Google Display

Google AdWords Display reklaam

 

Mis on Google Display reklaam?

AdWords Display puhul on tegemist reklaamikanaliga, mis on üks osa Google AdWordsist ning reklaamidega, mis ilmuvad tuhandetel erinevatel lehtedel. Kui traditsiooniline turundaja ostab bannerikoha ühte kindlasse kohta, siis Google Display puhul on võimalik "osta" see tuhandetesse kohtadesse, makstes vaid kliki eest. Mis on Google Display puhul veel oluline, on see, et sellega hoiab kokku suure hulga aega - Su reklaam valib ise koha, kus on Sinu kliendid.

Kuidas ta seda teab kus on minu kliendid? Nagu kõikide tänapäeva reklaamide puhul, nii ka Google Display puhul, on oluline määratleda sihtrühm, et Sinu reklaam jõuaks vaid neile inimestele, kes on Sinu toodetest/teenustest huvitatud.
Õige turundaja teab, et möödas on need ajad, mil reklaami näidati kõikidele, olenemata sinu sihtrühmast. Tänapäeval loob parimad võimalused täpne sihtimine, mis hoiab ka eelarve madalamal.

AdWords Display (sisuvõrgustik) on Google’i reklaamkanal, mis täiendab AdWords Otsingureklaame võimaldades näidata reklaame kasutajatele, kes veel aktiivselt Sinu poolt pakutavaid teenuseid ja tooteid ei otsi, suurendades kaubamärgi ja eripakkumiste nähtavust soovitud sihtgrupile.

Erinevus Google otsinguvõrgustiku ja Display-võrgustiku vahel

Google otsinguvõrgustikuna teame seda kui midagi Googles otsides ilmuvad otsingutulemuste üles reklaamid. See on seotud otsese huviga. Inimene Googeldab näiteks saematerjal, siis kuvatakse talle ka vastavasisulisi reklaame. Ehk inimene, kes otsis antud sõna, on järelikult huvitatud sellest, et talle kuvatakse ka sellega soetud reklaame.

Google Display-võrgustik erineb selle poolest, et inimene küll otsingut ei soorita, kuid reklaame kuvatakse neil lehekülgedel, mida me külastame. Näiteks me oleme tehnikahuviline, siis näidatakse meile tehnikaga seotud reklaame neil lehekülgedel, mida me külastame. Nendeks reklaamide ilmumise kohaks võivad olla sellised meediumid nagu youtube, postimees.ee, delfi jpm. Tõenäoliselt olete mõelnud mingit väikest välismaist lehte külastades, et miks siin on Eestikeelsed reklaamid, siis selle taga on ka Google Display-võrgustik.

Erinevus on ka klikitavuses ehk CTRis. Kuna otsinguvõrgustiku puhul otsingut tegev inimene on konkreetse huviga, on ka see number suurem. Eesti keskmine CTR on 5% lähedal. Display võrgustiku-kampaaniate puhul, kuna otsijad ei käi otsese otsuhuviga teistel lehekülgedel, on ka CTR väiksem, keskmiselt 0.1%
Kuidas saab väiksem klikitavus parem olla? Brandingukampaaniateks
- näidatakse palju, klikitakse vähe. Ja maksatakse vaid kliki maksumusest. 1000€ eelarve eest näidatakse ettevõtte sõnumit, logo või üleskutset palju.


Kellele on Google AdWords Display-võrgustik mõeldud?


AdWords Display reklaamkanal sobib kõige paremini reklaamijatele, kes:
  1. soovivad viia kasutajad kurssi enda eripakkumistega
  2. pakuvad tooteid või teenuseid mida kasutajad aktiivselt ei otsi (näiteks turul uued ja väga spetsiifilised tooted)
  3. soovivad üles leida oma parimad sihtgrupid
  4. Tugevate brändingukampaaniate puhul

Tarbija jaoks toimib reklaam järgnevalt:


Teadlikkus > huvi > soov > ost

Kuidas kampaaniaid sihitakse?

 

Teksti- ja bännerreklaame ning animeeritud bännereklaame saab näidata erinevatel veebilehekülgedel, mis teenivad lisaraha Google AdSense reklaamide kuvamisega. AdWords Display reklaamide näitamisel saab kaustada järgmisi sihtimisvalikuid: geograafiline asukoht, mobiilsed seadmed, vanus, sugu, huvid, teemad, märksõnad, paigutused ja remarketing’i listid (külastajad, kes on Sinu kodulehte külastanud ja sellelt lahkunud).

 

  • Huvid – reklaamide näitamine kasutajatele, keda Google seostab huviga antud valdkonna vastu (kõige laiem)

 

  • Teemad – reklaamide näitamine lehekülgedel, mis seostuvad kampaaniateemaga

 

  • Märksõnad – reklaamide näitamine lehekülgedel, mille sisus esinevad soovitud märksõnad

 

  • Paigutused – reklaamide näitamine konkreetsetel lehekülgedel või teemalehtedel (suuremates portaalides)
     


Kuidas kujuneb kampaania hind?

Kampaania eelarve sõltub kampaania eesmärkidest. Kas on tegevust bränditeadlikkuse tõstmise, toodete välja toomise või millegi muuga.
soovitud kasutajagrupi suurusest, konkurentsist soovitud kasutajatele ja reklaamipaigutustele sõltub ka hind



Kampaaniate puhul saab kasutada erinevaid hinnastamisviise:

Klikipõhine (CPC/cost per click) - reklaamija maksab iga tema kodulehele suunatud kasutaja eest.


Kliendipõhine (CPA/cost per acquisition) - reklaamija maksab iga saadud kliendi eest. CPC arvutatakse ümber CPA-ks vastavalt sellele, kui palju sooritavad lehele suunatud külastajad kokku lepitud tegevusi, täites nii reklaamikampaania eesmärki. Levinumad tegevused on näiteks reklaamija jaoks oluliste lehekülgede vaatamine, päringu- või hinnapakkumise vormi täitmine, broneering ja müük.


Reklaami näitamise põhine (CPM/cost per 1000 impressions) - reklaamija maksab reklaamide näitamise arvu pealt.

Tõsta brändituntust ja müüki AdWords Display kampaaniaga!

Küsi pakkumist

Eesti esimene digiturunduse
e-raamat algusest lõpuni
Omanda ülivajalikud teadmised kasumlikumate turundusotsuste tegemiseks

Soovin e-raamatut

Kui terve on sinu koduleht? Testi tasuta! Open