Martin Paršin

Pole ettevõtjat, kes ei sooviks teha informeeritud otsuseid oma toote või teenuse turunduskulude planeerimisel. Pea 20% Eesti turul tehtud reklaamikuludest on investeeringud online reklaamis, kus peamiste reklaamteenuste pakkujatena domineerivad Google ja Facebook. Ettevõtte turundamiseks internetis on lihtsa vaevaga võimalik koguda väga head alginfot ning saadud andmete abil end tõhusalt reklaamida, kuid paraku jäetakse suur osa pakutud võimalustest kasutamata. Selles artiklis toon välja kõigist võimalustest vaid mõningad olulisemad, mida tasuks kindlasti oma planeerimisprotsessi kaasata.

Kõik algab korrektsest Google Analyticsi seadistusest. Üheksa korda mõõda, üks kord lõika — antud rahvatarkus kehtib täielikult ka digiturunduse puhul. Korrektne andmete analüüs võimaldab märksa paremini mõista oma kliente ja läbi selle planeerida reklaamikampaaniaid. Analüüsi abil on sul võimalus püstitada oma kampaaniale reaalselt mõõdetavad eesmärgid ning analüüsida nendeni jõudmist kampaaniaeesmärkide vahekaardilt. Kõik see võimaldab sul võtta kampaaniatest maksimumi, kasutades aina levinuma masinõppe võimalusi. Ühekordne investeering analüütika paigaldusse ja seadistusse, samuti kodulehe suuremate muudatuste järgne veebianalüütika audit, aitavad tagada sisukamad ning ühtlasi selgelt mõistetavad tulemused.

Kes ta on ja mida otsib?

Edukate digiturunduskampaaniate läbiviimiseks on oluline mõista, kes su veebilehte kasutavad. Google Analytics võimaldab saada ülevaate veebilehe külastaja huvirühmadest, demograafilistest andmetest, kui ka turusisestest segmentidest – teisisõnu sellest, mida ta on varem otsinud. Tegemist on väga hea sisendiga just bränditeadlikkuse kampaaniate tarbeks. Info muutub veelgi huvitavamaks, kui andmeid aja-, vanuse- või soopõhiselt võrrelda ja näha, kas erinevatel perioodidel kodulehekülge külastanud inimeste huvid, vanus, sugu ja ka otsingusegmendid ajas varieeruvad.

Suur rõhk kampaania korraldamisel on külastuste arvu kasvul, aga kas need külastused on ka kvaliteetsed? Veebilehe kesksed eesmärgid on alati seotud ka äriliste eesmärkidega ning pelgalt külastuste kasv ühest või teisest kanalist ei tähenda kindlasti tulemuslikkust. Külastusnumbrite puhul tasub vaadata kaugemale ja kasutada veebiliikluse raporteid. Näha, kuidas erineb liiklus, mis jõuab kodulehele läbi erinevate kanalite, just kestvuse, lehekülgede arvu või põrkemäära osas. Mõistete kohta oleme lähemalt kirjutanud siin.

Seadmepõhine kasutajate analüüs

Google on viimastel aastatel võtnud fookusesse mobiililiikluse ja mobiilse kasutajakogemuse parandamise, mis mõjutab praegu iga ettevõtja nähtavust internetikanalites. Pildil olemiseks tasuks jällegi kasutada analüütika segmente ja seadmepõhiseid raporteid ning vaadelda külastuste kvaliteeti. Samuti ka keskmist vaadatud lehekülgede arvu kui ka sessioonide kestvust, populaarseimaid alamlehti ja nende laadimiskiirust. Appi tulevad siin eelkõige lehekülje kiiruse ja mobiililiikluse raportid.

Uute ja tagasi tulevate kasutajate eraldi vaatamine

Soovides veebilehe tulemusi otsingumootorites parandada, peaks alati vaatama eraldi uusi ja naasvaid kasutajaid. On väga vähe tooteid ja teenuseid, mille ostuprotsess piirdub ühe külastusega. Mõista tuleks, millised leheküljed ja sisu huvitab kasutajaid enim ning millistel lehekülgedel lõpetatakse külastus kõige sagedamini? Viimast aitab välja vaadata exit %, mille leiab lehekülgede sisuraportitest (Exit page vaheleht), samuti on uute ja tagasitulevate kasutajate analüüs leitav auditooriumi käitumise raportitest.

Turundusvõimaluste ja õnnestunud kampaaniate kohta leiab veebis väga palju materjali. Numbrite maailm võib tunduda kompleksne, sest nagu kirjutas ka meie loovjuht – reklaamituru mad men’ide  kõrval on kandva rolli võtnud math men’id. Kuigi kõige raskem on alati infokülluses leida just endale oluline informatsioon, siis siinkohal saavadki appi tulla agentuuride andmevõlurid, kes läbi infoanalüüsi, organiseerimise ja konteksti asetamise aitavad paremini mõista kliente ning maksimeerida nii makstud kui ka tasuta turunduskanalite tulemusi.

Martin Paršin

Martin Paršin on FCR Media digistrateeg. 

Seotud artiklid