Hiljuti kirjutasime, kuidas leida märke veebilehe probleemidest kasutades Google Analytics’it (viite leiad artikli lõpust). Nüüd tutvustame tööriista, mille abil saad infot veebilehe SEO hetkeolukorrast otse Google’ilt. Veel olulisem on, et see annab infot muudatuste kohta Google’i algoritmides ning veebilehe indekseerimist takistavatest asjaoludest. Jutt käib Google Search Console’ist (endine Google Webmaster Tools).

Kas miski takistab veebilehe näitamist Google’i otsingumootoris?

Kui oled loonud Search Console’i konto, hakkab Google koguma veebilehe kohta erinevat infot, tulemusi hakkad nägema mitmetes põhjalikes raportites. Sõltuvalt veebilehe suurusest võib vajalik info koguneda üsna kaua, sest igale veebilehele antakse Googleboti külastuste limiit. Googlebot on otsingumootori robot, mis hakkab veebilehe alamlehti külastama ja edastama infot veebilehe tehniliste ning sisutekstide parameetrite kohta Goolgle’i serveritesse, kus andmeid omakorda analüüsitakse.

Tulemuste põhjal antakse veebilehele hinnang, millest hakkab sõltuma selle leitavus Google otsingumootoris. Näiteks suurte e-poodide ja portaalide puhul võib kogu protsess võtta isegi aastaid, juhul, kui neil puudub veebilehe struktuuri kajastav sisukorra fail sitemap.xml või kui selle asukohta pole lisatud Search Console’i keskkonda.

Mis on aga kasu Google Search Console’i raportitest?

Otsingutulemused ja info päringute kohta

Vajaliku raporti leiab „Performance > Search Results“ raportist. Vaikimisi näitab see raport veebilehe viimase kolme kuu tulemusi Google’i otsingumootoris. Üleval näeb infot graafiku kujul. Allpool otsiteminitega seotud infot tabeli kujul, kus näeb nii klikkide kui lehe näitamiste arvu.
Klikid tähendavad seda, et kasutajad klõpsasid otsingutulemuste lehel seal olnud viitele ning näitamiste arv seda, mitu korda näidati infot veebilehe kohta otsingutulemustes. Info saamiseks veebilehe positsioonide kohta otsingutulemustes tuleb aktiveerida positsioonide statistika. Selleks tuleb klikkida „Average position“ lipikule.

Nüüd saab teada, millistele olulistele märksõnadele peaks kodulehe optimeerimisel tähelepanu pöörama. Kui Sinu jaoks oluline märksõna on otsingutulemustes kümnendal positsioonil või tagapool, tähendab see, et veebileht pole piisavalt optimeeritud.

Indekseerimist takistavad vead ja takistused

Samuti ülioluline raport nimega „Coverage“ annab Sulle informatsiooni, mis on veebilehega valesti ja mis takistab lehe näitamist Google otsingutulemustes. Raport vastab neile küsimustele:

  • Kas on olnud probleeme serveritega?
  • Kas veebilehel on katkiseid viiteid?
  • Kas leidub dubleeritud sisu, mida otsingumootorid ei soovi veebilehtedel näha ja mis alandab veebisaidi tervikhinnet?
  • Kas on alamlehti, mis on küll Googleboti poolt leitud, kuid pole veel otsingutulemustesse lisatud?
  • Milliste alamlehtede indekseerimine on keelatud?
  • jpm

Antud raportis välja toodud vigadele peaks alati tähelepanu pöörama ja nendega tegelema. Samas, tavakasutajal võib raporti lugemisel teadmistest ning kogemustest puudu tulla — võiks kaaluda professionaalse SEO-spetsialistiga konsulteerimist, mis ei tarvitse tegelikult märkimisväärset kulu tähendada, sest tihti on raportite tulemustes välja toodud ka vigu, mille parandamisele pole mõtet aega või raha kulutada.
Selleks, et erinevate lehtede hetkeseisu vaadata, tuleb klikkida taas graafiku kohal olevaile lipikutele. Saamaks täpsemalt aru, milliseid alamlehti mingi probleem puudutab, tuleb klikkida tabelis probleemi kajastavale reale.

Kas veebilehel on probleeme mobiilisõbralikkusega?

Veebilehe mobiilisõbralikkus mõjutab lehe positsiooni otsingutulemustes märkimisväärselt.
Tänu Google Search Console’i „Mobile Usability“ raportile saad teada, kas Sinu veebilehel on vastavaid probleeme ja millised alamlehed ei ole Google’i silmis mobiilisõbralikud. Raport näitab vaikimisi neid puudusi, mis takistavad mobiilisõbralikkuse testi läbimist. Detailsema info nägemiseks tee klikk diagrammi all olevas tabelis vastavale reale.

Tavaliselt põhjustab veebilehe põrumist testis kujundus. Näiteks on tekstifondi suurus liiga väike, klikitavad elemendid liiga lähestikku, sisu laiem kui ekraan vms. Samuti võivad põhjuseks olla ka vead veebilehe koodis, serveri seadistustes või isegi kehvas lehe laadimiskiiruses. Igal juhul peaks nende probleemidega tegelema võimalikult kiiresti. Eriti siis, kui vead mõjutavad oluliste teenuste või toodete alamlehti.

Automaatsed teavitused

Raskematest probleemidest saadab Google Search Console ka teavitusi meili teel, kuid reaalselt ei jõua need tihti kohale. Nii võiks järjepideva regulaarsusega raporteid vaadata ise või leida SEO partneri, kes teeb seda Sinu eest ning oskab saadud infot õigesti kasutada.

Vaata ka:

https://www.fcrmedia.ee/seo-ise-kuidas-kodulehe-probleemidest-oigeaegselt-teada-saada/

 

Seotud artiklid