FCR Media teenis Turunduse TOPis agentuuritulu edetabelis esikoha. Meie tegevjuht ja partner Kristiina Tukk rääkis Äripäevas lähemalt, mis toimub tänapäeva reklaamiturul. Põhilisteks märksõnadeks on mõõdetav tulemus ning teadlik klient!

Mis on meediaagentuuride roll tänapäeval?

Meedia- ja reklaamiagentuuride roll muutub ajas , sest peame olema seal, kus on tarbijad. Seetõttu ei saa FCR Mediast enam rääkida ainult kui digi- või meediaagentuurist – oleme oluliselt laiendanud ka oma loovagentuuri võimekust, kui seame peamise fookuse endiselt digitaalsele kommunikatsioonile. Inimesed ja ettevõtted tihti ei hooma, et me elame väga murrangulisel ajal ja oleme üheskoos loomas digitaalset ühiskonda – midagi täiesti uut ja suurt, kus on omad eesmärgid, väärtused ja elanikud. Meie püüame juba täna olla osa sellest uuest, käituda uute reeglite järgi. Agentuuril peab olema kandev roll selles, et oma kliendid selles uues digiühiskonnas nähtavaks teha. Sellega kaasneb ka suur vastutus.

Reklaam ja kommunikatsioon väga palju muutunud võrreldes 10–20 aasta taguse ajaga – klient eeldab, et täna peab kõik olema mõõdetav. Saame iga digireklaami puhul öelda, mis töötab hästi, kas kliendi raha oli mõistlikult paigutatud või peab strateegiat muutma. See teeb selle uue aja turundamise analüütiliseks ja matemaatiliseks ehk loovus ja matemaatika peavad töötama koos.

Kas kliendid on muutunud targemaks?

On näha, et iga päevaga  muutuvad teadlikumaks. Paljude teiste turgudega võrreldes on Eesti klient juba praegu väga teadlik digitaalse kommunikatsiooni võimalustest.

Millest see tuleb, et Eesti tarbija on teadlikum kui mujal riigis?

Kuna Eesti on väike, siis peame olema selleks, et oma teenuseid-tooteid edukalt müüa, naabritest nutikamad. Eesti firmajuhid on end turundamisega väga kurssi viinud, sest teistmoodi lihtsalt ei saa. See on ka võimalus – isegi kui me oma tegelikelt mahtudelt oleme tihti väikesed, siis digitaalses maailmas õigesti turundades saame olla oma kuvandis oluliselt suuremad.

Kas teil on ka mingeid eeskujusid mujalt, mida keegi teeb ägedamalt kui siin või mida meie veel ei tee?

Oleme üks suurematest Google’i partneritest Eestis ja käime seetõttu ka Google’i kui ettevõtte arenguga.  Digitaalne maailm on nii kiiresti arenemas, et uusi ja huvitavaid mõtteid leiab pea iga päev.

Meie portfellis on palju neid kliente, kes tahavad minna välisturgudele ja selles osas saame neid tõhusalt aidata. Näiteks täna on meil kampaaniaid käimas vähemalt 15 turul. Meil on oluline roll Eesti ekspordi kasvatamises ja seeläbi ka Eesti majanduse arengus.

Kuidas erineb Eesti turg teistest turgudest, kus te samuti kliente püüate?

Eesti tarbija harjumused võrreldes mõne muu riigiga erinevad. Näiteks, kui mujal maailmas toimub igasugune otsing suuresti hääle kaudu, siis Eestis ei ole veel see nii, sest meie ettevõtted ja tarbijad ei ole veel harjunud kõike inglise keeles tegema. Kindlasti peab tulevikus iga tõsiselt võetav ettevõte olema kättesaadav oma toodete ja teenustega kõikides kanalites, kus klient neid leida soovib.

Oluline erinevus on ka video kui turunduskanali kasutamisel. Läbi lühikeste videoklippide kliendi suunamine ostuni ei ole veel samuti Eestis sama laialt kasutusel, kui mujal maailmas. Jällegi sellepärast, et tarbija kasutusharjumused erinevad muudest riikidest. Samas internetis töötavad lühikesed videoklipid isegi Eesti tarbijatele väga hästi.

Paljudes riikides, sh. Suurbritannias ja USAs on telefonis poodlemine väga levinud. Meilgi liigub see kindlasti samas suunas ja läbi videoklippide ehk n-ö müügitunneli on väga efektiivne suunata klienti step-by-step ostma.

Millistes riikides on klientuur kõige uuendusmeelsem?

Eeskujuks võib tuua Suurbritanniat ja Ameerika Ühendriikide. Aasiat ka, kuid seal levivad tihti teistsugused platvormid ja teistmoodi kasutusharjumus. Ühe näitena võin tuua metroojaamadesse pandud puutetundlikud ekraanid, kust oli võimalik inimesel kaup koju tellida metrood oodates . Meie väikesesse riiki ei ole mõtet sellist lahendust kaaluda. Skandinaaviast, näiteks Rootsist, saab samuti tuua häid näiteid.

Mis turgudega teete kõige rohkem koostööd?

Sõltub sellest, kuhu tahab klient minna. Päris palju kampaaniaid oleme teinud Baltikumi, Skandinaavia ja UK turule. Kaugematest turgudest meenub näites Singapur. Neid on veel.

Mida peate oma tugevusteks võrreldes teiste Eesti agentuuridega?

Eristume teistest agentuuridest selle poolest, et meie põhitegevusala viis aastat tagasi ei olnud traditsiooniline turundus ja loovlahendused, mida konkurendid paljuski pakuvad. Meie suur väljakutse oli agentuuride sekka astuda. Olime valiku eest kas panna uksed kinni või teha ärimudeli pööre. Me otsustasime proovida ja viie aasta jooksul oleme jõudnud sinna, kus meid märgatakse. Meil on täna neli korda vähem inimesi ja oleme neli korda efektiivsemad kui viis aastat tagasi, kuid käive on jäänud samaks. Ka teenuseid on neli korda vähem ja need on uued. Meie käibest suurem osas on täiesti uus käive, mida veel 5 aastat tagasi ei olnud. Nii tugevalt oma tegevust ümber korraldanud ettevõtteid ei ole ilmselt Eestis palju.

Tänaseks oleme digiturunduses selgelt Eesti tipptegijate hulgas: – meil on väga hea tiim, head turundajad. Meil on tahe olemas. Tahame oma klientidega lahendada väljakutseid ja oleme ise hästi innustunud sellest – meil ei ole isu täis saanud ja me alles õpime. Seega, ehkki meie ettevõtte eluiga on väga pikk, oleme täna ikkagi uus agentuur. Oleme heas hoos.

Missuguse kompetentsiga inimestest teie meeskond koosneb?

Meil on väga digioskustega turundajad, strateegid, disainerid ja ka loovkirjutajad. Muidugi projektijuhid, kes kliendiga igapäevaselt suhtlevad. Meie eelis on see, et meil on majas oma IT-arendajad. Kui kliendil on vaja teha kodulehte, reklaame või maandumislehti, siis teeme need kõik ise. Me oleme väga kohanemisvõimelised ja keerulistes situatsioonides head hakkamasaajad – suudame kompleksselt läheneda kliendi soovidele.

Kui vana on teie kaader?

Kõige vanem töötaja on meil töötanud 27 aastat, kõige noorem töötaja kuu aega. Võtame häid inimesi alati vastu, isegi siis, kui vaba töökohta pole. Siis, kui inimene tahab meie juures õppida ja silmad säravad, võtame ta heameelega tööle. Meie suur eesmärk pole inimeste arvult kasvada, püüame ennekõike olla hea tiim. Täna on meil töötajaid kokku on umbes 50.

Mis tehnoloogiad või suundumused mõjutavad teie sektori lähitulevikku kõige rohkem?

Esiteks muidugi tarbijad ja kuidas nemad käituvad. Teiseks tehnoloogiate poole pealt igasugused automatiseeritud turundustööriistad. Meil on alati valida, kas võtame need kasutusele või teeme midagi muud. Mõjutavad ka turundustööriistad, mis võimaldavad tarbijatel otse asju ise ära teha või näiteks reklaame hallata nii, et agentuure ei ole üldse vahele vaja. Kolmandaks igasugused regulatsioonid, eriti need, mis puudutavad internetis reklaamimist. Kui tulevad piirangud, siis need meie äri kohe mõjutavad.

Kui suurt rolli mängib hooajalisus teie äris?

Meie oleme proovinud niimoodi oma äri seada, et suurt hooajalist kõikumist ei oleks. Kuid selge on see, et kui tulevad jõulud või esimene september, siis on teatud ettevõtted, kes rohkem reklaamivad. Aga üldiselt, kui räägime pikaajalisest koostööst mõne suurema ettevõttega, siis sinu digitaalne nähtavus ja koduleht ei saagi kunagi valmis, sest ka ettevõtte strateegia muutub kogu aeg ja niisamuti on sinu digitaalse jäljega. Google muudab pidevalt oma parameetreid ning seepärast peab ettevõtte digistrateegia sellega kaasas käima ja  muudatused koheselt ellu viima, muidu tema nähtavus kohe internetis kukub.

Kui suure osa kliendiportfellist moodustavad pikaajalised kliendisuhted?

Valdava enamuse, mis on hea. Turunduses peaks võtma pikaajalisi eesmärke, sest kokkuvõttes on tulemused nii paremad, kui teha üksikuid sutsakaid. Muidugi soovime olla oma klientidele pikaajaline ja usaldusväärne partner.

Kuidas tulla ikkagi selles lõputus tähelepanusõjas võitjaks?
Töötajatel peab olema sinu juures hea väljakutseid võtta ja areneda. Kui inimestel on hea ja neile meeldib sinu juures, siis on ju klientidel ka hea. See on tänapäeval A ja O, sest võitleme ju kõik samade ressursside ja inimeste eest. Mina ise usun sellesse, et inimeste juhtimisel st juhtidel on võtmeroll – kui juhid on head, siis on meeskond samuti äge.

Kas töötajatel on hea?

Ma väga loodan, et on. Ma arvan, et me pole veel mäe tippu jõudnud, kuid meie ettevõte on läbi teinud väga suure muutuse: kunagisest 200 inimesest on järgi 50 ja me teeme hoopis teistsugust äri kui viis aastat tagasi. Meie inimesed on pidanud tohutult palju ümber õppima ja tegema koostööd uute kompetentside, teenuste, keskkonna ja juhtimisstiiliga. Sellepärast kiidan väga meie töötajaid, kes on nii hästi vastu pidanud ja edasi saab minna ainult paremaks. Meie juhtidena pingutame väga selle nimel, et inimestel oleks hea olla.

Kui kaua oled ise ettevõttes tegevjuhina olnud?

Viis aastat ja natukene peale.

 

Merit Pärnpuu, Äripäev

Seotud artiklid