Facebookis turundamine, mida oodata aastal 2018? - FCR Media OÜ
1879
post-template-default,single,single-post,postid-1879,single-format-standard,cookies-not-set,mkd-core-1.1,post-facebookis-turundamine-mida-oodata-aastal-2018,ajax_fade,page_not_loaded,,fcr media burst child-child-ver-1.0.0,burst-ver-2.1, vertical_menu_with_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive,"><!-- Google Tag Manager (noscript) --><noscript><iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-PSH264L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"></iframe></noscript><!-- End Google Tag Manager (noscript) --><br style="display:none;
Facebookis turundamine, mida oodata aastal 2018?

Sotsiaalmeedias turundamine on võrreldes eelmise aastaga teinud massiivse hüppe. Facebooki reklaamiplatvormiga ühines eelmisel aastal enam kui kolm miljonit uut turundajat, tehes kogusummaks kuus miljonit. See number kasvab iga päev! Kõrgenenud konkurents tähendab aga kõrgemat reklaamihinda. Eelmisel aastal kasvasid Facebooki reklaamide hinnad tervelt 35%. Sisenedes 2018 aastasse, kasvab sotsiaalmeediaplatvormide areng veelgi. Pidevalt uuenevad funktsioonid on turundajate igapäevane reaalsus, millest tingituna seisab professionaalidel ees võidujooks ajaga- kes suudab esmalt realiseerida uued võimalused turul, sellel on ka selge konkurentsieelis. Mida see tähendab aga väikettevõtjale, kes soovib ära kasutada maailma suurimate sotsiaalmeediaplatvormide hüvesid, kuid ei oma suuri turunduseelarveid, millega rahvusvaheliste brändidega konkureerida?
Kõige olulisem on pidevalt olla kursis turundustrendidega ning katsetada uusi funktsioone, et leida enda brändi jaoks sobivaim/tasuvaim reklaamiväljund. Antud kontekstis tasub kindlasti kaaluda professionaalset abi, kuna materjale, millega iganädalaselt tutvuda, on palju.

Sotsiaalmeedias turundamise populaarsus kasvab iga päevaga. Loe lisaks, mida Facebook oma tootearenduses oluliseks peab ja kuidas seda enda ettevõttele kasulikult ära kasutada.

Miks fännide kogumine tulemust ei anna?

Alates 2007. aastast, kui Facebook’i fännilehed esimest korda ilmusid, on see keskkond tundmatuseni muutunud. Miljonid ettevõtted kasutavad antud kanalit, et olla pidevas kontaktis oma tarbijatega. Orgaaniline liiklus Facebook’i lehel tundub kui tasuta reklaamikanal, kuid alates 2012.aastast on see kanal üha enam nähtavust kaotanud. Kui 2007. aastal jõudis fännilehe postitus tervelt 16% jälgijaskonnast, siis täna on karmiks reaalsuseks saanud 2% nähtavus. Seda kõike tänu share, like, tag mängudele, mis meie kõigi uudisvoogu igapäevaselt „kaunistavad“. Alates 2018. aastast on räägitud uuest funktsioonist, mis eraldab täielikult sotsiaalse sisu reklaamitavast. See aga tähendab, et ettevõtete fännilehe postitused loetakse reklaamsisuks. Mida see tähendab makstud reklaamidele?
Facebook’i algoritmid armastavad relevantset ja kvaliteetset sisu– olulisim märksõna antud kontekstis saab olema relevantsusskoor (relevancy score), mis on kurvaks uudiseks üldistele boost post (rahaliselt esile tõstetud) kampaaniatele. Au sisse tõusevad custom ja similar audience põhised kampaaniad, mis pakuvad valitud sihtrühmale ka reaalset väärtust.

Miks fännide kogumine tulemust ei anna? - relevantsusskoor

Video, Video, Video

On teada, et Facebook prioritiseerib videoreklaame makstud reklaamikanalites, samuti on tõusuteel ka video tähtsus ettevõtete orgaaniliste postituste hulgas. Keskeltläbi tarbitakse Facebook’i vahendusel igapäevaselt 100 miljonit tundi videosisu! Video ulatus (reach) on 135% suurem kui staatiliste piltidega postitustel ehk kasutades videot oma sisuturunduskanalites, tõuseb postituste nähtavus tasuta pea kahekordseks. Ühtlasi on võimalik Facebook’is suunata videoreklaami sarnaselt Youtube’le väga sihitult, tänu millele on ettevõtetel võimalus lüüa kaks kärbest ühe hoobiga – laiaulatuslik bränding läbi orgaaniliste kanalite ning täpselt suunatud reklaam valitud sihtgrupile.

Uued võimalused

Tundub justkui lansseeriks Facebook uusi funktsioone igal nädalal. Igapäevaselt uuendustega kursis olemine tundub justkui tuuleveskitega võitlemine. Pidevad uuendused ja parandused aga kannavad endaga kaasas ühte väga konkreetset märksõna– kvaliteet! Facebook tahab enda kasutajatele näidata relevantset sisu, ajal, mil inimene võiks selle vastu huvi tunda. Selle väite kinnituseks on Facebook lanseerinud kaks uut funktsiooni:

  • Kampaania eelarve optimeerimine (Campaign budget optimization) on tulev väljund, mis aitab turundajatel katsetada erinevaid reklaamitüüpe üheaegselt, lastes Facebook’i algoritmidel neid pidevas omavahelises konkurentsis optimeerida. Kasvav tehisintellektuaalne teadlikkus saab selles kontekstis igapäevaseks reaalsuseks.
  • Samuti tõuseb A/B testimine üha enam au sisse; Loov A/B testimine (creative split testing) funktsioon võimaldab lihtsalt ja kiirelt valideerida kampaania visuaale ja sõnumeid.
Facebookis turundamine, mida oodata aastal 2018?

Täpne sihtimine annab tulemuse

Reklaamimine maailma suurimal sotsiaalmeediaplatvormidel ei pruugi olla iga ettevõtte prioriteet, kuid arvestades sellega, et platvormi kasutab igapäevaselt pea miljard inimest, on raske eirata selle ärilisi võimalusi. Koos kasutajate arvu kasvuga on tõusnud (kodu)turundajate arv aasta aastalt ekspodentsiaalselt, muutes turgu üha rohkem konkureerivaks, millest tingituna on kasvavas trendis ka reklaamide hinnad. Kuna antud kanalis ei võrdu eelarve suurus kampaania tulemuslikkusega, vaid kampaania kvaliteediga, siis juhul kui Sa pole kindel, kuidas sotsiaalmeediat oma turundusplaani kaasata, võta ühendust meie Facebooki spetsialistiga– kindlasti leiame koos just Sulle sobiva koostöövormi!

Postituse märksõnad:

Seotud artiklid