On-site SEO ja Off-site SEO- mis need on? - FCR Media OÜ
10801
post-template-default,single,single-post,postid-10801,single-format-standard,cookies-not-set,mkd-core-1.1,post-on-site-seo-ja-off-site-seo-mis-need-on,ajax_fade,page_not_loaded,,fcr media burst child-child-ver-1.0.0,burst-ver-2.1, vertical_menu_with_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive,"><!-- Google Tag Manager (noscript) --><noscript><iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-PSH264L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"></iframe></noscript><!-- End Google Tag Manager (noscript) --><br style="display:none;
On-site ja off-site SEO - mis need on?

Tihti räägitakse SEO-st (kodulehe optimeerimisest otsingumootoritele) üldise märksõnaga— SEO. Teemasse süvenedes selgub, et SEO jaotub kaheks väga oluliseks osaks. Vaatame lähemalt, mis need on.

Elmo Jõeleht, E-Kanalite müügijuht räägib, mis on vahe On-Site ja Off-Site SEO’l.

On-Site SEO– mis see on?

On-Site SEO (Ka on-page SEO) on oma olemuselt kõik, mis on seotud kodulehel toimuvaga. See on ka osa, mida üldsus teab paremini.

 

Sisu

Ka tühi kott (ja koduleht) ei taha püsti seista, on sarnane olukord ka ilma korraliku sisuta kodulehega. See peaks olema unikaalne ning kasutajale väärtust lisav. Kindlasti peaks sisu olema piisava pikkusega ning sisaldama Sinu tegevusega seonduvaid märksõnu. Tekst peaks olema tervikuna hästi loetav, relevantne ning vastama Sinu lehe külastajate küsimustele. Kirjutades mõtle eelkõige inimeste, mitte Google peale.

 

Pealkirjad

Tähtsad aspektid On-Site SEO puhul on ka pealkirjad ning nende korrektne liigendamine. Kindlasti peaks iga lehekülg sisaldama vaid ühte H1 pealkirja, ning erinevaid alapealkirju (H2, H3, H4). Elmo Jõeleht lisab, et neist sõltub struktuur ning heast struktuurist saab lugeja (ja ka Google) paremini aru.

 

Kiirus ja piltide optimeerimine

Piltide optimeerimine on samuti oluline ning määrab selle, kui kiiresti Su lehekülg laeb ning kuidas Google seostab pilte kodulehega. Samuti peaks piltide ALT-tag andma ülevaate pildil olevast. Meile kellelegi ei meeldi aeglaselt laadivad lehed ning seda võtab ka Google arvesse.
Sellel, kui kiiresti lehekülg laeb, on ka oluline roll ning sellest saab lugeda lähemalt Kissmetricsi blogist. Kui Su leht on väga mahukas, seal on palju alalehti ning pildimaterjali, peaksid mõtlema parema veebimajutuse peale.

 

Mobiilisõbralikkus

 

Mobile first

Kuna tehnoloogia arenedes liigub üha rohkem inimesi erinevatesse seadmetesse, on oluline ka mobiilisõbralikkus ning selle osatähtsus ainult kasvab. Meile kellelegi ei meeldi lehed, mis ei ole mobiilisõbralikud. Vähe sellest, et nutiseadmetes mittesõbralik koduleht ei saavuta häid positsioone, jääb see ka väärtuslikest klientidest ilma.

 

Meta kirjeldused

Korrektsed meta-kirjeldused on oluline osa sellele, kui paljud inimesed üldse Su lehele satuvad. Tihti ei kasuta Google kasutaja poolt loodud meta-kirjeldusi, kuid sellegipoolest peaks need läbimõeldult kirjutama, et kasutajad jõuaksid Sinu lehele. Kui mõnel alalehel on madal CTR ehk klikitavuse määr, on see otsene märk kehvast meta-kirjeldusest.

 

Kodulehe sisemine linkimine

Kodulehel linkimine (On-Site SEO puhul lehesisene linkimine) on samuti tihti alahinnatud tegevus. See annab aga lugejatele (ja Googlele) arusaama, et koduleht sisaldab väärtuslikku infot ka teistel lehtedel. Kui viitad mõnele artiklile oma lehe väliselt, on hea tava ka see lingina viidata.

 

Hea kasutajakogemus

Hea kasutajakogemus on ülimalt oluline. Tihti tehakse koduleht ning arvatakse, et nüüd on uks edule avatud. Kodulehte planeerides ning ehitades peaks läbi mõtlema funktsionaalsuse. Eriti oluline on hea kasutajakogemus siis, kui Sinu kodulehe eesmärk on olla Sinu müügimees.

Seda, kui edukas koduleht on, saab mõõta näiteks bounce-rate ehk põrkemääraga, lehel viibitud aja ja muude taoliste parameetritega. Oluline on ka konversioonimäär, mille parendamiseks tegeletakse CRO ehk konversioonide optimeerimisega. Sellest tuleb mõnes järgnevas kirjatükis õige pea juttu.

 

Kodulehe site-map

Kodulehe site-map peab olema Google’le kättesaadav. See annab talle ülevaate, kuidas Sinu lehte käsitleda. Kui see puudub, on Googlel palju raskem Sinu kodulehest aru saada.

Kui hakkas kripeldama, et mõni asi on tegemata, võta ühendust.

Aastal 2017 on mobiilisõbralikkus ülioluline!

Off-site SEO

Off-Site SEO (ka off-page SEO) on kogu info, mida Google leiab Sinu lehe kohta laiast internetiavarusest (kuid mitte Sinu lehelt otse). Tihtipeale jäetakse see pool unarusse ning seetõttu on ka lehe SEO poolik ega saa kasutada oma maksimaalset ressurssi.

 

Linkimine

Off-site SEO puhul on oluliseks aspektiks see, kui palju ning mis kvaliteediga lingid Su kodulehele viitavad. Tihti arvatakse, et loeb linkide kvantiteet mitte kvaliteet ning seda viga ei tohiks kindlasti teha. Linkide kvaliteet on ülioluline. Linkide ehitamine on aeganõudev tegevus ning halvasti tehes võib sellega hoopis negatiivset mõju SEO’le teha.

On olemas do-follow ja no-follow linke. Esimesi Google arvestab, teisi aga mitte. Lihtsasti saadavad lingid on tihti no-follow ning need võivad teatud kontekstis kasu tuua, kuid Google neid arvesse ei võta.
SEO teenuse tellimise puhul on parim, kui oled nende asjadega kursis. Kindlasti ei tohiks linke kusagilt osta! See on pea selgelt garanteeritud tegevus on kodulehele haiget teha.

 

Sotsiaalmeedia

Sotsiaalmeedial on oluline osa Off-site SEO’le ning selle osatähtsus ainult kasvab. Kodulehtede kontekstis on sotsiaalmeedia tänaseks väga oluline liikluse allikas ja Google on pidanud seda arvestama hakkama. Kui Sinu sotsiaalmeediakanalitelt tuleb kodulehele palju liiklust ja see liiklus leiab lehelt väärtust (kasutaja külastab mitut sisulehte ja külastuse aeg on kõrge), näitab see, et Sinu kodulehel olev sisu on kasulik.

Loe lähemalt brändist: “Mis on Bränd?”

 

Kodulehe ühendus

Turvaline HTTPS ühendus

Kodulehe turvalisus on oluline ning aina olulisemaks see ka saab. Google on üha kõrgemalt hakanud hindama turvalise SSL ühendusega lehekülgi, mis algavad protokolliga https:// (ebaturvaline on http://).  Kui Su koduleht on SEO seisukohalt konkurentidega võrdne, kuid Sinul on turvaline SSL ühendus, siis saad Sa selle eest Googlelt plusspunktid, mis võivad tähendada paremaid positsioone.
Eestis on näha ka palju lehekülgi, millel küll näiliselt on turvaline SSL ühendus, kuid reaalsuses on see valesti seadistatud ning ei rakendu näiteks kõikidele lehtedele.
Domeeni autoriteetsus ja ajalugu on ka Google silmis olulised. Seega lehed, millel on pikem ajalugu, on usaldusväärsemad ka Google silmis.

Üks tugev ja korralik link usaldusväärselt lehelt kaalub üles 10 mitte seonduvat linki!<br /> -Elmo Jõeleht

Kokkuvõtteks

See ei olnud terviklik nimekiri kõikidest aspektidest, sest neid on sadu! Küll aga on need asjad, mille üle peaksid tõsiselt mõtlema.

SEO ei peaks olema vaid positsioonid Googles, vaid väärtusliku liikluse kasvatamine.

SEO-ga peab tegelema tervikuna. Tegeledes vaid ühe asjaga, mõjutab see SEOd vähe. Igal siin nimetatud asjal on erinev kaal ning kokkuvõttes loeb tervik. SEO ei ole vaid positsioonid Googles, vaid selle aluseks on hea kasutajakogemus, mida peab nägema tervikuna. Selle asja parendamisega peab tegelema pidevalt.

Kui Sa ise päris täpselt ei tea, mida tegema peaksid, võta meiega ühendust. Oleme Sulle abiks, kui leiad, et Sa ei ole mõningate artiklis toodud aspektidega üldse tegelenud.

Postituse märksõnad:

Seotud artiklid