Facebook- olla või olla? - FCR Media OÜ
10803
post-template-default,single,single-post,postid-10803,single-format-standard,cookies-not-set,mkd-core-1.1,post-facebook-olla-voi-olla,ajax_fade,page_not_loaded,,fcr media burst child-child-ver-1.0.0,burst-ver-2.1, vertical_menu_with_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive,"><!-- Google Tag Manager (noscript) --><noscript><iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-PSH264L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"></iframe></noscript><!-- End Google Tag Manager (noscript) --><br style="display:none;
Facebook - olla või olla?

Natuke mõtteainet— Facebook on tänaseks 600 000-700 000 Eesti inimese igapäevane suhtluskanal.  Selles liigeldakse nii vaba aja sisustamise, perekondliku, professionaalse kui ka ostu- või infokorje huviga. Nii pole asi mitte isegi ainuüksi numbris, vaid selles, milliseid digijälgi ja käitumismustreid sellest liiklusest tuletatakse. Teed suure vea, kui hindad Facebook’i mõju ainult kaane järgi— tegu on kõike muud kui kerglase, peamiselt “kassipiltide” jagamiseks sobiva kanaliga. Fakt on see, et Facebook teab tegelikult nii Sinust kui ka Sinu potentsiaalsetest klientidest kaugelt rohkem kui Sa ise!

Meeldib see meile või mitte, aga digiturundusest on saanud maailma kõige kargem turundus- ja müügitööriist. Sellest sõltub üha enamate äride ellujäämine või kadumine. Ole Sa suur või väike, olgu Sinu kliendid äri- või eraisikud, selle võrgu silmad ei ole kellegi jaoks liiga suured. Üks sellistest võrkudest on ka Facebook.

Oma äri ja oma kliendid juhi oma kanalitesse!

Kolm peamist küsimust, millele Sa sotsiaalmeedia digiturundusele mõeldes vastama pead:

E s i t e k s– kas olla või mitte olla? Vastus on ettearvatav: kui Sinu kliendid on Facebook’is, siis oled ka Sina seal! Pole vahet, kui “tõsine” on Sinu ärivaldkond, lõpuks otsustavad ikkagi inimesed.

T e i s e k s–  süvene hetkeks, miks Sa selles kanalis toimuvat mõõtma peaks või saad, kuidas täpselt? Kui keegi püüab Sulle töövõiduna näidata postituste arvu, meeldimisi või nägemisi, siis tõmba hinge ja nõua rohkem! Seda on liiga vähe, arvestades tõsiasja, et Facebook pakub täna 10 000 sihtimisviisi kliendini jõudmiseks!
Facebook’i digiturundusest pead tegelikult kätte saama müügitehingud, milleni viivad konkreetsete reklaamide või sõnumite läbiklikitavus, mida omakorda teevad ainult need inimesed, kes ka päriselt on Sinu potentsiaalsed kliendid, keda Sa tegelikult kõnetama või püüdma peadki.

Uus märksõna suurte numbrite asemel on kvaliteet. Sinu Facebook’i profiil mõõdab läbi oma võimaluste ka Sinu kodulehele jõudnud inimeste arvu ja tegevusi— mida täpselt nad seal teevad? Kui kaua? Kes nad grupina on? Kus asuvad? Lõppeesmärk, nagu öeldud, on ikkagi müük!

K o l m a n d a k s-  sotsiaalne tunnustus on tore, aga seni kuni Sinu Facebook ei mõjuta Sinu müüki, vaid pelgalt populaarsust, toodad sisu kolmandale osapoolele. Piisab vaid Facebook’il teha mõni muudatus oma algoritmides, näiteks lüüa lahku eraisikute sõbralehed ja äridele mõeldud lehtede süsteem, muuta reklaamipoliitikat vms, kui lendab uppi kogu Sinu higi ja vaevaga korjatud kuulsus tuhandete juhuslike jälgijate näol.

Küsi tulemust, mitte allahindlust!

Pane tähele: ainuüksi paari viimase aasta jooksul on Sinu postituste nähtavus vähenenud 16 protsendilt kahele protsendile ehk kaheksa korda, aga muutunud sellevõrra täpsemaks ja suunatumaks! Võta oma digiturundusest maksimum ja vaata seda tervikuna. Iga asja jaoks on omad tööriistad. Sinu kontaktid ja Sinu müük peavad käima Sinu enda valduses olevates kanalites, aga Facebook on viis, kuidas nad sinna juhtida. Kasuta antud sotsiaalmeediakanalit professionaalselt ja selle tööriistade mõju muutub üha võimsamaks. Facebook ei ole surnud!

Kokkuvõtteks— suurim professionaalne üllatus võib olla Sinu jaoks see, kui palju kavalust ja tarkust tänu hästi tehtud digiturundusele Facebook ettevõtetele tegelikult pakub. Uuri lähemalt, kasuta professionaale ja küsi pakkumist.

Postituse märksõnad:

Seotud artiklid