Ülivajalik Remarketing ehk taasturundus– Kellele ja miks? - FCR Media OÜ
1160
post-template-default,single,single-post,postid-1160,single-format-standard,cookies-not-set,mkd-core-1.1,post-ulivajalik-remarketing-ehk-taasturundus-kellele-ja-miks,ajax_fade,page_not_loaded,,fcr media burst child-child-ver-1.0.0,burst-ver-2.1, vertical_menu_with_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive,"><!-- Google Tag Manager (noscript) --><noscript><iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-PSH264L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"></iframe></noscript><!-- End Google Tag Manager (noscript) --><br style="display:none;
Ülivajalik Remarketing ehk taasturundus

Martin Kesküll, kontohaldur: Remarketing (ka retargeting) ehk eesti keeles taasturundus on see, kui näitame oma reklaame neile inimestele, kes on me kodulehte või mobiiliäppi juba külastanud, kuid meile soovitud tegevuse sooritamata jätnud.

Martin lisab, et taasturundus on heaks võimaluseks nende potentsiaalsete klientide (soovitud tegevuse pooleli jätnud kasutajad) uuesti tagasi toomiseks. Sealjuures on remarketing iga targa turunduskampaania oluline osa, kuna kliendiga on side juba loodud. Remarketing kampaaniaid võib kasutada ka ainsa kampaaniana, kuid sel juhul on oluline arvestada kodulehe üldist liikluse mahtu. Kui kodulehe liiklus on madal, siis ka listid täituvad aeglasemalt.

Miks on remarketing kasulik?

Üks peamisi AdWordsi eeliseid on see, et saad täpselt paika panna, kellele, kus ja millal reklaame näitad. Remarketingi eeliseks on lisaks veel ka see, et saad neid ostukavatsusega inimesi, kes Sinu kodulehekülge on juba külastanud, uuesti sihtida. Selleks mõtle välja sõnum või pakkumine, mis paneks kasutajat sel korral reageerima.

 

  1. Võimalus luua erinevaid sihtrühmi ja näidata neile erineva sisuga sõnumeid

Taasturunduse tegemise jaoks on võimalik Google Analyticsis luua erinevaid sihtrühmi, mis tähendab, et korraga saab taasturundust teha mitmetele erinevatele sihtrühmadele ja nende segmentidele. Näiteks saab taasturundust teha neile, kes on Sinu veebilehel viibinud kauem kui 120 sekundit, külastanud enam kui kolme sisulehte, kuid pole mõnda seatud eesmärki täitnud. Selliste tingimuste juures näidataksegi Sinu reklaame ainult nendele, juba kodulehekülge külastanud inimestele, kes konkreetsetele kriteeriumitele vastavad.

 

  1. Mõõdetavad tulemused ja kampaania optimeerimine selle perioodi vältel

Erinevate digikampaaniate eeliseks võrreldes traditsioonilise meedia kampaaniatega on nende täpne mõõdetavus. Remarketingi kampaania puhul saab erinevate reklaamsõnumitega loodud sihtrühmade peal testida, millised reklaamid paremini toimivad. Seegi on ülivajalik, et saaksid testida erinevaid sihtrühmi.

 

  1. Võimalus püüda kliente, kes on juba kodulehte külastanud

Võrreldes tavapärase otsingu- või displeikampaaniaga on taasturunduse eeliseks nendele külastajatele reklaami näitamine, kes on juba Sinu kodulehekülge külastanud ja kes on tõenäoliselt ka toodetest või teenustest rohkem huvitatud.

 

  1. Maksad vaid külastuste eest

Nii nagu otsingukampaania puhul, maksad ka remarketingi kampaania puhul vaid kodulehe külastuste eest. Sealhulgas oskuslikult tehes on võimalik sihtida reklaame suurtele lehtedele. Eesti puhul näiteks Postimees ja tuhanded muud populaarsed lehed.

 

  1. Eelarve sõltub kodulehe liikluse mahust

Remarketingi eelarve on sõltuv kodulehe liikluse mahust. Mida suurem on liiklus kodulehel ning mida üldisemad on remarketingi kampaaniaks loodud sihtrühmad, seda suurem on ka reklaamikampaania eelarve.

 

  1. Kasvab brändituntus
    Kui Sa tegeled oma reklaami näitamisega pidevalt, tekib neil alateadvuses Sinu brändiga side. Kui neil on piltlikult öeldes valida viie toote vahel ning nad on Sinu reklaami näinud, on tõenäosus oluliselt suurem, et bränditeadlikkuse pealt sooritavad nad ostu Sinu kasuks.

Kellele sobib remarketing’i kampaania?

Google Adwordsis on võimalik teha mitut erinevat tüüpi remarketing kampaaniaid. Neil kõigil on aga ka omad tingimused, mis peavad olema eelnevalt täidetud, et kampaania saaks üldse toimida.
Remarketing’i kampaania loomine eeldab, et Sul on olemas Adwords konto ning kodulehele paigaldatud ka Google Analytics kood, mis võimaldab kodulehe liikluse statistikat koguda.

Enne remarketing kampaania loomist ja alustamist on Google Analytics keskkonnas vaja teha seadistus, et hakata koguma remarketing liste. Analytics peaks olema lingitud ka Adwordsi kontoga, et neid liste oleks võimalik Adwordsis ka rakendada.
Remarketing liste on võimalik luua ka Adwordsis endas, kuid sihtrühmade segmenteerimine pole nii efektiivne kui Analyticsis loodud taasturunduse nimekirjade puhul ja seega tasuks neid liste hallata pigem läbi Google Analytics keskkonna.

Oluline on kindlasti tähele panna, et kui kodulehe liiklus on väike, võtab listide kogumine aega, eriti kui soov on reklaame näidata väga spetsiifiliselt loodud nimekirja alusel.
Remarketingi kampaania ei sobi seega nendele ettevõtetele, kelle puhul on kodulehe liiklus madal ja seega listide kogumine raskendatud. Seda liiklust on võimalik kergesti kasvatada, tehes samaaegselt ka teisi kampaaniaid, mis kodulehele liiklust juurde toovad.

Kokkuvõtteks

Kui soovid täpselt ja efektiivselt oma ettevõtet reklaamida inimestele, kes juba on Sinu kodulehel käinud, võiksid kindlasti proovida Adwordsi remarketingi võimalusi. Kampaania seadistamine ja tulemustele optimeerimine võib küll algaja jaoks aeganõudev olla, kuid AdWords on kasulik erinevas suuruses ettevõtetele. Kui soovid maksimaalselt ära kasutada Remarketing’i võimalusi, aga Sul on küsimusi või ise ei oska/ei jõua sellega tegeleda, võta meiega ühendust ja me aitame Sind hea meelega!

Postituse märksõnad:

Seotud artiklid