Internetiturundus: Sissejuhatus - FCR Media OÜ
1875
post-template-default,single,single-post,postid-1875,single-format-standard,cookies-not-set,mkd-core-1.1,post-internetiturundus-sissejuhatus,ajax_fade,page_not_loaded,,fcr media burst child-child-ver-1.0.0,burst-ver-2.1, vertical_menu_with_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive,"><!-- Google Tag Manager (noscript) --><noscript><iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-PSH264L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"></iframe></noscript><!-- End Google Tag Manager (noscript) --><br style="display:none;
Sissejuhatus Internetiturundusse

Kuna olen igapäevaselt nii internetiturunduse tarbija ja ka pakkuja rollis, siis räägiksin sellest natuke lähemalt. Esimeses osas on jutuks internetireklaamid - Kellele, miks ja kuidas?

Päevast päeva ringleb igasuguseid arvamusi, mõned paremad, teised halvemad. Küll aga on näha veel liiga palju seda, et ettevõtted jätavad hulgaliselt potentsiaali kasutamata oma ettevõtte nähtavamaks tegemisel klientidele või tehakse seda halbade vahenditega. Alustame internetiturunduse algtõdedest neile, kes veel teevad esimesi samme selles vallas.

 

Mis on internetiturundus?

Internetiturundus on oma olemuselt kaupade või teenuste müük internetis, kasutades selleks erinevaid kanaleid. Sisuliselt on tegemist virtuaalsetes keskkondades olevate reklaamidega. Kitsamas tähenduses mingisse kindlasse portaali ostetud banneriga või e-maili kampaaniaga, laiemalt aga Google, Facebook, Instagram, Linkedin, tuhandetel partnerlehtedel jm.

Internetiturundus peaks olema 2016 aastal iga ettevõtte müügis oluline ja lahutamatu osa

Peamine internetiturunduse eelis tavareklaami ees seisneb selles, et kõik on mõõdetav. Me saame mõõta kogu oma kampaania tulemuslikkust, kulgu ning mõju. Kas see täitis eesmärke või mitte? Milleks kõik see aga vajalik on? Ikka selleks, et raha tuulde ei läheks.
Samuti on tänapäeva ÕIGED reklaamid sihitud – õigele sihtrühmale, soole, vanusele ning piirkonnale. Seda, et mistahes Google Display otsinguvõrgustiku lehel kaks erinevat arvutit näitavad erinevaid reklaame, ei ole mitte juhus, vaid õige sihtimine. Kõik selleks, et reklaame näeksid vaid huvitatud inimesed.

 

Internetiturunduse ajalugu

Kõik mäletavad tõenäoliselt 90 aastatest vilkuvaid ja sähvivaid bannereid, mis pigem tõukasid eemale, kui tekitasid ostuhuvi. Nende aeg hakkas otsa saama 2000-ndatel ja sellest ajast kuni tänaseni on digiturunduse maailm muutunud kõvasti.

Kuna puutume internetiturunduses kõvasti kokku just Google Adwords Otsingu- ja Displeivõrgustikuga ning Facebookiga, siis räägime põgusamalt neist.
Google reklaamikeskkond AdWords ning Facebook on pidevalt arenenud, et pakkuda võimalikult head kliendikogemust, seda kliente häirimata ning oma turuosa kasvatades.

Internetiturunduse võimalused

Elmo Jõeleht räägib natuke lähemalt võimalustest: kuna internetiturundus on suurele osale eestlastest veel suhteliselt avastamata maa, siis seda uuemad on selle väljundid. Üldine tendents on, et need kes on avastanud enda jaoks internetiturunduse, on seda teinud peamiselt Google Ads tekstivõrgustikuga. See on hea väljund, kuid see katab vaid väikese osa.

AdWordsi alla kuulub ka Display-võrgustik, mida kuvatakse tuhandetel saitidel ning mis on ideaalne võimalus reklaamida neid tooteid või teenuseid, mida veel ei otsita. Aga ka tooteid, millel on väga tugev visuaal, mida välja tuua.

Või siis teha brändingut, et oma ettevõtet või tooteid/teenuseid paremini tuntuks teha. Ei tasuks end lasta ehmatada ka sõnast Google Display-bannerreklaamid. Vilkuvad bannerid oma kunagisel kujul on kadunud.

Facebook on jällegi ideaalne võimalus kliendisuhtlust lojaalselt edendada. Facebookis on suurepärased võimalused oma sõnum viia potentsiaalse klientuurini ning kuvandada oma ettevõtte mainet. Oskuslikult Facebookis reklaamides on võimalik see muuta tugevaks müügirelvaks, kuid ei tasu seda võrrelda omavahel näiteks Google Adsiga. Loe Facebookis reklaamimise kohta rohkem siit!

Internetireklaam vs SEO

Tihti kuuleb ka seda, et internetireklaamist kaalukamaks peetakse orgaanilist tulemust ehk SEOd, sest see on tasuta. Selle eelduseks on korralikult optimeeritud lehekülg, mis ise tehes ei pruugi olla tulemuslik. Soovides korralikku tulemust, peab selle ära tegema spetsialist, kelle töö maksab.

Üldiselt on pikemas perspektiivis mõistlik omada häid orgaanilisi tulemusi, sest oled nähtav ka siis, kui reklaamid peaksid üks hetk maha minema. Küll aga on seal mõned aspektid, mida tasub kaaluda:

  • Google jälgib pidevalt, et kasutajatel oleks võimalikult hea kasutajakogemus ning ka seda, et nende tulud tõuseksid. Google suurim sissetuleku allikas on Google AdWords, ning seetõttu on oluliselt raskem orgaanilistes tulemustes saada vastu makstud reklaamidele.
    Veel 2016 aasta alguses oli olukord selline, et kasutajatele kuvati 10 parimat tulemust ning nende kõrval ja all olid reklaamid, siis nüüd on nende kohta kõige ees (ja lõpus).Paljudel juhtudel kui inimene otsib mingid toodet, siis kerimata ta orgaanilisi tulemusi ei näegi. Seega hea positsioon Google orgaanilistest tulemustes ei garanteeri alati paremat nähtavust kui AdWordsi reklaam. SEO’l on oma ning AdWordsil oma roll.
    Mobiiliekraanil otsingut tehes peab lausa kolm ekraanipikkust alla kerima, et näha orgaanilisi tulemusi.Vaata pilti all.
  • Kas koduleht on optimeeritud nii, et kliendid leiavad ettevõtte esimestelt positsioonidelt Googles?
    Samuti, kas info, mida soovime klientidele reklaamida on relevantne?
    Google AdWords annab palju infot selle kohta, millistele märksõnadele on otstarbekas optimeerida.
  • SEO on oluline, aga ka sellest üksi ei piisa. Kasulik on erinevaid reklaamkanaleid kombineerida, et tekiks üks tugev müügimudel.
    Sellele aitab kaasa kindlasti Facebooki reklaam, mis oma erinevate funktsioonidega loob asendamatu platvormi.
  • “Väärtuspakkumise välja toomine on Google AdWordsis oluliselt lihtsam. Kuna SEO võtab aega, siis vastukaaluks on AdWordsis oluliselt rohkem võimalusi oma toodete/teenuste eristumiseks – erinevad saidilingilaiendid, hinna- ja avamisinfo jne” soovitab Elmo Jõeleht.
Google otsingutulemuste leht - Autorent Näide

Lisaks liigub Google üha rohkem ka sinna suunas, et väärtuspakkumiste väljatoomine on üha keerulisem orgaanilistes tulemustes. Näitena on Google jaoks oluliselt väärtuslikum toodete ülevaadete, kui konkreetse pakkumise leht.

 

Sellest, mis kasu toovad reklaamid, mida peaks silmad pidama internetiturunduses, mis meediumeid valida, sellest juba järgmises osas! Jälgi me tegemisi ka Facebookis.

Seotud artiklid