SEO versus Adwords– puust ja punaseks (I osa) - FCR Media OÜ
1162
post-template-default,single,single-post,postid-1162,single-format-standard,cookies-not-set,mkd-core-1.1,post-seo-vs-adwords-puust-ja-punaseks-i-osa,ajax_fade,page_not_loaded,,fcr media burst child-child-ver-1.0.0,burst-ver-2.1, vertical_menu_with_scroll,no_animation_on_touch,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive,"><!-- Google Tag Manager (noscript) --><noscript><iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-PSH264L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"></iframe></noscript><!-- End Google Tag Manager (noscript) --><br style="display:none;
SEO versus Adwords I osa

Palju on vaieldud selle üle, millesse digiturunduse ajastul investeerida. Siinkohal lähevad ekspertide hinnangud tihti lahku– räägitakse, et SEO on kuningas ja vastupidi. Enamasti on sellel raskel filosoofilisel küsimusel lihtsam vastus, kui me arvatagi oskame. Hea turundusstrateegia läbib kõiki vajalikke kanaleid ning igal väljundil on oma aeg ja koht. Kirjutan lahti oma subjektiivse arvamuse selle kohta, millal, kuidas ja mida on mõitslik kasutada.

SEO

SEO ehk Search Engine Optimization või otsingumootori optimeerimine on tegevus, millega parandatakse kodulehtede leitavust otsingumootorite (Google, Bing, Yandex jt) poolt. Google otsingus näidatakse tulemusi, mille puhul võetakse arvesse kodulehtede asjakohasust ning autoriteetsust. Enne Google algoritmi (Pingviin) uuendust oli otsingumootoris parema  positsiooni saavutamiseks väga oluline koduleheväline optimeerimine, mis seostus suuresti Sinu veebilehele viitavate domeenide arvust. Pärast 2014 a. uuendust see aga suuresti muutus. Nüüdsest on kõige olulisem faktor relevantne sisu kodulehel, mis omakorda tähendab, et olenemata veebilehe suurusest ja eelarvest, võidab parema koha just see, kes toodab kõige kvaliteetsemat ning kasutajasõbralikumat sisu.

Palju on vaieldud selle üle, millesse digiturunduse ajastul (loe: praegu) investeerida. Siinkohal lähevad ekspertide hinnangud tihti lahku– räägitakse, et SEO on kuningas ja vastupidi.

Elulise tähtsusega on positsioon otsingutulemuste esilehel, sest 80% otsijatest ei liigu mitte kunagi edasi vaatama järgmistel lehtedel kuvatavaid tulemusi. 33% koguliiklusest võtavad endale kolm esimest otsinguvastet, seega SEO mõistes tasub kindlasti teada, mida tehakse.

SEO ehk kodulehe optimeerimine vs Google Ads

SEO plussid

  • Usaldusväärne liiklus
  • Soodne liiklus, mille vilju saab lõigata pikka aega
  • Kliendi harimine enda sisuga tekitab usaldust
  • Parandab kogu veebilehe efektiivsust (põrkemäär, konversioonimäärad)
  • Aitab AdWordsis vähendada kulu kliki kohta, sest optimeerimine kasvatab AdWords’is kvaliteediskoori, mille kaks (kolmest) elementi on relevantsus ja kasutajakogemus

SEO miinused

  • Ajamahukas
  • Väiksem paindlikkus märksõnade valikul

Kasutamine– SEO optimeerimine tuleb teha vastavalt oma pikaajalistele eesmärkidele. Püüda neid märksõnu, millega kliendid Sind kõige enam otsivad. Soovitatav on kirjutada oma teenuste kohta pikemalt (loe: sisuturundus), see tekitab usaldusväärsust ning ühtlasi aitab Google otsingutulemustes paremaid positsioone saavutada. Kindlasti tuleb järgida kodulehe struktuuri– iga sisuleht peab olema eraldi lehel ning sisaldama unikaalset sisu.

Postituse märksõnad:

Seotud artiklid