Uudised / blogi
21.04.2017

13 põhjust miks Google AdWords Search kasu ei too

Siiri Oden, Google AdWords’i kontohaldur  toob välja 13 põhjust, miks AdWords’i reklaam tihtipeale kasu ei too.
 
Paljud ettevõtted kasutavad Google AdWords Search'i (otsinguvõrgustikku) ja nagu ma varem kirjutanud olen, siis paljud neist saavad AdWordsist ka suurt kasu. Samas, leidub mitmeid ettevõtteid, kelle arvates on Google AdWords ebaefektiivne reklaamikanal. Miks siis kõik AdWords Search kampaaniad tulemuslikud ei ole? Vaatame üle enimlevinud põhjused.
 
  1. Kampaanial puudub eesmärk

Eesmärgi püstitamine on nii iseenesestmõistetav tegevus, et võib vahel täiesti ununeda. Kas oled mõelnud, mida Sa AdWords’i reklaamiga saavutada soovid?
Tõsta kontaktipäringute arvu? Suurendada veebilehe müüki? Tõsta offline-poe külastatavust? Tuua veebilehele rohkem külastajaid läheneva ürituse kohta lugema? Tõsta inimeste seas bränditeadlikkust oma brändi kohta? Või hoopis midagi muud?
Kui Sa pole sellele küsimusele mõelnud, siis ilmselt pole Sa ka kampaania loomisel sellest juhindunud. See on ka põhjus, miks võib tunduda, et kampaania ei tööta hästi.

Näiteks: Kui oled kohvikupidaja ja soovid kohvijoojatele tutvustada uut kohvisorti, siis ära kasuta märksõnana selle sordi nime, sest inimesed ei oska uut kohvisorti veel otsida. Pigem võiksid kasutada märksõnu nagu „kohv“, „jahvatatud kohv“, „kohvioad“, “maitsekohv“ jne. Reklaamis võiksid väärtuspakkumisena välja tuua, et tootevalikus on uus erilise maitsega kohv ja kutsuda kasutajaid selle kohta rohkem lugema. Selleks tuleb kasutajad suunata reklaamiga vastavale tootelehele, kus on välja toodud uue kohvi omadused ja eripärad ning näiteks mõni põnev kohvijoogi retsept, tellimisvorm või müügikohad.
Enne AdWords’i kampaania loomist mõtle läbi, mis eesmärgil Sa kampaania lood ja lähtu sellest märksõnade valikul ning reklaamide koostamisel.
 
Enne AdWords kampaania loomist mõtle läbi, mis eesmärgil sa kampaania lood ja lähtu sellest märksõnade valikul ja reklaamide koostamisel.
 
  1. Tulemusi ei mõõdeta

Igasugu internetiturundusega seotud tegevuste puhul on oluline tulemusi mõõta ja analüüsida. Kui Sa seda ei tee, siis kuidas Sa tead, et AdWords ei ole efektiivne? Väga võimalik, et tegelikult on AdWordsi kampaania efektiivne, aga Sa lihtsalt ei tea seda. Seega peaks kindlasti oma kampaania eesmärgist lähtuvalt jälgima erinevaid parameetreid (näiteks: konversioonid, konversioonimäär, klikid, klikimäär, klikihind jne). Analüüs aitab mõista, kas kampaania on tulemuslik või mitte.

 
  1. Ebarealistlikud ootused

AdWords Search on küll väga võimas reklaamikanal, kuid igal kanalil on omad piirid. Näiteks kui AdWords’i kaudu jõuab kodulehele 200 külastajat, siis ei ole realistlik oodata, et neist 100 sinuga ühendust võtab. Sama teooria kehtib veel paljude teiste näitajate kohta. See tähendab, et tõhusaimaks AdWords’i tulemuste hindamiseks on Google Analytics'is AdWords’i tulemuste võrdlemine kodulehe keskmiste tulemustega.

 
  1. Kampaaniat ei optimeerita

Väga harva läheb reklaamijatel nii hästi, et loodud kampaania toimib kohe ja jääb edaspidi iseseisvalt toimima. Tavaliselt on vaja kampaaniaga pidevalt töötada ja seda optimeerida – teha tulemuste põhjal muudatusi ning katsetada erinevaid võimalusi, et tulemusi parandada. Kampaania optimeerimine peaks olema järjepidev töö.

 
  1. Ebatäpsed märksõnad

Päris sageli juhtub nii, et reklaamijad kasutavad küll toote või teenusega seotud sõnu, kuid tegelikult need sõnad ei viita otseselt sellele tootele või teenusele. Teisisõnu, kasutatakse liiga üldiseid märksõnu. See ei pruugi vale taktika olla, kuid üldjuhul on sel juhul vaja pisut rohkem kogemust AdWords’i kontohalduses, samas ka siis ei pruugi kampaania maksimaalselt efektiivne olla.
Pigem võiks nii parema tulemuse saamiseks kui ka enese väiksema AdWords’i kogemuse puhul kasutada võimalikult täpseid toote või teenusega seotud märksõnu.
Näiteks: Kui Sa soovid müüa õmblusmasinaid, siis sõna „õmblemine“ on küll tootega seonduv sõna, kuid ilmselt mitte kõige tõhusam sõna. Alustuseks proovi pigem sõnu ja sõnaühendeid nagu „õmblusmasinad“, „õmblusmasinate müük“, „soodsad õmblusmasinad“ (eeldusel, et sul on soodsad õmblusmasinad) jms. Need märksõnad viitavad sellele, et inimene otsib võimalust osta õmblusmasinat, mitte õmblusteenust.

 
  1. Puuduvad märksõnade vastetüübid

Märksõnade vastetüüpidest pole paljud tihti kuulnudki. AdWords Search’is on nelja tüüpi märksõna vasteid ja nende funktsiooniks on ära määrata, kui suure otsingufraasi variatsiooni korral reklaami näidatakse. Tundub lihtne lisafunktsioon, kuid tegelikult võib see oskamatu kasutamise korral olulist rahalist kahju tuua või hoopiski piirata kampaania potentsiaali, mistõttu on tegu üliolulise seadistusega.
Vaikimisi kasutab AdWords kõige rohkem märksõna variatsioone lubavat vastetüüpi, mis üldjuhul on reklaamija jaoks kõige kulukam ja ebaefektiivsem.
Näiteks: Kui lisad kampaaniasse märksõna „koeratoit“ ja märksõna vastetüüpi ei täpsusta, töötab see vaikimisi laia vastetüübina ning Su reklaame võidakse näidata ka selliste otsingute peale nagu „koerakuut“ ja „kassitoit“. Soovitan tutvuda erinevate märksõna vastetüüpide võimalustega ja neid julgelt katsetada.

 
  1. Puuduvad negatiivsed sõnad

Sageli jäävad negatiivsed märksõnad tavaliste märksõnade kõrval täiesti tähelepanuta, kuid see võib olla suur viga. Negatiivseid sõnu kasutatakse selleks, et reklaamide näitamist teatud märksõnade puhul blokeerida. Kui otsingufraas sisaldab nii Sulle olulist märksõna või selle variatsiooni aga ka Sinu lisatud negatiivset märksõna, siis reklaami ei kuvata. Miks blokeerida reklaamide näitamist?
Näiteks: Kui Su ettevõte müüb uusi tööstuslikke tolmuimejaid, siis pole mõtet näidata reklaame neile, kes soovivad osta kasutatud tööstuslikku tolmuimejat.
Analüüsi, milliste otsingufraaside puhul Sa ei sooviks reklaame näidata ja võta vastavad negatiivsed märksõnad kasutusele.
Selgita välja, milliste otsingufraaside peale sa ei sooviks reklaame näidata ja võta vastavad negatiivsed märksõnad kasutusele.
  1. Ebatäpne asukoha sihtimine

Kui Su ettevõte pakub teenust vaid Harjumaal, siis kas tahad üldse Valgas oma teenust reklaamida? Tõenäoliselt mitte. Aga kas Sa Google AdWords’ile ka selle info edasi andsid? Tee seda kindlasti.

 
  1. Vale klikihind

Tihti näeme, et probleemiks on valed klikihinnad. Liiga madal klikihind jätab väärtuslikest külastustest ilma ning liiga kõrge kulutab eelarvet ning tõstab konversioonikulu, mistõttu kampaania ei pruugi olla kasumlik. 
Seega tasuks pidevalt klikihindadel silma peal hoida ning optimeerida seda nii, et see tooks maksimaalset kasu. Katsetada võiks erinevaid klikihindasid, et näha, milline on kampaania efektiivsus erinevatel reklaamipositsioonidel.

 
  1. Automaatne klikihind

Kui kampaaniat luues ise klikihinnale tähelepanu ei pööra ja automaatset klikihinda ära ei muuda, siis kasutab AdWords automaatset klikihinnastrateegiat ja seda ilma maksimaalse klikihinna piiranguta. See tähendab, et klikihind ei ole Sinu poolt kontrollitav ja võib kergesti ebaotstarbekalt kõrgeks kujuneda. Mõistlikum oleks kasutada manuaalset klikihinnastrateegiat ja klikihindasid muuta vastavalt tulemustele.

 
  1. Väike eelarve

Kehtib rusikareegel, et mida konkurentsitihedam valdkond, seda suuremat eelarvet on vaja. Muidugi saab alati kasutada vähem ja täpsema vastetüübiga märksõnu ning sihtida odavama klikihinnaga madalamaid reklaamipositsioone. Meie praktika on näidanud, et väiksem eelarve võib lõppkokkuvõttes hoopis kulukam olla, sest kulu ühe saavutatud eesmärgi (konversiooni) kohta on sageli väikse eelarve puhul kõrgem kui suurema eelarve puhul.
Seega ei peaks suuremasse eelarvesse suhtuma kui suuremasse kulusse, vaid kui suuremasse investeeringusse, kuna AdWords’i reklaam peaks alati tooma tulu, mitte kulu.

 
  1. Nõrgad või eksitavad reklaamtekstid

Kuigi ülalkirjeldatud aspektid on väga oluline osa AdWords’ist, ei pruugi neist siiski väga palju abi olla, kui reklaamtekstid on mittemidagiütlevad või kehvemal juhul isegi eksitavad. Tasuks üle vaadata, kas reklaamtekstid ikka annavad soovitud infot kliendile edasi ning kutsuvad soovitud tegevusele.
Kui Sul on sooduspakkumisi, siis kas need kajastuvad ka reklaamis? Samuti peaks üle vaatama, kas reklaamidele on lisatud reklaamilaiendid, millega saad reklaamtekstidele infot lisada.

 
  1. Nõrk maandumisleht

Mõnikord võib ka nii juhtuda, et Google AdWords ei too soovitud tulemust. Kampaania võib olla ükskõik kui hea, aga kui kodulehekülg või pakutav toode on kehv, siis enamikul juhtudest jäävad AdWords’i tulemused samuti kehvaks.
Vaata üle, et Su koduleht oleks ajakohane, informatiivne, kasutajasõbralik, kiire, kaasaegne ja ka mobiilisõbralik.

 

Kokkuvõtteks

Kui Sul on teadmised erinevate AdWords kampaaniate haldamise osas ning piisavalt aega, on Google AdWords Search kampaaniate haldamine üsna lihtne ja kasumlik tegevus. Peamine on pidevalt  kampaaniate tulemusi jälgida, analüüsida ja nende põhjal õigeid muudatusi teha, sest konkurendid ei maga ja proovivad oma kampaaniatest parimaid tulemusi saada.
Kehvasti toimiva kampaania puhul on parim lahendus eelmainitud muudatusi tegema hakata, et leida antud kampaania jaoks sobivaim seadistus. Kui sulle tundub, et oskusi jääb väheks, tulemused muudatustest hoolimata ei parane või sa ei taha kulutada aega ja raha ise pusimisele, võta meiega ühendust ja me aitame Sind hea meelega!

  Võta ühendust!

Ole kursis värskete digiuudistega:

Eesti esimene digiturunduse
e-raamat algusest lõpuni
Omanda ülivajalikud teadmised kasumlikumate turundusotsuste tegemiseks

Soovin e-raamatut

Kui terve on sinu koduleht? Testi tasuta! Open