Korrektse ja olulise info omamine ettevõtluses on alati olnud seotud ettevõte tulu ja eduga. Kuna veebileht mängib tänapäeval äri õnnestumisel üha olulisemat rolli on väga oluline veebilehe, kui müügikanali, probleemidest võimalikult varakult teada saada.

Probleemide ennetamiseks või lahendamiseks on vaja vastata kolmele küsimusele:

  • Kas kliendid jõuavad ettevõtte poolt seatud eesmärgini?
  • Milline on kasutajakogemus?
  • Kas veebilehe indekseerimisel Google otsingumootoris esineb takistusi?

Kõik need teemad mõjutavad veebilehe kaudu tulevat müüki ja läbi kasutajakogemuse ettevõtte mainet, kuid kuidas nendest probleemidest teada saada? Sulle on abiks kaks täiesti tasuta tööriista: Google Search Console, mis on veebilehe leitavuse hindamise jaoks Google otsingumootoris ja Google Analytics, mis on kasutajate käitumise kohta tagasisidet andev statistika tarkvara.

Kas kliendid jõuavad eesmärgini?

Sellele küsimusele vastuse saamiseks on Sulle suureks abiliseks Google Analytics, mis kogub veebilehe külastajate kohta statistikat. On äärmiselt oluline, et Google Analytics’is oleksid seadistatud mõõdetavad eesmärgid – näiteks kontaktlehe külastused, kontaktvormi täitmised, e-poe ostud. Kuna Google Analytics peaks olema elementaare osa Sinu veebilehest, siis eeldame, et Sul see juba on. Juhul, kui Sul aga puudub arusaam sellest, kas Google Analytics’i kood on Sinu veebilehele lisatud, eesmärkide jälgimine seadistatud või Sul puudub statistikale juurdepääs, on paras aeg pöörduda, kas veebilehe arendaja või digiturundusagentuuri poole, kes kindlasti oskavad Sind selles küsimuses aidata.

Selleks, et hinnata, kas kliendid jõuavad soovitud eesmärgini leia vastav ülevaatlik raport liikudes „Acquisition“ -> „All Traffic“ -> „Channels“:

Selles raportis leiad erinevate kanalite üldisi näitajaid, nagu külastuste arv (Sessions), kasutajate arv (Users) ning veebiliikluse kvaliteedi näitajaid nagu põrkemäär ehk veebilehelt lahkujate osakaal (Bounce rate), keskmine seansi kestvus (Avg. Session Duration), eesmärgi täitumise määr (Goal Conversion Rate) ja täidetud eesmärkide arv (Goal Completions). Selleks, et hinnata, kas kliendid jõuavad veebilehele seatud eesmärgini on vaja hinnata eesmärgi täitumise määra ehk konversioonimäära (Goal Conversion Rate):

Erinevate allikate puhul on konversioonimäär erinev, sest erinevatest kanalitest tulevad tavaliselt erinevas tarbimise järgus olevad kasutajad. Näiteks Display (bänner-reklaam) kanalist võib osakaalult tulla kõige rohkem külastusi, kuid samas on sealne konversioonimäär kõige nõrgem, sest kanali eesmärk on bränditeadlikkuse kasvatamine ning konversioonimäär on tavaliselt 0,2–1% vahel.

Kõige paremad konversioonimäärad on tavaliselt otsingumootoritest tulevast loomulikul liiklusel (Organic Search) ja otsingumootorite makstud reklaamide kaudu tuleval veebiliiklusel (PPC), sest need kaks kanalit toovad üldjuhul kõige paremini sihitud kasutajaid veebilehele, seda muidugi kui kodulehe optimeerimine ehk SEO ja PPC kampaania on õigesti sooritatud/seadistatud/tehtud. Põhjus on selles, et otsingumootoreid kasutavad inimesed, kes on tarbimisele kõige lähemal. Sõltuvalt konkurentsist, on nende kanalite normaalne konversioonimäär Eestis 5-15%. Juhul kui selgub, et Sinu veebilehe kanalite konversioonimäär on alla 5% ehk vaid 5 inimest 100-st teostab päringu või ostu, võib tegu olla probleemiga: veebileht võib olla valesti optimeeritud, Google Ads kampaania valesti sihitud või on veebilehel takistused, mille tõttu lehele jõudnud kasutajad ei jõua seatud eesmärkideni. Teades oma kodulehe konversioonimäära ja keskmist tehingu väärtust on võimalik igaühel Google’i TestMySite tööriistaga prognoosida optimeerimise tasuvust ning konkurentide lehe kvaliteeti.

Kuigi Google Analytics ja Search Console võivad tunduda keerulised, on nad tohutult kasulikud tööriistad, mille abil saab hõlpsalt muuta oma veebilehe tootlikkust. Kui Sulle aga tundub, et nende kasutamine käib üle jõu või on need seadistamata, siis võta ühendust digiturunduse spetsialistidega, kes on oma ala eksperdid ning oskavad sinu küsimustele vastused leida ning probleemidele lahendused.

Artikli autoriks on meie SEO teenuse juht Jüri Hass.

Seotud artiklid