7 saatuslikku viga, mida kodulehe tellimisel vältida - FCR Media OÜ
11603
post-template-default,single,single-post,postid-11603,single-format-standard,cookies-not-set,mkd-core-1.1,post-7-saatuslikku-viga-mida-kodulehe-tellimisel-valtida,ajax_fade,page_not_loaded,,fcr media burst child-child-ver-1.0.0,burst-ver-2.1, vertical_menu_with_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive,"><!-- Google Tag Manager (noscript) --><noscript><iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-PSH264L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"></iframe></noscript><!-- End Google Tag Manager (noscript) --><br style="display:none;
7 saatuslikku viga, mida kodulehe tellimisel vältida

Kodulehe tellimisel teeb enamik ettevõtetest vigu, mis mõjutavad oluliselt nende äri, kirjutab FCR Media SEO kontohaldur ja internetiturunduse spetsialist Jüri Hass oma blogis. Olen analüüsinud sadu ettevõtete kodulehti ja enamikul juhtudel on mõni allpool kirjeldatud vigadest kodulehe loomisel tehtud. Koduleht on täna kõige olulisem vahend ettevõtte turundamiseks. Seetõttu peab kodulehe tellimisel olema väga põhjalik ja suhtuma sellesse sama tõsiselt nagu oma kodu ehitamisse. Siit 7 olulisemat asja, mida peab kodulehe tellimisel meeles pidama:

1.    Kodulehe eesmärgi puudumine.
Enne, kui tellida koduleht peab selgelt määratlema, millist eesmärki see peab täitma. Erinevad eesmärgid võivad olla:

  • brändituntuse suurendamine – oma teenuste ja toodete tutvustamine, oma olemasolust teada andmine;
  • müügi kasvatamine – selged pakkumised, üleskutsed ostu sooritamiseks (call to action), ostu lihtsustamine, konversioonimäära suurendamine (konversioonid – toote või teenuse ost);
  • oma praeguste ja potentsiaalsete klientidega suhtluse lihtsustamine ja parandamine – uudised, uudiskirjad, kontaktvormid, klienditugi;
  • autoriteedi kasvatamine – kasuliku ja professionaalse sisu loomine (sisuturundus), seeläbi usalduse kasvatamine;

Efektiivne koduleht täidab kõiki neid eesmärke. Kahtlemata on seda raske saavutada, kuid asi on seda väärt. Siit koorub tõsiasi, et kodulehega peab tegelema regulaarselt. Kodulehe külastajad märkavad, kui kodulehel puudub värske informatsoon ja ost jääb seetõttu tihti sooritamata.

2.    Hinna eelistamine kvaliteedile – Ihne maksab topelt!
Kodulehte peab suhtuma kui investeeringusse, mis peab tootma tulu. Suhtumisega “valin kõige odavama pakkumise” ei tasu loota, et investeering toob suurt tulu. Enamasti odavate lahenduste tulemus on see, et kodulehe disain on kole, otsingumootoritele optimeerimata, minimaalse sisuga ehk kodulehe külastajad ei saa oma vajadustele vastuseid, kasutajasõbralikkus nõrk ja pole mobiilsõbralik.
Kõik need asjad on olulised ja mõjutavad tulusust. Tänapäeval on inimesed väga nõudlkud ja kui koduleht ei võimalda saada vajalikku informatsiooni teenuse või toote kohta esimese 10 sekundi jooksul, siis nad lahkuvad.

Oluline on mõelda ka sellele, et kodulehte ja sellel olevat informatsiooni regulaarselt uuendada. Seetõttu peab kodulehe jaoks valima korraliku ja mugava sisuhaldustarkvara. Ei ole soovitav valida unikaalseid lahendusi, mida saab arendada ja hallata vaid üks teenusepakkuja, sest kui tekib vajadus teenusepakkujat vahetada, muutub kodulehe arendamine tihti liiga kalliks või isegi võimatuks.
Laialt levinud sisuhaldustarkvara valikul saab tuge igalt professionaalselt teenusepakkujalt. Hea näide on WordPress’i sisuhaldustarkvara, millele on tohutult suur ülemaailmne lahenduste kogum (erinevate funktsioonidega vidinad, kujundused), seda on väga lihtne arendada.

3.      Kasutaja- ja mobiilisõbralikkuse ignoreerimine.
Kasutajasõbralikkus on kodulehe juures üks kõige olulisemaid faktoreid ja kodulehe efektiivsuse näitaja. Külastajaid on võimalik kodulehele tuua kasutades väga erinevaaid kanaleid (SEO, Google Ads jt reklaamikanalid otsingumootorites, bannerid populaarsetel kodulehtedel), kuid kui lehe kasutajamugavus on halb, siis lähevad kõik need investeeringud tühja.
Näiteks Google AdWordsis oleneb kliki hind väga palju kasutajasõbralikkusest ja kui leht pole kasutajasõbralik, võib kulu olla mitu korda suurem.
Enne, kui alustada kampaaniat, peab kodulehe juba raha säästmise eesmärgil korda tegema. Täna on oluline mõelda ka nutifonide kasutajatele, sest väga suur osa (mõningate teenuste ja toodete puhul üle poole) inimesi teeb esmase otsingu just kasutades oma nutiseadmeid ja kui koduleht pole mobiilisõbralik, siis kipuvad nutiseadme kasutajad kodulehelt lahkuma.

4.      SEO ignoreerimine.
Selleks, et ettevõtte koduleht oleks leitav otsingumootorites on vaja, et otsingumootorid lisaksid selle oma andmebaasi. Et see juhtuks, peab kodulehte otsingumootorite jaoks optimeerima. Enamgi veel – on oluline jõuda otsingutulemuste esimesele lehele ja võimalikult ettepoole, sest üle 90% otsingumootorist tulevatest külastustest tuleb just otsingutulemuste esimeselt lehelt.
Kodulehte peab optimeerima selliselt, et vähemalt ettevõtte brändi otsingul oleks koduleht esimesel positsioonil ja soovitavalt ka ettevõtte tegevusi või tooteid kirjeldavate märksõnadega oleks avalehel.
Kui ettevõte tegutseb vaid teatud piirkonnas, aitab lokaalne SEO, vastasel juhul hakkab koduleht konkureerima kogu riigi teenusepakkujatega ja tihti on see “võimatu missioon”.
Lokaalne SEO tagab, et kui keegi otsib teenuseid ja tooteid konkreetses piirkonnas, siis kuvatakse just selles piirkonnas tegutsevate ettevõtete kodulehed ja mujal tegutsevad jäetakse tahapoole. Selliselt väheneb konkurents otsingumootorist.

5.      Kodulehe efektiivsuse mõõdetavuse tagamine.
Mis on kasu kodulehest, mille tõhusust ei mõõdeta ega analüüsita? See oleks sama, nagu sõita autoga, millel puudub spidomeeter kiiruse jälgimiseks ja läbisõidumõõdik kauguste mõõtmiseks.
Ei piisa vaid teadmisest, kui palju külastusi koduleht sai.
Peab teadma ka seda, kust külastused tulevad, kuidas inimesed kodulehel käituvad, kas koduleht täidab oma eesmärki (näiteks kui palju inimesi külastab kontaktlehte), kas ja kuidas reklaamikampaania töötab. Selleks on olemas erinevad statistika ja analüüsi teenuseid.
Näiteks tooks välja Google Analytics’i, mis on tasuta ja annab väga põhjaliku ülevaate sellest, kuidas külastajad kodulehel käituvad. Muidugi teine teema on selle informatsiooni tõlgendamine, milleks oleks mõistlik tellida professionaalset internetiturunduse analüüsi. Teades, milline osa kodulehest toimib ja milline mitte, saab oluliselt tõsta kodulehe ja internetiturunduse kampaaniate tulusust.

6.      Töö vastu võtmine ilma kodulehe auditit tegemata.
Enne, kui võtta tellitud koduleht kasutusse, peaks kontrollima, kas koduleht on tehtud arvestades tänapäeva SEO ja kodulehe tehnilisi nõuded? Lihtsaim viis selleks on kasutada tasuta tööriista PageSpeed Insights, mille abil saab kontrollida elementaarseid kodulehe tehnilisi näitajaid ja lisaks selle mobiilisõbralikkust.

7.      Kontrolli puudumine oma domeeni ja kodulehe üle.
Siin on soovitus lihtne. Domeeninime (kodulehe aadressi)  peab ettevõte ise enda nimele registreerima ja juurdepääsuandmed (paroolid) alles hoidma. Sama kehtib ka veebimajutuse ja kodulehe kohta. Vastasel juhul võib tekkida olukord, kus ei saa ei oma domeeni ega kodulehte hallata ja kogu eelnev vaev ja investeering läheb kaduma ja kõik tuleb alustada uuesti.

Postituse märksõnad:

Seotud artiklid