Uudised / blogi
04.05.2017

Digiturundus kui investeering - kuidas investeeringud tasuma saada?

Martin Varrand, digiturunduse spetsialist: Digiturundus on tulnud selleks, et jääda. See on muutnud viisi, kuidas ettevõtted oma tooteid ja teenuseid turundavad, ja mis peamine, kuidas turunduse tulemusi mõõdavad. Õigem on ehk öelda, et digiturundus pakub selleks enneolematuid võimalusi. On veel üksjagu teed minna, et kõik ettevõtted selle potentsiaali mõistaksid ja seda kasutaksid.


Digiturundust saab ja tuleb mõõta

Hea digiturunduse alus on tulemuste mõõtmine, analüüsimine ja selle põhjal pidev turundustegevuste parandamine. Kõige tähtsam tööriist on Google Analytics, mis annab Sulle võimaluse mõõta liiklust kodulehel.

Tänapäeval ei ole enam mõeldav, et turundusega tegelev ettevõte ei mõõda ...
... millistest keskkondadest tuleb tema jaoks kõige väärtuslikum liiklus;
... kui palju sooritatakse kodulehel soovitud tegevusi ehk täidetakse eesmärke;
... millistesse digiturunduse kanalitesse on kõige olulisem investeerida.
 
Digiturundajatel ei ole võimalik tulemusi ilustada: statistika näitab täpselt, kui edukas üks või teine reklaam oli, ja Sinul kui reklaami tellijal on oluline seda jälgida.

Meil on võimalus seda kõike mõõta, seega ei ole mõeldav, et me ei uuri välja, milline  turunduskanal loob meile suurimat investeeringu tasuvust. Digiturundajatel ei ole võimalik tulemusi ilustada: statistika näitab täpselt, kui edukas üks või teine reklaam oli, ja Sinul kui reklaami tellijal on oluline seda jälgida.

Hea digiturunduse tava on see, et jälgitakse tervet kasutaja teekonda –  alates reklaami nägemisest kuni kodulehel soovitud tegevuse sooritamiseni. Iga reklaami näitamine, iga klikk, iga võimalik mõõdik, mis näitab kasutaja tegevusi Sinu kodulehel, peab olema salvestatud. Ainult tänu sellele on võimalik Sinu reklaame, kodulehte ja selle kasutajamugavust parandada, et Sinu ärilised eesmärgid täituksid ja investeering digiturundusse oleks tasuv.
 

Enne kui mõõdad, sea eesmärgid

Turunduse mõõtmisel ei ole mõtet, kui Sa ei oska öelda, kas tulemus oli hea või halb. Selleks et teha vahet, tuleb seada mõõdetavad eesmärgid. Digiturunduses on kõik mõõdetav ja seetõttu peab ka eesmärk olema numbriliselt sätestatud. Lisaks mõõdetavusele peab eesmärk olema võimalikult täpne ja saavutatav.
 
...mistõttu sobib turundustegevuse ülimaks mõõdikuks kõige paremini investeeringu tasuvus (ROI – Return on Investment). Lihtsustatuna ütleb see mõõdik, mitu eurot Sa iga turundusele kulutatud euro pealt tagasi teenid.

Mõõdikuid, mille järgi seada turundustegevuse eesmärke, võib olla palju. Küll aga olen seisukohal, et iga ettevõtja lõppeesmärk on rohkem müüa, mistõttu sobib turundustegevuse ülimaks mõõdikuks kõige paremini investeeringu tasuvus (ROI – Return on Investment). Lihtsustatuna ütleb see mõõdik, mitu eurot Sa iga turundusele kulutatud euro pealt tagasi teenid. Üldine hea digiturunduse vahekord on 5 : 1 ehk iga digiturundusse paigutatud euro kohta peaksid tagasi teenima viis eurot.

Loomulikult oleneb tegelik tasuvus väga mitmest asjaolust. Selleks et seada realistlik eesmärk, tuleb analüüsida ettevõtte tegevusvaldkonda, toodet, potentsiaalset klientide hulka, kodulehte (selle kasutajamugavust, loogilisust) jne. Eesmärk peab olema realistlik, et liiga vara püssi põõsasse ei visataks. Kui alustad digiturundusega, ei maksa kohe oodata ulmelisi tulemusi. Digiturundus on pikaajaline töö, mis seisneb tulemuste analüüsis ja nende põhjal paranduste tegemises. Vaid nii on võimalik ajas kasvada ja pidevalt eesmärke suurendada.
 

Jälgi õigeid andmeid

Tuleb tihti ette, et keskendutakse valedele numbritele ega looda isegi võimalusi selleks, et olla kursis õigete andmetega. Eriti tihti tuleb seda ette Facebooki reklaamide puhul. Kuigi Facebooki reklaamid ja nende analüütika võimaldavad väga täpselt mõõta, kui mitu eurot teenib tagasi 1 Facebooki reklaamile kulutatud euro, kasutatakse seda võimalust ülimalt vähe.
Küll aga näen väga tihti reklaamijaid, kelle eesmärk on kodulehel rohkem müüa, kuid reklaamide edukust mõõdavad nad klikkide arvu ja klikihinnaga.

Peamised mõõdikud, mida Facebookis jälgitakse, on fännide ja meeldimiste arv, reach (kui mitme inimeseni Sinu reklaam jõudis), klikid reklaamil, kliki hind. Kui eesmärk ongi otseselt jälgitav mõne ülaltoodud parameetriga, siis on kõik korras. Küll aga näen väga tihti reklaamijaid, kelle eesmärk on kodulehel rohkem müüa, kuid reklaamide edukust mõõdavad nad klikkide arvu ja klikihinnaga.
 
Selleks et digiturundus saaks Sinu ettevõtte jaoks olla investeering, mitte kulu, tuleb mõista digiturunduse pakutavaid võimalusi.
 

Pea meeles järgnevat:

  • sea mõõdetavad ja realistlikud eesmärgid;
  • koosta plaan ja strateegia, mille järgi toimetama hakkad;
  • jälgi ja analüüsi õigeid andmeid. Õiged andmed on need, mis kajastavad sinu eesmärkide täituvust. Samuti näitab õigete andmete jälgimine Sulle, kui palju või vähe Sinu reklaamid raha tagasi teenivad;
  • tee andmete analüüsi põhjal parandusi. Pane kahjumlikud reklaamid kinni ja suuna eelarve toimivatesse lahendustesse;
  • ole järjepidev – ära oota tulemusi üle öö. Testi – mõõda – paranda.



Nüüd annan sõna sinule...

Kuidas on lood Sinu ettevõttes? Kas Sinu pingutused on saanud vääriliselt tasutud? Kui näed, et on ruumi paranemiseks, siis võta meiega ühendust ja kuulame Sind ära!

Ole kursis värskete digiuudistega:

Eesti esimene digiturunduse
e-raamat algusest lõpuni
Omanda ülivajalikud teadmised kasumlikumate turundusotsuste tegemiseks

Soovin e-raamatut

Kui terve on sinu koduleht? Testi tasuta! Open