Google Search Console - Mis see on? - FCR Media OÜ
1151
post-template-default,single,single-post,postid-1151,single-format-standard,cookies-not-set,mkd-core-1.1,post-google-search-console-mis-see-on,ajax_fade,page_not_loaded,,fcr media burst child-child-ver-1.0.0,burst-ver-2.1, vertical_menu_with_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive,"><!-- Google Tag Manager (noscript) --><noscript><iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-PSH264L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"></iframe></noscript><!-- End Google Tag Manager (noscript) --><br style="display:none;
Google Search Console - Mis see on?

Palju räägitakse kodulehel toimuva analüüsimise kontekstis Google Analytics’ist, kuid selle kõrval on teenimatult varju jäänud Google Search Console, kuigi tegu on väärt tööriistaga, mida ei tohiks alahinnata. Inimesed, kes on igapäevaselt digiturunduses, puutuvad sellega tihti kokku, kuid kui Sina ei ole puutunud, siis loe see kirjutis läbi. - Elmo Jõeleht, E-kanalite müügijuht

 

Elmo Jõeleht, E-Kanalite müügijuht räägib, miks on Google Search Console (varasema nimega ka Webmasters Tool), vajalik TASUTA tööriist oma igapäevase veebiliikluse kohta väärtusliku info saamisel. Toome siin välja mõned olulisemad asjad, mille kohta Search Console meile infot annab ning kuidas üleüldse alustada.

Search Console paigaldamine

Search Console paigaldamises pole midagi keerulist, lihtsam viis Search Console paigaldamiseks on kasutades selleks Google Analytics’it. On ka alternatiivseid mooduseid, kuid kuna Google Analytics peaks olema kodulehel toimuva liikluse monitoorimise aluseks, jätan siinkohal alternatiivid välja toomata.

 

Google Search Console - veebilehe valideerimise meetodid

Otsinguterminite info

Google Search Console talletab infot otsinguterminite kohta maksimaalselt 90 päeva ulatuses, see on ka periood, mille ulatuses on meil võimalik infot analüüsida. Kättesaadav on info klikkide, lehenäitamiste, CTR-i (klikitavus) ja keskmise positsiooni lõikes ning infot saab erinevate parameetrite ning perioodide kaupa filtreerida.

Mida on võimalik meil leida otsinguterminite kohta?

Päringute põhiselt (Queries) – Mis päringutega on Sinu koduleht otsingutulemustes kuvatud? Siinkohal tasub vaadata ka positsioone, kus Su leht kasutatavate märksõnadega asetseb. Näha on ka konkreetsete märksõnade muutust ajas (maksimaalselt 90 päeva jooksul). Positsioon 1 näitab esimest positsiooni Google’i orgaanilistes otsingutulemustes, 10. tulemus tähendab paiknemist esimese lehekülje lõpus. Positsioon alates 11 kuni 20 tähendab teist lehekülge jne.

Lehtede põhiselt (Pages) – Sama info, mis päringute puhul, kuid lehtede põhiselt. Saad vaadata, kas ja mis märksõnadega külastajad Sinu lehele satuvad. Kui valida konkreetne kodulehe alamlehekülg ja klikkida Queries, on näha, millise märksõnadega antud lehele jõutakse.

Seadmete põhiselt (Devices) – Saad teada kui palju Sinu kodulehele tullakse arvutist, tahvlist või mobiilist. See vaade annab hea ülevaate, kust Su lehele on parem jõuda ning kuidas peaks muutma metakirjeldusi nii, et Sinu kodulehte kuvataks kõikides seadmetes ühtmoodi hästi.

Riikide lõikes (Countries) – Saad näha, millistes riikides Su reklaame otsijatele kuvatakse. Kui Sulle on oluline mingi kindel sihtriik, siis tasub just siit vaadata, kui tõhus on kodulehe SEO.

Otsingu tüüp (Search Type) – Siin saad näha, kas Su lehte on külastatud otsides kodulehel olevat infot, pilti (pildiotsingut kasutades) või videot (videootsing). Kui Su tootel või teenusel on tugev visuaal, mille kaudu Sa tahad, et Su kodulehele jõutaks, peaksid ka sellel silma peal hoidma.

 

Google Search Console Data

Tehniline info kodulehel toimuva kohta

Search Console võimaldab hästi silma peal hoida sellel, kus Sa oma kodulehe liikluse ja oluliste märksõnade lõikes võrreldes konkurentidega paikned

Google Search Consolest saadud info võimaldab luua seoseid — kui võrdled otsingupositsioone, saad tegeleda nende kodulehe osadega ja märksõnadega, mille positsioonid on madalad või langevas trendis.

Lingid Sinu lehel(e) – Kes ja mitu korda lingib oma kodulehelt Sinu lehele? Linkimine on oluline osa SEO-st, nii tasuks sellele tähelepanu pöörata. Samuti siin ülevaate lehesisesest linkimisest.

Mobiili kasutatavuse vead – Kui Google’ile ei meeldi miski Sinu kodulelehe mobiilivaates, siis siit saab selle kohta infot. Selle kohta infot annab muidu ka Developer’s Tool, kuid Search Console näitab ära täpselt, mis elemendid kusagil lehel on liiga lähestikku jms.

Crawl Stats – Info selle kohta, kui tihti Google Su lehte külastab ning sealt infot hangib. Samuti, mis takistab mõnelt lehelt info lugemist.

Sitemap – See on üks olulisemaid tööriistu Google Search Console’is. Nimelt saad siit üles laadida sitemap’i, mis ütleb Google’ile, kuidas Su kodulehest paremini aru saada. Sisuliselt on tegemist nagu sisukorraga raamatus.

Sarnaseid huvitavaid ja olulisi parameetreid on veel, tõin välja peamised. Ülejäänuid saad ise juba Search Console’i kasutades avastada!

Milliseid järeldusi Search Console’ist saadud info põhjal teha saad?

Info võimaldab luua seoseid — kui võrdled otsingupositsioone, saad tegeleda nende kodulehe osadega ja märksõnadega, mille positsioonid on madalad või langevas trendis soovitab Elmo Jõeleht. Samuti tasub võrrelda klikkimise määra, kuna see on otseselt seotud meta-kirjeldustega.

Search Console’is tasub kogu liiklusel ja olulistel märksõnadel silma peal hoida, et mitte kaotada konkurentieelist, kuid nagu öeldud, ei sisalda eelnev kirjutis ülevaadet kogu saadavast infost. Et leida enda jaoks vajalikud andmed, mine külasta Google Search Console nüüd!

Postituse märksõnad:

Seotud artiklid