Igal aastal koguneme Kuldmuna galale, kus tunnustatakse möödunud aasta kõige loomingulisemaid reklaame. See on aasta tippsündmus, mis toob kokku kõik Eestis tegutsevad vähegi tõsiseltvõetavad loovagentuurid. Kuid kas need on ka reklaamid, mis klientidele kõige kasulikumaks osutuvad?

Efektiivne saab olla ka Kuldmunata

Vidar Andersen ütles oma 12. veebruaril Best Marketingis avaldatud usutluses, et isegi stand-up koomikud kasutavad tänapäeval parimate naljade väljaselgitamiseks A/B testimist ning nõnda tuleks käituda ka reklaami puhul. Vahel tasub jätta oma suured loomingulised egod ukse taha ning leida lahendus, mis klientidele parasjagu kõige kasulikum oleks.  Auhindasid selline lähenemine ei too, kuid õige sihtimise, sõnumite ja/või kujunduste A/B testimise ja jooksva kampaaniaparendamisega saame täita seatud eesmärke – olgu selleks müük, broneering või müügilead.

Eestil oleks vaja oma Effiet

Milliseid reklaame siis ikkagi teha? Kas panustada enim loomingulisusele, et saaksime kolleegidega kord aastas kokku tulla ja üksteisele õlale patsutada või arvestada eelkõige sellega, milline lahendus tooks kliendile iga kulutatud reklaami-eurolt võimalikult palju raha taskusse tagasi. Ehk peaks Eestiski alustama Effiedega – kõige efektiivsemate reklaamikampaaniate tunnustamisega. Tihti saab lugeda case-studysid, kus olematu meediaeelarvega tehakse täiesti uskumatuid tulemusi ja vastupidi suhteliselt tavaliste youtube klipide ja google ning sotsiaalmeedia banneritega suurendatakse müüki paarisajakordselt. Siis oleks meil põhjust juba kaks korda aastas kokku tulla ning paari aasta pärast saaksime võrrelda kuivõrd kahe auhinna laureaadid kattuma hakkavad.

Loomingulisus mängib rolli bränditeadlikkuses

Erinevad uurimused on küll välja selgitanud, et loomingulised sõnumid saavad rohkem tähelepanu ja parandavad suhtumist brändi, kuid puudub selge tõestus, et see ka ostuotsuseid mõjutaks. Selle põhjused peituvad selles, et loomingulisust on keeruline mõõta, samal ajal kui aga näiteks müüki, veebilehekülastusi ja konversiooni üldisemalt on mõõta lihtne. Põnevaks lähevad asjad seal, kus analüütika ja loovus kokku saavad. Meile FCR Medias meeldib seda analüürikaks kutsuda. Sest just nende kahe sümbioos on see, mis kliendile tulemusi toob.

Jass Seljamaa on FCR Media loovjuht; kaas-autor Mihkel Matkevicius on Tallinna Ülikooli reklaami- ja imagoloogia 3. kursuse tudeng ja FCR Media copywriteri-praktikant

Seotud artiklid