7 peamist põhjust, miks Sinu Facebooki reklaamid ei tööta - FCR Media OÜ
11656
post-template-default,single,single-post,postid-11656,single-format-standard,cookies-not-set,mkd-core-1.1,post-7-peamist-pohjust-miks-fb-reklaam-ei-toota,ajax_fade,page_not_loaded,,fcr media burst child-child-ver-1.0.0,burst-ver-2.1, vertical_menu_with_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive,"><!-- Google Tag Manager (noscript) --><noscript><iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-PSH264L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"></iframe></noscript><!-- End Google Tag Manager (noscript) --><br style="display:none;
Facebook'i reklaam - miks ei toimi?

Ettevõtjatega suheldes olen mitmeid kordi kuulnud, et Facebooki reklaamid ei tööta. Need ei too soovitud tulemusi ja usk Facebooki, kui reklaamikanalisse, on sellega kadunud- Martin Varrand, Digiturunduse spetsialist

Martin Varrand, digiturunduse spetsialist räägib sellest, kuidas Facebookis õigesti reklaamida:

Esmalt võiksid küsida endalt täpsustavad küsimused:

  • Mis oli reklaami eesmärk?
  • Kas optimeerisid reklaamid soovitud tegevus(t)ele?
  • Kuidas reklaami sihtisid?
  • Ja last but not leastkuidas tulemusi mõõtsid? Milliste statistiliste andmete põhjal reklaami edukust mõõtsid?

Üldiselt on nii, et kui nendele küsimustele vastused saad, on pilt selge ja teada, miks reklaamid ei töötanud. Siin on peamised põhjused, miks Facebooki reklaamidega ebaõnnestutakse:

1. Jõutakse valede inimesteni

Facebookis on üle 630 000 eestlase ja kõik need inimesed ei ole Sinu kliendid, isegi kui Sa nii arvad. Oma sihtrühma üles leidmine nõuab pisut oskust ja tööd, kuid tänane Facebook pakub selleks väga häid võimalusi.

 

2. Eelarve on liiga suur või liiga väike

Eelarve on liiga suur, kui Sa selle raha eest piisavalt tulemust ei saa. Eelarve on liiga väike, kui reklaam ja kõik töötab, aga Sa ei suuda näha potentsiaali ja võimalust, et eelarvet tõstes suurenevad ka tulemused. Analüütika ütleb Sulle kõik!

 

3. Reklaam optimeeritakse valele tegevusele

See on väga levinud probleem ja kõik saab alguse iga reklaami esimesest kohustuslikust etapist: mis on Sinu reklaami eesmärk? Kui Sul on e-pood ja reklaami eesmärk on läbi e-poe rohkem müüa, siis ei saa valida reklaami objektiiviks pelgalt „klikid veebilehele“. Sellise eesmärgiga ei saa reklaami edukust hinnata selle järgi, mitu inimest läbi reklaami Sinu kodulehele klikkis.
Kui Sinu eesmärk on kodulehel rohkem müüa, siis ei saa Sa ilma Facebook Pixelita ja konversioonidele optimeerimata. Need kaks olulist detaili aitavad Sul kodulehel toimuvat mõõta ja seeläbi parandusi teha.

 

4. Visuaal ei toeta reklaami eesmärki

Visuaalil on Facebookis väga suur roll. Lisaks sellele, et see peab olema kvaliteetne ja pilkupüüdev, peab visuaal andma edasi reklaami sõnumi/eesmärgi. Sul on ülimalt piiratud aeg kasutaja tähelepanu jaoks. Kui Sa selle lühikese aja jooksul ei jõua edasi anda kõige olulisemat, oled Sa kaotanud. Soovitus: mida vähem teksti visuaalil, seda parem!

 

5. Vähe testimist ja eksperimenteerimist

Kuidas leiad üles kõige paremini toimiva sõnumi, visuaali ja sihtrühma, kui Sa ei testi ja ei eksperimenteeri? Kui lood Facebookis kampaania, soovitan Sul luua kaks sarnast, muutes üht konkreetset detaili, mida testida soovid. Soovid testida, et milline reklaamsõnum paremini töötab? Tee kaks identset kampaaniat, kuid reklaamitekstid loo erinevad.
Jooksuta reklaame piisavalt (näiteks mõlemad reklaamid jõudsid 20 000 unikaalse inimeseni) ja vaata tulemusi – kumb paremini toimis? Mitte ükski reklaamija ei tea kõiki õigeid vastuseid. Hea reklaamija katsetab ja õpib saadud tulemuste pealt.

 

6. Ei jälgita andmeid (ei seadistata Facebook Pixelit)

Sa ei saa teha õigeid otsuseid, kui ei jälgi õigeid andmeid. Loe rohkem Facebook Pixel kohta siit!

 

7. Pühendutakse valele statistikale

Siinkohal algab kõik jällegi algusest– mis on Sinu reklaami eesmärk? Kui Sinu reklaami eesmärk on saada kodulehele (näiteks blogile) võimalikult palju külastajaid, ei saa reklaami edukust mõõta reachi (mitme inimeseni reklaam jõudis) või like’de järgi. Sellisel juhul huvitab Sind,  kui mitu inimest Sinu veebilehele läks ja veelgi enam, kui kõrge oli ühe külastuse hind (cost per click).

Teisest küljest, kui Sinu reklaami eesmärk on saada kodulehel palju müüki, ei ole kodulehe külastuse hind enam relevantne. Veel vähem huvitab Sind reach või mõni muu pehme näidik. Nüüd huvitab Sind see, kui palju raha Sa selle reklaamiga tagasi teenid ja kui kallis või odav on Sinu jaoks üks uus klient (cost per acquisition).

Kokkuvõtteks

Selleks, et iga punkti kohta Sulle praktilisi näpunäiteid tuua, tuleb need punktid pulkadeks lahti võtta. Oma järgmiste artiklitega ma seda ka teen. Kui Sa neid artikleid oodata ei jõua ja soovid personaalset abi oma ettevõtte turundamisega Facebookis, võta meiega ühendust ja mõtleme Sinuga kaasa!

Postituse märksõnad:

Seotud artiklid