õigete andmete valik sõltub loomulikult reklaami eesmärgist. Kui Sinu reklaami eesmärk on kasutaja suunata oma kodulehele blogi lugema ja Sa ei soovi, et sellele järgneks lehel mõni tegevus (näiteks uudiskirjaga liitumine), siis on Sinu jaoks oluline mõõdik CPC (klikihind) ja Google Analyticsist lisaks veel mõni pehmem mõõdik.

Kui Sinu reklaami eesmärk on panna kasutaja kodulehel sooritama mõnd tegevust, siis on Sul vaja mõõta ja analüüsida neid tegevusi, mida kaustajad Sinu veebilehel teevad. Siis ei saa reklaamide edukust enam mõõta selle järgi, et mitme inimeseni Sinu reklaam jõudis, kui mitu inimest Sinu reklaamil klikkis või kui hea oli Sinu reklaami klikihind. Nüüd on kõige olulisem mõõdik see, kui palju soovitud tegevusi kodulehel tehti ja kui palju üks soovitud tegevus Sulle maksma läks.
Eriti täpselt saad välja mõõta kulu-tulu suhte siis, kui suunad kasutajaid kodulehele ostu sooritama. Facebooki piksel aitab Sul täpselt analüüsida, mitu eurot iga Facebooki reklaamile kulutatud euro Sulle tagasi tõi.


Kokkuvõtteks

Ilma Facebooki pikslita on Sinu reklaamile kulunud ressurss vähemalt pooleldi raisus. Sinu reklaamide sihtimine on poolik ja täpne tulemuste analüüs võimatu. Sul ei ole võimalik oma reklaame optimeerida olulistele tegevustele ja sellega teed enda jaoks õnnestumise väga raskeks.

Kui soovid mõttekaaslast ja abikätt Facebookis tulemuslikult reklaamimisel, siis anna endast meile märku!

Loe rohkem FCR Media Facebooki reklaamiteenuse kohta!


Võta ühendust ja alustame konsultatsioonist
 

Ole kursis värskete digiuudistega:

Eesti esimene digiturunduse
e-raamat algusest lõpuni
Omanda ülivajalikud teadmised kasumlikumate turundusotsuste tegemiseks

Soovin e-raamatut

Kui terve on sinu koduleht? Testi tasuta! Open