SEO versus Adwords II osa

Google Ads jaguneb suures osas kaheks: Ads Search ja Ads Display.

Google AdWords tööriistad jagunevad suures osas kaheks: Google Search ja Google Display Network. Kindlasti peaksid mõlemad olema oluline osa Sinu digikampaaniast. Loe lähemalt, millal ja mida kasutada.

Ads search

Search võimaldab teha kiireid ja laiapõhjalisi kampaaniad vastavalt vajadusele ning hetke (müügi)eesmärkidele.

Tihti piirdutakse search-kampaaniates arusaamaga, et ainuke võimalus ülesehituseks on klassikaline (pildil näidatud variant). Unustatakse ära remarketing listide võimalused – RLSA (remarketing lists for search advertising). Antud lähenemine annab võimaluse suunata oma reklaam täpselt nende inimesteni, kes on vastava kampaania vastu juba mingil määral huvi tundnud. E-poe näitel saame püüda täpselt neid inimesi, kes on külastanud näiteks vastava kampaania ostukorvi. Lisades {keyword:märksõna} lisandi saame muuta reklaami äärmiselt personaalseks, mis hästi implementeerides paneb klienti tundma, et tegemist on isegi personaalse pakkumisega.

Ads Search plussid

  • Võimalus väga täpselt ostuhuvilistele klientidele sihtida
  • Võimalus jõuda õige kliendini õigel ajal (ostuotsuse tegemisel)

Ads Search miinused

  • Laiapõhjaline kampaania võib osutuda kalliks
  • Eesmärkide ebaselge kirjeldamine võib reklaami suunata valede inimesteni

Kasutamine – Google Ads reklaamide kasutamine oleneb suuresti püstitatud eesmärkidest ning reklaamikampaania vajadusest. Parim tava on kasutada Ads Search’i kui soovitakse suurendada müüki (aastaringselt või osana kampaaniast).

Ads Display

Google Display Network on bänneritepõhine reklaam Google partnerite veebilehtedel. Olgu lisatud, et täna kuuluvad Eestis sinna alla ka suurimad meediaväljaanded nagu Delfi, Postimees jpt. Display reklaame kasutatakse enamasti brandingu eesmärkidel, jõudmaks oma sõnumiga laiema üldsuseni. Antud valdkonna suurimaks plussiks on kindlasti täpse sihtimise võimalus. Antud keskkonnas saab väga täpselt ära määratleda oma ettevõtte sihtrühma ning vastavalt sellele ka kohandada oma reklaamid.

Siinkohal peab kindlasti välja tooma ka remarketingi võimaluse. Display Remarketing annab võimaluse sihtida väga täpselt juba nendele inimestele, kes on varasemalt Sinu veebilehega kontaktis olnud. Remarketing listid annavad suurepärase võimaluse koguda listidesse inimesi, kes on olnud konkreetselt huvitatud Sinu tootest, olgu selleks inimesed, kes on käinud Sinu kontaktilehel või asetanud mõne toote ostukorvi. Antud lähenemine annab suurepärase võimaluse näidata neile huvi tundvatele klientidele juba personaliseeritud bännerit – nt „Siin on Sinu -10% ostukorvi asetatud tootelt“.

Display plussid

  • Võimalus jõuda väga paljude inimesteni
  • Võimalus kampaania funnelisikupärastada
  • Remarketing listide importimine

Display miinused

  • Inimestel võib esineda bänneri pimedust
  • Valesti suunates võib läbiklikkimise määr olla kesine

 

Kasutamine – tulles turule uue toote või teenusega on mõistlik Display Networki kasutada tuntuse kogumiseks. Sobib hästi brandingu lisakanalina, tõstes inimestes huvi antud toote või teenuse vastu. Remarketing liste implementeerides annab suurepärase võimaluse ehitada välja kasumlik müügikanal, mille õigesti kasutamisel on positiivne ROI (return on investment) juba paratamatus.
Google Ads koos oma kõikide võimalustega moodustab 80% Google kogukäibest ning seda ka põhjusega. Google AdS keskkond võimaldab olenemata ettevõtte suurusest suurepärast väljundit oma digitaalseid kanaleid kasvatada, seda aga ainult juhul, kui tööriistu õigesti kasutada.

Postituse märksõnad:

Seotud artiklid